• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AnnA1985

Mitt illamående är helt borta, tack gode gud! Tröttheten.. vettetusan... sover max 3-4h/natt, kanske är därför just jag är trött. La mig 03 natten till idag, men så vaknade jag ändå mellan 06-07... skapligt irriterade då jag inte kan somna om heller. Misstänker att det blir likadant denna natt.. mummel mummel...

• EllaBella02

Jag kanske också kan tänka mig att jag är så trött eftersom jag alltid får gå upp en eller två gånger per natt och kissa också... jag har inte sovit en hel natt sedan Oktober tror jag... : ) 

• SommarDahlia
    EllaBella02 skrev 2012-01-25 08:28:38 följande:
    Jag kanske också kan tänka mig att jag är så trött eftersom jag alltid får gå upp en eller två gånger per natt och kissa också... jag har inte sovit en hel natt sedan Oktober tror jag... : ) 
    Bara att vänja sig! :)
    Jag har inte sovit en hel natt sen april -09, då jag va gravid me sonen..
  • EllaBella02
    SommarDahlia skrev 2012-01-25 08:33:39 följande:
    Bara att vänja sig! :)
    Jag har inte sovit en hel natt sen april -09, då jag va gravid me sonen..
    Ha ha ha.. Då är jag inte i rätt position att klaga än då.. : ) 

Det är som du säger.. bara att vänja sig... antar att kroppen vänjer sig någon gång för eller senare.. : ) 
  • FruSandra

Jag sover som en tok. Minst 12 timmar per natt, men nu är jag sjukskriven och har den möjlgheten tilll sömn.. hade ja inte varit sjukskriven hade jag aldrig kunnat sova så mycket...
    Jag är glad att jag inte behlver gå upp o kissa på natten :D Ja är i 16+2..
    Idag blir de en tur till sjukgymnasten..
    Nån som brövat teens apparat?   

• SommarDahlia
    EllaBella02 skrev 2012-01-25 09:38:13 följande:
    Ha ha ha.. Då är jag inte i rätt position att klaga än då.. : ) 

Det är som du säger.. bara att vänja sig... antar att kroppen vänjer sig någon gång för eller senare.. : ) 
    Det gör man! Jag känner mej utvilad även om jag har varit uppe några vändor för att stoppa in napp, ge nässpray, trösta eller vad det kan va (och nu även egna toabesök :) )...

Dessutom är det ju i allra högsta grad värt det!

Men jag vet vad du menar, jag tänkte likadant när jag började springa på toa på nätterna innan sonen! Glad
  • Woogie

cattiwik och SaJo81: Vad trist att vi är fler som känner likadant, även om det är skönt att det finns de som förstår. Jag mår inte illa längre, men är ju trött av att sova halvdant då lille N är lite orolig i sin sömn just nu, samt att som sagt jobba heltid. Sen, utöver barnen, vill jag ju gärna hinna mysa lite med mannen också. Alltså, inte sex nödvändigtvis, utan just mysa. Umgås. Vi är tack och lov duktiga på att prata, kramas, pussas osv, så vi har inte glidit isär på något vis alls, men jag börjar känna mig lite splittrad tids- och orkesmässigt.

Jag försöker tänka mig några år in i tiden när det känns som jobbigast. När alla barnen är minst tre år och kan prata (göra sig förstådda), äta, sova ordentligt osv... det är inte om såååå lång tid. Blöjor kommer att försvinna osv. Lille N är snart 1,5. Pyret kommer snart att vara där och då är ju lille N just tre. Fast sen kommer ju samvetet igen... då är store G snart tonåring och behöver ännu mer tid och uppmärksamhet... Ekonomin är inte det som oroar mig (även om vi bara har medelinkomster), det är känslorna... och att inte heller glömma mig själv.

Ja jösses! Jag hoppas att jag minns det här när jag är pensionär och sitter och drömmer mig tillbaka till när barnen var små...

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • nilepile89

JG sover inte heller bra på nätterna uppe och kissar minst en gång per natt. Sedan denna jävla nästäppa hela tiden. Men tur att man inte mår illa iaf. :) det skall jG v glad över

• PlurkOchLinda

Jag mår illa på morgonen, mitt på dagen innan lunch och på kvällen, värst vid 9-10. Men det är mkt bättre nu än innan jul iaf :)

Jag är jättetäppt och snyter blodblandat, speciellt på mornarna, inte mysigt! Har vanligtvis närspray på recept som ska göra att mina polyper krymper, men min barnmorska sa att jag inte skulle använda nässpray under graviditeten, men jag kanske ska fråga igen eftersom det verkar som att de flesta verkar få använda det?!

Svar på tråden Juli bebis 2012