• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Engla80

FruSandra; Känner sååååå väl igen det där! När jag väntade vår tös lärde jag mig att backa så fort en hand närmade sig och bad dom snällt att inte röra. Sen sa jag något i stil med; "Bara för att en mage innehåller en baby så blir den inte allmän egendom! Vett och ettikett bör varje vuxen ha lärt sig och i med det ber man innan man tafsar på folk!"

Något som gjorde och gör mig ännu mer irriterad är att folk tycker det är okej att kalla någon tjockis bara för att man är gravid!!! Kan säga att det är mer än en som fått sig en "vänlig" tillsägning pga det Demon

• FruSandra
    Engla80 skrev 2012-01-26 13:37:41 följande:
    FruSandra; Känner sååååå väl igen det där! När jag väntade vår tös lärde jag mig att backa så fort en hand närmade sig och bad dom snällt att inte röra. Sen sa jag något i stil med; "Bara för att en mage innehåller en baby så blir den inte allmän egendom! Vett och ettikett bör varje vuxen ha lärt sig och i med det ber man innan man tafsar på folk!"

Något som gjorde och gör mig ännu mer irriterad är att folk tycker det är okej att kalla någon tjockis bara för att man är gravid!!! Kan säga att det är mer än en som fått sig en "vänlig" tillsägning pga det Demon
    Aa de va du som lämnat kommentaren =) Tack :D

Ja men eller hur... De är långt ifrån ok att kalla  nån tjock och ta på ens mage,.. Jag tycker de är respektlöst... Även sånna man känner kommer fram o klappar. Är de min familj gör de väl ingenting mej kompisar o sånt, även de är sjukt jobbigt...
    Jag rycker till, hoppar nästan 2 m bakåt. Nä usch för sånna! 
  • Malena C

jag har så svårt för att människor jag inte känner tar i mig så under min föra graviditet knuffade jag undan handen på en kollega ganska brutalt när jag såg den komma och efter det vågade ingen röra mig. Jag bad henne om ursäkt och föklarade min reaktion lite senare men det spred sig ändå snabt till hela arbetsplatsen.

• FruSandra
    Malena C skrev 2012-01-26 14:06:55 följande:

jag har så svårt för att människor jag inte känner tar i mig så under min föra graviditet knuffade jag undan handen på en kollega ganska brutalt när jag såg den komma och efter det vågade ingen röra mig. Jag bad henne om ursäkt och föklarade min reaktion lite senare men det spred sig ändå snabt till hela arbetsplatsen.

Självförsvar :D Jag tycker inte heller de är ok... Jag tycker de är fruktansvärt obehagligt...
  • Cizzi86

Det är ju väldigt individuellt och folk borde förstå att alla inte är bekväma med att bli klappade på magen. Själv har jag inte haft ont av dt alla utan tyckt det varit lite kul att folk lixom skiner upp och klappar lite men som sagt...alla är vi olika.
    Idag är jag 17+0 och nästa fredag är det ul och gudars va jag längtar!!!!:)

• Sladdis

Går in i vecka 17 idag, men det ser ut som om jag är i typ åttonde månaden.Skäms Tycker också att det är mycket obehagligt när folk tafsar på mig oavsett om jag är gravid eller inte. På mitt jobb visar alla stor respekt. De ville gärna krama om när jag berättade för de blev glada för min skull, men det är inte detsamma som att klappa på magen.

• FruSandra
    Sladdis skrev 2012-01-26 14:31:22 följande:
    Går in i vecka 17 idag, men det ser ut som om jag är i typ åttonde månaden.Skäms Tycker också att det är mycket obehagligt när folk tafsar på mig oavsett om jag är gravid eller inte. På mitt jobb visar alla stor respekt. De ville gärna krama om när jag berättade för de blev glada för min skull, men det är inte detsamma som att klappa på magen.

Kramar kan ja ta. Jag är väldigt kramig av mej så. Men de är ju LÅNGT ifrån klappar på magen :S
  • ToKar

Åh . Det där med tjockis tål jag inte. En bekant kallade mig tjockis hela förra grav. Nu är vi gravida samtidigt och jag funderar starkt på att kalla henne tjockis också. Hon kommer förmodligen ta illa uppeftersom hon är väldigt stor tidigt i grav. Men man blir ju sugen med tanke på hur elak hon varit mot mig. Det var bara nån vecka sen hon sa det senast. Med tanke på att gravida brukar vara lite känsligare än vanligt så borde man ju tänka efter innan man slänger ur sig nåt sånt.

• nilepile89

Ja känner oxå hir jobbigt det är , alla tar för givet att man är almänn egendom när man är gravid, känns jobbigt och det med tjockis, hur roligt är det att höra, inte alls. Röra på magen utan att fråga. Det hör la till vanligt hyffs att inte göra så. Hmmpf.

Svar på tråden Juli bebis 2012