• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • enilorac81
    Skorpan89 skrev 2012-01-27 18:45:42 följande:
    Vi köpte en beg. Emmaljunga city cross -10 från blocket. 5000 kr å super fräsch! :)

Ah det är ju schysst. Får leta vidare, och leta riktigt på allvar efter RUL =)
  • eyalee

Ser att ni pratar vagnar, vi har bestämt oss för att köpa en Phil and teds med syskonsits, har en 3 årig som bäde älskar att åka vagnen och att springa runt, så blir perfekt till oss, kan ju även göra om den till enkelvagn så blir kaals för sen när bebisen är lite större så kankse inte våran 3 åring åka mer vagn så den kommer nog bli kalas,

ska säljan våran syskonvagn vi har här hemma, ska tvätta av den lite sen blir det ut på blocket,  det är en brio syskonvagn, ingen aning vad det är för årsmodell på den men har några år på nacken, har klätt om den så ser mycket nyare ut, men fjädrarna i den är lite slitna så behövs bytas. hade behålt den om den inte varit så låg, får ont i ryggen när jag gör med den, är ju ganska lång, lika så sambon, han är 181 och jag är 183.  

• FruSandra

Vi ska ha en kronan duo. De bästa med kronan är att dom kommer med sina driver ibland med allt möjligt förf billig peng :)

• nilepile89

Feah: jag känner igen mig i klådan jag vet inte överallt på benen kliar det som bara den orkar inte hjälper inte att smörja heller. Värst e det på kvällen. Dum som jag var tänkte jag att raka benen borde hjälpa. Det blev ännu värre när jag rakade bort den lilla stubben.

• smulan12

Jag tycker det är jättesvårt att hitta en vettig vagn till ett vettigt pris.. Jag är sån så jag vill ha färg, gärna mönster också men hittar inga fina... Nästan alla är enfärgade eller bara rent av tråkiga. Hittat en som jag tyckte var jättehäftig, men vet inte vad det är för en egentligen. Hittade inte så mycket fakta om hur folk tycker att den är eftersom den inte är så vanlig då den inte finns i butik.. Svååårt.... :/

• pyret12345

Måste fråga - har ni andra kännt sparkar än? Är i vecka 16+6, men har inte känns någon spark alls... :( Kände sparkar i denna veckan med min dotter och man ska ju känna tidigare med andra barnet sägs de ju så är lite orolig... :( Fast hörde hjärtljuden hos barnmorskan i tisdags så borde väl vara lungt?

• chess07
    enilorac81 skrev 2012-01-27 17:27:44 följande:
    Blocket - Stockholm? Kanske jag som är kräsen då . .. men vill helst ha en marinblå och inte färgglad vagn, kan ju vara mitt problem kanske Skrattande
    näe ja kollar blocket dalarna och även värmland då vi har släkten där och åker dit emellanåt ;) 
    vill inte ha nån färgglad här heller utan en neutral färg. :) 
  • Sladdis
    pyret12345 skrev 2012-01-28 00:02:10 följande:
    Måste fråga - har ni andra kännt sparkar än? Är i vecka 16+6, men har inte känns någon spark alls... :( Kände sparkar i denna veckan med min dotter och man ska ju känna tidigare med andra barnet sägs de ju så är lite orolig... :( Fast hörde hjärtljuden hos barnmorskan i tisdags så borde väl vara lungt?

Om du hört hjärtljuden behöver du nog inte oroa dig. Jag är i v. 16+2 och jag känner heller inget och detta är mitt tredje barn. Kommer visserligen ínte ihåg när jag kände med de andra.
  • SaJo81

Vi kommer antalgigen köpa en bugaboo cameleon begagnat av en vän, så jäkla smidig den vagnen! Sen kommer vi ha kvar tvillingvagnen men göra om den till syskonvagn med ståbröda på så får grabbarna turas om att sitta o stå o lill*n får ligga:)

Svar på tråden Juli bebis 2012