• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    Välkomna alla nya! Glad
    down under skrev 2012-01-23 20:43:35 följande:
    Hej! Får man hoppa in här?
    Jag väntar 3e barnet, Bf Fredagen den 13 Juli..
    Har en son som är född i Aug -08 och en dotter som föddes i Maj -11 ( kommer bara att vara 14 månader imellan dom så det kommer nog bli lite tufft)
    Jag ska på RUL den 3 feb och vi vill veta kön men har hört att dom inte är så pigga på att tala om det på sjukhuset här..
    (NÄL) Så får hoppas att det är nån som är lite snäll som ska utföra ul och att hon har en bra dag så hon kan tala om det ändå.. annars så blir det ett köns ul lite senare..
    Jag bor i Vänersborg (nyinflyttad) Finns det några andra här i tråden som bor i dom trakterna? Trollhättan, Uddevalla med omnejd?
    Här är en Trollhättebo Solig väntar också min 3:e som är beräknad till den 20 juli.
    (kan ju ändras efter RUL) mina andra 2 har kommit tidigare, 1:a var 4v tidig och 2:an var 2v tidig.

Har 2 stora tjejer, som blir 12 respektive 5 år nu i februari.
    Minstingen är född på NÄL, där jag också gjorde mitt UL och precis som du säger, är de allt annat än pigga på att berätta könet. Tycker det är trist! Åkte ner till Gbg när jag väntade 2:an och tog reda på det, då var jag så nyfiken att jag höll på att spricka!... Det känns inte lika viktigt denna gången måste jag säga, men ser vi på RUL så gör vi Flört
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • SommarDahlia

jag mår fortfarande illa på kvällarna, börjar runt 16 och är oxå trött som bara den! Hoppas slippa det snart, mådde illa på kvällarna med sonen oxå, de slutade ungefär v. 19 så jag hoppas de slutar då nu me! Bara två veckor kvar :)

har det släppt för alla andra?

• SaJo81
    SommarDahlia skrev 2012-01-24 18:37:38 följande:

jag mår fortfarande illa på kvällarna, börjar runt 16 och är oxå trött som bara den! Hoppas slippa det snart, mådde illa på kvällarna med sonen oxå, de slutade ungefär v. 19 så jag hoppas de slutar då nu me! Bara två veckor kvar :)

Jag har mått illa från vecka 6 ungefär både denna gången och med mina grabbar, förra gången gav det med sig runt v18-19 också, nu e jag i vecka 16 och det sitter i fortfaranade, har dock mest problem på kvällarna precis som du=) det börjar på eftermiddagen och vid 20-21 e det inte trevligt....
  • JennyL88

Jag hade väldigt bra värden när jag var hos barnmorskan.
    men sen gillade hon icke min svaga rygg, var det enda som var fel på mig..Foten i munnen

Jag mår fortfarande illa men spyr inte så ofta längre..Tungan ute
    Bara att hoppas på några lugna veckor snart..
    Tröttheten är oändlig, antar att den inte försvinner i första taget.

Men men... Jag har en underbar sambo som stöttar migHjärta
    så jag ska nog stå ut tills babyn kommer!!

• cattiwik
    moncen80 skrev 2012-01-24 10:21:02 följande:
    är så jävla tät i näsa blir galen någon som har tips på hur det kan bli bättre.  har gått inn i vecka 13 i dag
    Be att få rinexin utskrivet. Det fick jag förra graviditeten och även denna. Nu har jag dessutom varit jätteförkyld och då har tyvärr bara nezeril fungerat. Har tagit det säker 1 månad, men försöker nu att gå över till rinexin,.
  • cattiwik
    Woogie skrev 2012-01-24 15:57:53 följande:
    Jämtlandsstatus: Vad härligt!! Skönt att se att våra hållna tummar hjälpte

Jag har småångest till och från, känner mig stressad och splittrad, jag som alltid har satt en ära i att ta det lugnt och ha en mental inställning om att det ordnar sig. Barnen vet att jag älskar dem hoppas jag, men märks det? Jag har gått upp på heltid och iom geografisk placering på dagmamma, skola och jobb så får jag se lilla N 30 minuter på morgonen och 1 timme på kvällen. Stora G kanske 1,5 timme mer än så. That´s it... Är jättetrött, har dåligt med tålamod, grav.hormoner och han är gnälligare än vanligt och har börjat med illskrik som han aldrig har pysslat med innan och som går direkt på nerverna.
    Mamma tror att det är för att han har börjat förstå att han är mindre tid med oss nu än han brukar (det är nu tredje veckan på heltid efter först ett långt jullov och innan det 60% arbetstid från min sida). Jag är inte glad just nu och längtar inte jättemycket till sommaren... Inte så att jag vill göra något drastiskt, men jag är trött och ledsen. Ni andra som har tätt, åtminstone relativt, mellan barnen... hur orkar man? Hur orkar de?
    Har också en 1 åring hemma och vet inte hur jag ska orka med. Vi håller på med inskolning på dagis och nästa vecka är första veckan jag och min sambo båda ska jobba sen sonen föddes. Jag ska dessutom mitt i allt byta jobb. Det är mycket nu. Har ångest över allt. Sonen sover inte så bra på nätterna heller så vet inte hur vi ska orka med både jobb och nattpass.
  • cattiwik
    SommarDahlia skrev 2012-01-24 18:37:38 följande:

Nix, mår som dig. Mår illa mest på kvällarna. Börjar också kring 16 tiden. så var det med sonen med och det höll i sig ganksa länge till v 18-19 kanske. Den här gången har jag varit jätte dålig ett tag. Helt sängliggandes och varken fått i mig mat eller vätska, men nu är det mer "normalt" illamående som börjar på eftermiddagen.
  • Sladdis
    owner skrev 2012-01-24 16:45:58 följande:

Jag är helt beroende av Nezeril och det är väl inte direkt nåt bra tips att börja med. Men jag klarar mig inte utan..
    Jag också.Skäms Känner att det är något jag får ta itu med efter graviditeten. Jag kan inte leva om jag inte kan andas genom näsan och det blir verkligen helt täppt.
  • SaJo81

Woogie: har tvillingpojkar på 2,5år, jobbar heltid som gör att jag åker hemifrån 05.45 och e hemma igen till 17.00 ser inte mina barn alls på morgonen och vi har Max 2h ihop på kvällarna, dessutom har mitt illamående inte gett med sig än trots att jag e i vecka 16 så det lilla tålamodet jag hade innan är helt väck och grabbarna börjat då smått komma in i trotsåldern så jag är inte ett dugg taggad för sommaren heller just nu...går mest hela tiden och hoppas på att allt kommer kännas bättre snart....

• rabarberli

Jag är också supertrött. Ibland känns det som jag sover fler timmar på dygnet än jag är vaken :-/. Tyckte jag var ganska pigg ett tag men nu har tröttheten kommit tillbaka. Är i v 17

Svar på tråden Juli bebis 2012