• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • cattiwik

Hej hej...

Hoppar in här. Väntar mitt andar barn nu i slutet på juli. Sonen är 16 månader nu så det kommer bli ganska tätt mella dom.

• Engla80

Jämtlandsstatus; Åh vilka härliga nyheter! Grattis! Glad

• nilepile89

Hoppar in här :) är idag v 13+1 . Väntar första barnet så allting är nytt. :) Längtar till sommaren. Bor i göteborg med min sambo.  Hoppas ni alla mår bra.

• JT77

Hej! Hoppar också gärna in här! Glad Andra barnet för vår del, beräknat till slutet av juli. KUB avklarat med mycket positiva resultat så nu kan jag slappna av lite grann. Hoppas ni alla mår bra!

• EllaBella02

Jag är nu i v 17 och jag tycker att trötthet och även en del av illamåendet har kommit tillbaka lite? Tycker att jag mår lite illa på morgonen, och trött som bara fasiken på eftermiddagarna och kvällarna...

Någon mer som känner så? 

• Woogie

Jämtlandsstatus: Vad härligt!! Skönt att se att våra hållna tummar hjälpte

Jag har småångest till och från, känner mig stressad och splittrad, jag som alltid har satt en ära i att ta det lugnt och ha en mental inställning om att det ordnar sig. Barnen vet att jag älskar dem hoppas jag, men märks det? Jag har gått upp på heltid och iom geografisk placering på dagmamma, skola och jobb så får jag se lilla N 30 minuter på morgonen och 1 timme på kvällen. Stora G kanske 1,5 timme mer än så. That´s it... Är jättetrött, har dåligt med tålamod, grav.hormoner och han är gnälligare än vanligt och har börjat med illskrik som han aldrig har pysslat med innan och som går direkt på nerverna.
    Mamma tror att det är för att han har börjat förstå att han är mindre tid med oss nu än han brukar (det är nu tredje veckan på heltid efter först ett långt jullov och innan det 60% arbetstid från min sida). Jag är inte glad just nu och längtar inte jättemycket till sommaren... Inte så att jag vill göra något drastiskt, men jag är trött och ledsen. Ni andra som har tätt, åtminstone relativt, mellan barnen... hur orkar man? Hur orkar de?

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Maryveken
    down under - Härlig att vi är i samma tråd i år igen!! :) Och samma som förra gången, ungefär samma datum :) Vilde kom 18e Maj 2011 och bebis kommer runt 7 Juli 2012 :) Jag tror det kommer att bli superbra, även fast det är så passa tätt mellan dem! :)

Jag var på MVC och skulle boka tid för RUL igår. Fick tid den 13e feb men bokade fram det till den 22a i stället. Jag vill inte riskera att de inte"ser" vad det är för kön :)

Idag fick jag dock svar på mina blodprover och det visade sig att min nifferinvärde låg under 10 :( Så går inte det upp snart så blir det transfusion. Någon annat med dåliga järndepåer?? 

Mer om detta och studiobilder på Vilde finns nu i bloggen! :) 
  • owner
    moncen80 skrev 2012-01-24 10:21:02 följande:
    är så jävla tät i näsa blir galen någon som har tips på hur det kan bli bättre.  har gått inn i vecka 13 i dag

Jag är helt beroende av Nezeril och det är väl inte direkt nåt bra tips att börja med. Men jag klarar mig inte utan..
  • owner
    EllaBella02 skrev 2012-01-24 15:34:49 följande:
    Jag är nu i v 17 och jag tycker att trötthet och även en del av illamåendet har kommit tillbaka lite? Tycker att jag mår lite illa på morgonen, och trött som bara fasiken på eftermiddagarna och kvällarna...

Någon mer som känner så? 
    Jag är helt sjukt trött dagarna i ända! Det har kommit dom senaste 2 veckorna. Illamåendet slutade runt v 11-12. Är nu i v 15+2

Svar på tråden Juli bebis 2012