• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • owner
    PlurkOchLinda skrev 2012-01-25 20:21:58 följande:
    Jag mår illa på morgonen, mitt på dagen innan lunch och på kvällen, värst vid 9-10. Men det är mkt bättre nu än innan jul iaf :)

Jag är jättetäppt och snyter blodblandat, speciellt på mornarna, inte mysigt! Har vanligtvis närspray på recept som ska göra att mina polyper krymper, men min barnmorska sa att jag inte skulle använda nässpray under graviditeten, men jag kanske ska fråga igen eftersom det verkar som att de flesta verkar få använda det?!

http://www.aftonbladet.se/halsa/allergi/article12259423.ab
  • smulan12

Phuu. Har varit jätteförkyld nu men börjar äntligen piggna till. Så skönt. Jag har använt vanlig Nezeril, men inte mer än vad som behövts.
    I morgon om en vecka får vi äntligen titta på bebis.: Glad

• SommarDahlia
    smulan12 skrev 2012-01-26 07:27:24 följande:

Phuu. Har varit jätteförkyld nu men börjar äntligen piggna till. Så skönt. Jag har använt vanlig Nezeril, men inte mer än vad som behövts.
    I morgon om en vecka får vi äntligen titta på bebis.: Glad

Jag vet att det finns några nässpray som inte rekomenderas till gravida, undrar om inte nezeril är ett av dom. Jag använder Nasin och det är helt okej.
    Gå in på Fass.se och kolla.
  • smulan12
    SommarDahlia skrev 2012-01-26 07:32:49 följande:
    Jag vet att det finns några nässpray som inte rekomenderas till gravida, undrar om inte nezeril är ett av dom. Jag använder Nasin och det är helt okej.
    På bipacksedeln står det att det inte har visat skador på foster. Frågade på apoteket så de va dom som gav mig den.
  • cattiwik

Tipsar igen om rinexin, samma som det står om i artikeln som länkades. Det funkar helt ok mot graviditetstäppa just till natten när det är som jobbigast att vara täpp. Men som sagt biter den inte riktigt om man är väldigt förkyld.

Den är på recept, men jag fick den utskrivet både den här grav och förra. Det är inga problem. Säg bara att ni är gravida.  Åt den under en ganska lång period sist.  

• Sladdis
    SommarDahlia skrev 2012-01-26 07:32:49 följande:
    Nezeril är ok. Jag hade apotekspersonalen att gå in och titta i fass. Däremot otrivin med menthol och otrivin (vad den nu heter) som är  mot både täppa och rinnande ska man inte ta enl. fass.
  • nilepile89

Jag använder otrivin saltvatten med aloevera. Den funkar bra för mig man blir inte lika torr i slemhinnorna med den, tycker jag :)

• JennyL88

Nej, fy nässpray använder jag bara i nödfall.
    Tycker det är en hemsk känsla att spruta upp något i näsan.
    Tvättar/ångar hellre ansiktet i varmt vatten eller nåt så lossnar det i slemhinnorna.

Svar på tråden Juli bebis 2012