• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra
    Maryveken skrev 2012-01-22 20:09:09 följande:
    Upp 4 kilo nu från 56 till 60, vecka 15. 
    Men förra grav gick jag från 52 till 77kg. Så jag tror på nått sätt att om man är liten och nätt så går man upp mer?

Så kanske de är... Fast inte för mej... Ja är 170 lång o väger nu 51 kg... Så ja är rätt smal med andra ord...
  • finafrugan
    PlurkOchLinda skrev 2012-01-22 14:37:47 följande:
    Bara nyfiken på hur mkt ni har gått upp? Jag har nämligen redan gått upp 7-8 kg och är bara i 15+2, från 52 kg till 59 kg. Allt ligger i princip på magen oxå, så jag kan inte vara hemlig alls, magen är dessutom helt  rund och spänd så jag ser verkligen gravid ut :) Tycker mest bara att det är roligt att det syns så tidigt, men så "rekomenderas" det ju att gå upp 12 kg totalt. känns rätt kört! Har inte varit på ultraljud och har tvillingar i släkten så lite nyfiken är jag om det är en eller två därinne! Någon annan som ökat mkt redan? Jag äter iof en hel del mer än innan, men då åt jag alldeles för lite, så äter väl rätt normalt nu tror jag.
    Jag har inte gått upp alls men min mage är som din, stor och rund (särskilt på kvällarna).
    Jag undrar också om det kanske är tvillingar, det skulle ju förklara en del men statistiskt sett är det ju bara en trots att man är stor!
    Att jag inte har gått upp i vikt beror nog på att jag inte har tränat alls sedan jag blev gravid, eftersom jag varit så sjukt trött och illamående. Får se om det blir bättre snart.
    Är 14+3 idag. Fostervattensprov 31/1, så då får vi se om det skulle vara två därinne! 
  • Hallonmusen83
    Trolla75 skrev 2012-01-22 11:01:13 följande:
    Maryveken - Välkommen! Glad

Vid ansträngning kanske det är foglossningar du fått, men det är väl ändå lite tidigt?
    Annars så låter det som ligamentsmärtor, de spänner och smäller till och gör jätteont! Men försvinner lika snabbt.
    ja jag går in vecka 15 på tisdag!
    Ja läst lite om ligamenten! kan nog av de , obehagligt , kan ej göra alla arbets moment  tex man får tänka innan man gör de svårt ibland
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • mousetrap

Än så länge har jag inte gått upp ett gram, men så har det varit alla gånger fram till typ vecka 18. Och första gången, när jag väntade tvillingar, så gick jag inte upp förrens vecka 20.
    Men sedan tar jag igen kilona så det visslar om det, fast tack och lov ramlar dom av veckorna efter förlossningen. Eller ja, de har gjort de förr, måtte det vara så denna gången med!

På onsdag så ska jag på mitt KUB. Försöker inte att tänka på det riktigt. Vill se en liten (frisk) sprattlande onge där inne, sedan blir det riktigt på riktigt liksom! 

• ToKar

Är i v 15 nu och jag kände på magen i morse när jag låg i sängen. Ojoj vad mycket den har vuxit på bara en vecka. När jag läste på en internetsida stod det att vikten på bebisen har fördubblats och det syns/känns verkligen. Nu börjar bebismagen komma :)

Jag såg bebisen i v 6+0 så jag hoppas att bebisen mår bra fortf. Jag har Rul om en månad :)  

Jag har blivit så sugen på mjölk/fil/ost. När jag läste om v 15 idag så stod det att bebisen lagrar kalcium och att man kan bli sugen på mejeriprodukter. Kul att man är så förutsägbar ;)

Fler som är sugen på surt? Sura apelsiner (om de är söta går de inte att äta), surkål, granatäpple, krusbär, citron, gröna sura äpplen. osvosv :)  

• EllaBella02
    FruSandra skrev 2012-01-23 09:45:01 följande:
    Idag välkomnar jag v 17 :)
    Jag välkomnar också v 17 idag! : )
  • SaJo81
    mousetrap skrev 2012-01-23 10:08:41 följande:
    Än så länge har jag inte gått upp ett gram, men så har det varit alla gånger fram till typ vecka 18. Och första gången, när jag väntade tvillingar, så gick jag inte upp förrens vecka 20.
    Men sedan tar jag igen kilona så det visslar om det, fast tack och lov ramlar dom av veckorna efter förlossningen. Eller ja, de har gjort de förr, måtte det vara så denna gången med!

På onsdag så ska jag på mitt KUB. Försöker inte att tänka på det riktigt. Vill se en liten (frisk) sprattlande onge där inne, sedan blir det riktigt på riktigt liksom! 
    hur gamla är dina tvillingar? har också tvillingar sen innan som snart är 2,5år=)
    ToKar skrev 2012-01-23 10:16:24 följande:
    Fler som är sugen på surt? Sura apelsiner (om de är söta går de inte att äta), surkål, granatäpple, krusbär, citron, gröna sura äpplen. osvosv :)  
    surt ja! verkligen, jag går in i vecka 16 imon och tycker egentligen inte om surt men har senaste tiden levt på sur frukt, fanta citron och bubbliz haha=)

• mousetrap

SaJo81: Mina tvillingar är 10 år (blir 11 på mitt bf :))

Surt pallar jag inte längre, var helt galen i sura grejor, men nu, nej! 

Svar på tråden Juli bebis 2012