• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • enilorac81

Jag har inte vägt mig sen jag var hos barnmorskan i december. Eftersom ultraljud och besök hos min BM är på två olika adresser väntar jag tills mitt BM besök 23:e februari. Den 8:e är det äntligen dags för RUL. Senast jag såg den lille var i vecka 12+6 så ska bli härligt att få se den igen om 2 veckor.

Jag har inte varit sugen på surt eller så.

• MissMurrig
    michelodeon skrev 2012-01-22 11:08:48 följande:
    Ska du oxå på UL den 1a?   
    Nä, den första är det en vecka kvar Den 8e.
  • michelodeon
    MissMurrig skrev 2012-01-23 11:39:52 följande:
    Nä, den första är det en vecka kvar Den 8e.
    Aha hmm tror nästan jag är först ut här. 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • SaJo81

vi såg vår lill* i v 10+3 senast och får vänta enda till 16 februari innan det är dags igen och då är det RUL och jag e i vecka 19 då tror ja :p

• Cizzi86

3 feb är det dax för oss! Har inte sett bebis alls så det ska bli underbart. Det känns inte på riktigt förrän det verkligen är bevisat att det är ngt där:P

• Trolla75
    Åh jag måste vänta ända till den 20 februari på mitt UL, det är ju en hel månad kvar!!! Obestämd

Jag måste nog allvarligt börja och leta efter mammabyxor alt. sy om mina favvojeans! Kör just nu med gummiband, men det håller inte länge till.

Min mage är jättehög ovanför navelen? så har det inte riktigt vart med mina andra två? då har den vuxit underifrån först.
    Men när vi var på KUBen så hade BM ultraljudet under navelen och där innanför låg ju bebben... Så lite mysko att jag sväller upptill?

Vågar då inte lägga in någon bild på min plufsiga mage Rynkar på näsan

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Engla80

Enligt FL kaländern är jag nu i v15+2 och vågen visar -3kg Glad Var likadant när jag väntade dottern! Jag gick först ner 3kg sen gick jag upp 7kg. Då jag har en del övervikt så håller jag tummarna för en så liten uppgång som möjligt. Jag tror att anledningen till minskningen är för att jag äter mer rätt nu, små portioner och oftare än normalt. Tyvärr har jag dock inte samma cravings som sist.. Då var det godaste jag kunde bli serverad gurka, tomat och melon!! Nu säger min hjärna glass, yoghurt och kakor Obestämd Så jag får nog passa mig!

Idag är det "bara" 3 veckor till RUL Skrattande Längtar så in i bomben!!! Jag har ju inte fått varken se eller höra den lille hos BM. Har dock fått in den på min angelsound några enstaka gånger! Hoppas det är riktiga ljud där och inte min egen kropp jag hört... Förvånad Vill ju bara att allt ska vara bra...

Min mage har också svällt ganska bra ovanför naveln. Det jag kunnat få det till genom att läsa på internett är att eftersom babyn och livmodern är där nere så flyttar organ och tarmar upp en bit.

• Mijab

Jag ska på RUL nästa tisdag 31 jan! Längtar o få se vad som finns där inne i magen :). Tänker fråga om det går o se om det blir en pojke eller flicka! E det fler som vill ta reda på det?

• owner
    Mijab skrev 2012-01-23 15:01:57 följande:
    Jag ska på RUL nästa tisdag 31 jan! Längtar o få se vad som finns där inne i magen :). Tänker fråga om det går o se om det blir en pojke eller flicka! E det fler som vill ta reda på det?

Vi tänker ta reda på det om det går att se dvs! Vi bor i Sundsvall och här talar dom inte om...men efter vad jag förstår så måste dom tala om ifall dom kan se och om vi vill veta. Dock blir det inte förrän den 17 feb :(
  • Jamtlandstaus

Idag kom svaret på FVP! Vi väntar en frisk flicka Hjärta  
    Känns som en stoooor tung sten lämnat mina axlar! Skrattande 
    Nu ska jag tillåta mig att vara gravid!
    Berättar för sonen i kväll och i helgen får övriga familjen oxå veta.

Svar på tråden Juli bebis 2012