• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jamtlandstaus

Fru Sandra; du har en så himla fin prickig klänning/tunika på ditt kort på bloggen! Är det något som du sytt själv eller går den att köpa någonstans??

Mig har ingen börjat ta på magen då ingen vet att jag är gravid ännu men försöker minnas tillbaka till när jag var det med sonen, men kan inte minnas att jag upplevde något obehagligt kring det å magen. Vi får se hur jag känner det nu när/om det händer. Men jag vet med mig att jag gjort det själv på kompisar o sedan bannat mig själv då jag kommit på att det inte uppskattas av vissa. Förhoppningsvis har de känt att vi står varandra tillräckligt nära så jag kunnat gjort så, för ingen har bett mig låta bli.
    Tror att många gör så av tanklöshet då en gravidmage är så uppenbart fyllt av något annat än bara mage...
    Att bli kallad tjockis är nog oxå för att det tjocka så uppenbart består av annat än för mycket mat o för lite motion.
    Tror att lika viktigt som det är att tänka sig för vad man gör o säger med en gravid så behöver man oxå säga ifrån om beröringen/orden gör en obekväm för alla förstår inte eller tycker likadant.

• FruSandra
    Jamtlandstaus skrev 2012-01-26 17:55:44 följande:
    Fru Sandra; du har en så himla fin prickig klänning/tunika på ditt kort på bloggen! Är det något som du sytt själv eller går den att köpa någonstans??

Mig har ingen börjat ta på magen då ingen vet att jag är gravid ännu men försöker minnas tillbaka till när jag var det med sonen, men kan inte minnas att jag upplevde något obehagligt kring det å magen. Vi får se hur jag känner det nu när/om det händer. Men jag vet med mig att jag gjort det själv på kompisar o sedan bannat mig själv då jag kommit på att det inte uppskattas av vissa. Förhoppningsvis har de känt att vi står varandra tillräckligt nära så jag kunnat gjort så, för ingen har bett mig låta bli.
    Tror att många gör så av tanklöshet då en gravidmage är så uppenbart fyllt av något annat än bara mage...
    Att bli kallad tjockis är nog oxå för att det tjocka så uppenbart består av annat än för mycket mat o för lite motion.
    Tror att lika viktigt som det är att tänka sig för vad man gör o säger med en gravid så behöver man oxå säga ifrån om beröringen/orden gör en obekväm för alla förstår inte eller tycker likadant.

Åhh tack så jätte mycket :D Jag älskar den ;D Jag har den både i grönt och rött, den är från VILA, men är säkert 8-10 år gammal :S
  • PlurkOchLinda
    owner skrev 2012-01-25 22:59:23 följande:
    www.aftonbladet.se/halsa/allergi/article12259...
    Tack! :) ska kolla upp mer vilka alternativ det finns, bra om det är någon som minskar polyperna dock, den sort jag normalt har rekomenderas inte av FASS enligt BM.

Jag tycker ironiskt nog inte att det är jobbigt när folk tar på magen, Känner mig så stolt över min bula! Har inte tålt att varken pojkvänner eller jag själv tagit på min mage sedan jag var 15 och hade problem med maten, så jag kan därför verkligen förstå er som tycker att det är obehagligt! Dock har nog i princip alla hitills frågat om det går bra först innan de känner? Men jag har kanske bara haft tur?
  • Feah

Är det någon mer än jag som blir galen av att det KLIAR och STICKER på benen? Det kommer som attacker ibland, spelar ingen roll om jag är med eller utan byxor. Funderar på om mina ben kanske växer lite i omfång och att det påverkar hårstrån/hårsäckar? Jag blir galen i vilket fall!!! *kliakliaklia*  Har testat smörja benen också, men det hjälpte inte heller... 

• SaJo81

Som jag skrev i din blogg om saken alldeles nyss så säger jag det även här. ALLEMANSRÄTTEN GÄLLER INTE GRAVIDMAGAR! okända människor på stan kom fram o tafsade mig på magen förra graviditeten och det är verkligen inte okej! då skulle det vara okej att tafsa på en ickegravid människa med då....bara för man känner för det eller tycker han/hon e fin!

Däremot har jag faktiskt inget problem alls med att folk kallar mig tjockis när jag e gravid, blir lite småvarm o lycklig istället för jag vet att det e bebisen alla menar=) men jag har kompisar som har haft stora problem med det med så jag förstår ändå att alla inte gillar det!

Någon som haft krampliknande mensvärk i livmodern senaste? fick "mensvärk" ner till vänster i livmodern igår sista passet på jobbet (vid 13) och hade sen det fram till 10-tiden imorse, blev smått orolig, sen började det stråla ner i benet innan det försvann.....
    Var inte kul i natt i alla fall kan jag säga 

• JennyL88

Ja mensvärk-liknande smärta får jag några ggr i veckan.
    Men om du skulle få ont i benet så är de ju inge bra.
    Dra handen över benet och kolla så att det inte är någon tydlig temperaturs skillnad.
    Vill inte skrämma upp dig. men om man skulle någon gång få ont i benet så är de ett bra sätt o kolla efter blodpropp.
    Men vi ska ju inte leka läkare så, är man orolig ska man alltid ta kontakt med sin vårdcentral.

• SaJo81

JennyL88: jaa, det gjorde mig orolig samtidigt påminde det litegrann om foglossningar då jag hade det förra graviditeten....i alla fall så försvann det igen på förmiddagen igår och har inte haft några såna känningar sen dess:)

• chess07

hej alla! 
    välkomnade v17 igår!
    jag håller fullständig med er om att det är respektlöst när okända människor kommer och klappar på magen! har inte varit med om det själv, endast någon kollega som gjort det och de är ok för mig. skulle det hända på stan däremot... då skulle ja få en knäpp! ;)
    tjockis kallar jag mig själv på skoj ibland och säger någon det till mig så tar jag det inte negativt, vi är ju olika i hur vi reagerar! :) 

en annan fråga! vi har börjat titta på barnvagn och jag det skulle va kul å veta vad ni andra har eller tänkt köpa.
    har tittat på emmaljunga city cross då den är mindre och behändig. någon med bra eller dåliga erfarenheter av den? 

• smulan12

Jag har inte haft så många som har skullat känna på min mage än. Men jag reagerar inte så starkt på det faktiskt. Inte än i alla fall. Men jag håller med er om att det är respektlöst att bara kasta sig fram och ska känna. Jag har nog haft tur med den biten än så länge antar jag.

• JennyL88

Jag har inte tänkt köpa en ny barnvagn.
    ska få ärva svägerskans barns vagn.
    Tror de är en Emmaljunga city cross faktiskt.
    De har varit jätte nöjda med den. Så de ska nog funka utmärkt tlll vår baby också.
    Finns ingen anledning att köpa massa nya grejer, om man kan ärva andras eller köpa vettiga grejer av någon annan.

Svar på tråden Juli bebis 2012