• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Cizzi86

Chess07: vi köpte en city cross till sonen när föddes(1,5år sen) och jag är jätte nöjd. Vi bor på landet och de rejäla hjulen är ett måste!har vart ute på grusvägar och i snö och snömodd och det har funkat bra! Använder den fortfarande och sonen sover i den varje dag. Väldigt bra att man kan ha sittdelen både mot sig och från sig. Super smidigt att ändra så kan ha olika från dag till dag. Sen kanske den inte är den absolut minsta och smidigaste vagnen men har inte direkt haft problem i affärer heller:)

• SommarDahlia

Vi ska ha vår brio happy -09 som sonen haft/har. Vi är nöjda med den. Den är inte smidigast men den har riktigt skönt gung och luftpumpade hjul som passar här ute på landet och även inne i stan då hela vår stad är kullersten vilket inte är helt behagligt att åka på om inte har gung å lufthjul.

Vi har inte mkt som behöver inhandlas inför bebisen. Det känns både skönt att slippa tänka på allt som kan behövas, samtidigt är det ju himla roligt att leta å jämföra å handla :)

RÖR DU SÅ DÖR DU va ett bra uttryck ang att ta på magen  :)

• Engla80

Vi köpte en Kronan duo vagn när vi väntade vår flicka som idag är 3år. Vi är så nöjda så vi behåller den!

När vi väntade vår flicka åkte vi in till en av de större affärerna och skulle kolla på vagn och blev överrumplade av försäljaren när han visade oss olika chassi, olika hjul, olika liggdelar, olika sittdelar, olika fäljar till hjulen, olika väskor, lika varukorgar och en miljon olika färger att välja mellan... pju... Vi visste inte vad vi skulle ta oss till och typ flydde i panik Skäms Vi trode vi skulle in och välja märke sen model sen färg och vips klart, men nix så va det tydligen inte... Kanske va vi naiva men alla dessa val kändes bara fel och konstigt och för mycke för oss!! hahaha...

Jag googlade runt och hitta kronan som vi tyckte va super snygg och hade en massa praktiska finnesser (bla min favorit STOR solkeps). Tyvärr fanns den inte att se där vi bor men vi hörde oss för och hitta en massa som va nöjda med den. När de sen dessutom kon med en kampanj där man fick duovagn, åkpåse, hårdlift, skötväska, insekts nät och regnskydd för 5200,- inkl frakt så va saken klappad och klar för beställning Skrattande Det va halva priset jämnfört med de andra vagnarna vi kollat på!

Vi har också det mesta kvar sen dotter så så himla mycke behöver vi nog inte heller köpa... Dock behövs lite då dottern är född i december medan denna kommer på somaren så lite svalare kläder och bädd alternativ kommer vi handla in! Känns kul att få handla lite nytt till den nya också Skrattande Lite shopoman är man ju allt... Flört

• cattiwik

Vi kommer nog måsta köpa en syskon vagn. (eller 2). Sonen kommer vara 1 år och 10 mån så det behövs. Han kommer ju måste hänga med på dagarna när jag går ut och går med bebisen  och sen så ska vagnen vara tillräckligt skön för bebisen att ligga kvar och sova i.

Vill även ha en liten smidig syskonvagn att ha i bilen då man bara ska och handla mm. Det blir nog en som passar till Acta Graco babyskydd. Då har man bebisen i babyskyddet på vagnen och sonen kan sitta framför. Smidigt.

• chess07
    JennyL88 skrev 2012-01-27 10:19:15 följande:
    Jag har inte tänkt köpa en ny barnvagn.
    ska få ärva svägerskans barns vagn.
    Tror de är en Emmaljunga city cross faktiskt.
    De har varit jätte nöjda med den. Så de ska nog funka utmärkt tlll vår baby också.
    Finns ingen anledning att köpa massa nya grejer, om man kan ärva andras eller köpa vettiga grejer av någon annan.
    Vi får ärva massa saker ifrån min bror så det är toppen! Vagn är det enda dyrare vi kommer behöva köpa, hittar vi någon bra på blocket dessutom så satsar vi på begagnat!
    Engla80 skrev 2012-01-27 12:55:48 följande:
    Vi köpte en Kronan duo vagn när vi väntade vår flicka som idag är 3år. Vi är så nöjda så vi behåller den!

När vi väntade vår flicka åkte vi in till en av de större affärerna och skulle kolla på vagn och blev överrumplade av försäljaren när han visade oss olika chassi, olika hjul, olika liggdelar, olika sittdelar, olika fäljar till hjulen, olika väskor, lika varukorgar och en miljon olika färger att välja mellan... pju... Vi visste inte vad vi skulle ta oss till och typ flydde i panik Skäms Vi trode vi skulle in och välja märke sen model sen färg och vips klart, men nix så va det tydligen inte... Kanske va vi naiva men alla dessa val kändes bara fel och konstigt och för mycke för oss!! hahaha...

Jag googlade runt och hitta kronan som vi tyckte va super snygg och hade en massa praktiska finnesser (bla min favorit STOR solkeps). Tyvärr fanns den inte att se där vi bor men vi hörde oss för och hitta en massa som va nöjda med den. När de sen dessutom kon med en kampanj där man fick duovagn, åkpåse, hårdlift, skötväska, insekts nät och regnskydd för 5200,- inkl frakt så va saken klappad och klar för beställning Skrattande Det va halva priset jämnfört med de andra vagnarna vi kollat på!

Vi har också det mesta kvar sen dotter så så himla mycke behöver vi nog inte heller köpa... Dock behövs lite då dottern är född i december medan denna kommer på somaren så lite svalare kläder och bädd alternativ kommer vi handla in! Känns kul att få handla lite nytt till den nya också Skrattande Lite shopoman är man ju allt... Flört
    Vi har tittat på Kronan duo också och min svägerska hade den som första vagn och hon var jättenöjd då!
    Men jag har läst lite och en del tycker den är klumpig och tung?
    Det står mellan den och city cross som läget är nu...! Svårt, speciellt som vi inte kan gå in och känna på någon Kronan någonstans!
  • owner

Vi har köpt en begagnad emmaljunga citycross...den har några år på nacken mer ser jättefräsch ut. 2500 kr tycker jag var ett bra pris!

• enilorac81

Funderar också på Emmaljunga eller Kronan, duovagn på båda. Köper vi Kronan blir det en ny, men köper vi Emmaljuna får det bli en begagnad, men har faktiskt inte riktigt hittat någon fin på Blocket som jag skulle vilja ha. ..  tänker att det blir mer fokus på sånt efter 8e februari (dvs RUL)

• chess07

Jag har sett några på blocket som ser väldigt fräscha ut men tycker de är lite tidigt att köpa än...! Blir mer fokus som du säger enilorac efter RUL!

Men Emmaljungan verkar vettig ändå. VI har hund och är ute och går mycket så ja vill ha en bra vagn som inte är för stor som ändå tål en del!

• enilorac81
    chess07 skrev 2012-01-27 17:21:33 följande:
    Jag har sett några på blocket som ser väldigt fräscha ut men tycker de är lite tidigt att köpa än...! Blir mer fokus som du säger enilorac efter RUL!

Men Emmaljungan verkar vettig ändå. VI har hund och är ute och går mycket så ja vill ha en bra vagn som inte är för stor som ändå tål en del!

Blocket - Stockholm? Kanske jag som är kräsen då . .. men vill helst ha en marinblå och inte färgglad vagn, kan ju vara mitt problem kanske Skrattande
Svar på tråden Juli bebis 2012