• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Har idag inhandlat ett par till mammabyxor i alla fall och lite stora linnen. Hittade
    de även en poncho som passar mig utmärkt...  : ) 

Jag blir så himla andfådd när jag går länge.. har fått sämsta kondisen.. : ) Tycker också att tuttarna har växt de senaste veckan.. verkar som de är inne i en växtperiod. 

Vet som sagt inte helt säkert om jag har känt bebisen, men jag tror att jag har det, och jag tror att det är mer de senaste dagarna, men jag är inte helt säker.. känns ju inte som sparkar direkt än... Men jag längtar verkligen tills jag med all säkerhet vet att det är bebis som rör sig...

Är idag i v 16+6.. : )

Längtar tills vårt RUL den 17 Feb...  : )

• MissMurrig
    JennyL88 skrev 2012-01-29 15:58:03 följande:
    Javisst längtar man till de börjar röra sig i magen..
    Är lite avundsjuk på er som har känt rörelser.
    Fast jag är ju fortfarande bara i v.14, snart 15=)

En nära vän till mig har känt sparkar och rörelser sedan v.17 och
     nu i v.20 är de ett himla stökande i magen hela dagarna på henne.Glad
    Så roligt!!
    Fast min kula syns mer än hennes,*stolt* är roligt att jämföra lite.
    Lustigt, i första graviditeten tyckte jag också det var kul att kulan växte, nu tycker jag det är skönt att det inte växer lika fort. Men lite oroväckande samtidigt. Känner mig mycket mindre denna gången, har mer fett på magen bara, men när man "drar undan" fettet så ser jag riktigt smal ut, knappt någon putning...Speciellt tidigt på morgonen.
  • JennyL88

MissMurrig
    Kan vara för att vi alla inte har samma kroppsbyggnad.
    Och det är ju inte fel varken det ena eller det andra.Glad

Vilken vecka är du i?

• PlurkOchLinda
    pyret12345 skrev 2012-01-28 00:02:10 följande:
    Måste fråga - har ni andra kännt sparkar än? Är i vecka 16+6, men har inte känns någon spark alls... :( Kände sparkar i denna veckan med min dotter och man ska ju känna tidigare med andra barnet sägs de ju så är lite orolig... :( Fast hörde hjärtljuden hos barnmorskan i tisdags så borde väl vara lungt?
    Jag är i vecka 16+ 2 och är jätteosäker på om jag känt något än, första graviditeten så vet iof inte riktigt hur de ska kännas! Har inte varit och fått kolla hjärtljud lr ultraljud än så är lite orolig.. Som  tur var har jag fått gravidmage tidigt som växer  och mår fortfarande illa, lugnar lite. Eftersom du hört hjärtljud tycker jag inte att du borde behöva vara orolig, dom kan ju ligga lite olika och då kan det vara svårare att känna.
  • MissMurrig
    JennyL88 skrev 2012-01-29 19:44:36 följande:
    MissMurrig
    Kan vara för att vi alla inte har samma kroppsbyggnad.
    Och det är ju inte fel varken det ena eller det andra.Glad

Vilken vecka är du i?
    18, men jag var större förra gången, det är mest det som är lite läskigt. Man har ju hört att ma ska växa snabbare med andra barnet, men nu är jag mindre än i v.18 med första. Men som sagt, DÅ tyckte jag det var kul att ha kula , det sparkade i v.15 också, jag känner inget än med denna... Kanske har kännt lite, men inte så att jag kan vara 100% säker. 
    Jag tycker dock att det är skönt att inte vara så stor, utbildar mig till bagare/konditor och det är en del tungt/fysiskt arbete, så då är det bra att inte ha världens projektil till mage... bara det kunde röra sig mer. 
  • Hallonmusen83

Fick " sjuka" mig från min praktik idag ( går så mkt där ) .
    Har sååå ont svanken
    Molande värk.
    Svårt vända sig i sängen , resa sig ,  röra mig

Haft ont några dagar i skinkan neråt benet och de har jag lite ännu men när är de mera mot / runt svanken

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Engla80

2 veckor kvar till UL... Kan inte tiden bara hoppa frammåt lite Tungan ute 

Är i v 17 nu och kan ibland känna liiiittte buffar och rörelser. Oftast när jag sitter framför datorn lite framåtlutad. Har även hört hjärtljuden och rörelser med min angelsound så jag känner mig hyfsat lugn även om det alltid är nervöst innan man fått bekräftat att allt verkligen är ok på UL.

Min mage har blivit lite mindre men jag har ju tappat nästan 4kg i vikt nu så jag är inte så förvånad... Dock svullnar den ganska kraftigt på kvällen och hela dagen kan jag känna livmodern (om jag flyttar på volangerna vill säg...Skäms)

Hallonmusen: Jag har också kännt av nått liknande... Tycker det känns lite som ichias (har ingen aning om hur det stavas...). Mitt har dock, tack och lov, gått över ibland efter en halv dag och ibland efter någon dag bara. Jag tycker der hjälper att stretcha musklerna i rumpan när det kommer! Då sitter jag på en stol, lägger upp ena vristen på motsatt knä och lutar fram få det drar i rumpan.

Hoppas det går över snart!

• Hallonmusen83
    Engla80 skrev 2012-01-30 08:37:18 följande:
    2 veckor kvar till UL... Kan inte tiden bara hoppa frammåt lite Tungan ute 

Är i v 17 nu och kan ibland känna liiiittte buffar och rörelser. Oftast när jag sitter framför datorn lite framåtlutad. Har även hört hjärtljuden och rörelser med min angelsound så jag känner mig hyfsat lugn även om det alltid är nervöst innan man fått bekräftat att allt verkligen är ok på UL.

Min mage har blivit lite mindre men jag har ju tappat nästan 4kg i vikt nu så jag är inte så förvånad... Dock svullnar den ganska kraftigt på kvällen och hela dagen kan jag känna livmodern (om jag flyttar på volangerna vill säg...Skäms)

Hallonmusen: Jag har också kännt av nått liknande... Tycker det känns lite som ichias (har ingen aning om hur det stavas...). Mitt har dock, tack och lov, gått över ibland efter en halv dag och ibland efter någon dag bara. Jag tycker der hjälper att stretcha musklerna i rumpan när det kommer! Då sitter jag på en stol, lägger upp ena vristen på motsatt knä och lutar fram få det drar i rumpan.

Hoppas det går över snart!
    Aldrig haft ischias så svårt veta va de är och känns , ska testa stretcha som du sa! Tack för tipset
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Bebis187

2:dra grav här och tycker också magen e mindre denna gången...men minns inte riktigt klart. Precis som mrs murrig är jag glad för detta. Hoppas på en normalstor bebis, som ligger rätt och kan födas vaginakt denna gången. Men visst jag vet att magens storlek inte behöver ha med bebisens storlek att göra.
    När det gäller hur magen växer vet jag att det helt plötsligt kommer en växtspurt så vi får se.....

• owner

Nu har jag berättat för min mamma...vi hade sparat länge... det blev ganska pinsamt! Hon sa inte så mkt alls! Hon blev glad det såg jag men det var som att hon inte visste vad hon skulle säga. Det vet man ju inte själv heller :)

Sen ska jag berätta för min pappa och det känns INTE kul. Han tycker jag borde ha ett bra jobb och bättre ordnat. (Även fast vi bor i hus och sambon han fast jobb osv) Men han är ganska gammaldags (och gammal själv oxå)
    Svärföräldrarna kommer det nog att gå mkt smidigare med.
    Hur är det för er? Har alla berättat för släkt och vänner?   

Svar på tråden Juli bebis 2012