• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jamtlandstaus

Här har magen börjat ta fart, kanske slappnade jag av i magmusklerna när FVPprovet kom tillbaka positivt o jag tillät mig vara gravid.
    Jag känner av fosterrörelser varje dag nu men det är bara svaga små buffar, inget som känns på utsidan.
    Har dock ganska mycket sammandragningar, det kan inte jag minnas kom så här tidigt förra gången men jag hoppas att det är normalt och bara träning av livmodern

Tittade på barnvagnar i helgen, kändes urskumt det var ju 15år sedan det var aktuellt.
    Vi behöver inhandla det mesta, kanske kan vi låna något av sambons syster som har ganska små barn.
    Av barnvagnarna vi tittade på så gillade jag Teutonia Mistral bäst därefter Brio Happy. Sambon tyckte nog att Emmaljunga var ganska bra, jag tyckte den var lite tung.
    För 15år sedan var Emmaljunga dom som hade de lättaste vagnarna o Teutonia var bara ett okänt  konstigt märke...

• enilorac81

Hej owner, hela släkten vet om att jag är gravid sen i julas. Även på min sambos sida vet man om läget. Det känns toppen bra. Nu är man ju faktiskt ganska nära halva tiden! Det känns toppen.

Jag småtittar på blocket angående barnvagnar, men vill vänta att göra några stora inköp tills RUL är över.

• Hallonmusen83
    owner skrev 2012-01-30 11:03:41 följande:
    Nu har jag berättat för min mamma...vi hade sparat länge... det blev ganska pinsamt! Hon sa inte så mkt alls! Hon blev glad det såg jag men det var som att hon inte visste vad hon skulle säga. Det vet man ju inte själv heller :)

Sen ska jag berätta för min pappa och det känns INTE kul. Han tycker jag borde ha ett bra jobb och bättre ordnat. (Även fast vi bor i hus och sambon han fast jobb osv) Men han är ganska gammaldags (och gammal själv oxå)
    Svärföräldrarna kommer det nog att gå mkt smidigare med.
    Hur är det för er? Har alla berättat för släkt och vänner?   
    Ja alla vet , vänner , familj , släkt
    Sen vecka 13
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • eyalee
    MissMurrig skrev 2012-01-29 20:43:52 följande:
    18, men jag var större förra gången, det är mest det som är lite läskigt. Man har ju hört att ma ska växa snabbare med andra barnet, men nu är jag mindre än i v.18 med första. Men som sagt, DÅ tyckte jag det var kul att ha kula , det sparkade i v.15 också, jag känner inget än med denna... Kanske har kännt lite, men inte så att jag kan vara 100% säker. 
    Jag tycker dock att det är skönt att inte vara så stor, utbildar mig till bagare/konditor och det är en del tungt/fysiskt arbete, så då är det bra att inte ha världens projektil till mage... bara det kunde röra sig mer. 
    Jag var mindre med mitt andra barn, det är vanligare att man blir störran, men man behöver inte bli det, min andra tjej var även mindra när hon föddes, du behöver nog inte vara orolig, men vet man lätt blir det, ör mycker mer orolig nu med mitt 3 barn än vad jag varit med dem andra, det som gör mig lugn nu är att jag känner bebben. inte ofta men någon gång per dag. 
  • michelodeon
    Nu har jag berättat för min mamma...vi hade sparat länge... det blev ganska pinsamt! Hon sa inte så mkt alls! Hon blev glad det såg jag men det var som att hon inte visste vad hon skulle säga. Det vet man ju inte själv heller :)

Sen ska jag berätta för min pappa och det känns INTE kul. Han tycker jag borde ha ett bra jobb och bättre ordnat. (Även fast vi bor i hus och sambon han fast jobb osv) Men han är ganska gammaldags (och gammal själv oxå)
    Alla i familjen vet och efter förra veckan träff på jobbet då jag hade mina vanliga kläder så vet alla på jobbet oxå. Hade gärna väntat till efter rul med att komma ut på jobbet men men. 
    Om allt går bra på rul så tänkte jag lägga ut en bild på facebook, har många vänner där som inte vet nåt än så det kan bli lite kul att chocka dom lite

På onsdag är det dax för rul sjukt nervös. Var inte alls så nervös när jag vänta sonen. Men får för mig att det är nåt fel eftersom jag har en frisk son redan  
    Vet iaf att fnudden lever eftersom jag har ett angelsound och det är riktigt livat där inne ibland  
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • storebrorM

Här har magen också börjat puta ut ordentligt! Barnen på jobbet har börja titta lite konstigt :))

• Trolla75

Jag är ju allt annat än smal, så på mig syns det fortfarande inte... Jag har inte gått upp något än och jag mina vanliga byxor fast bör nog börja med några gummiband i knapphålen... Flört

Med nr 1. (-00) var magen större (gick upp 10kg) än när jag väntade nr 2. (-07) gick upp totalt 6 kg.
    Men det skiljde hela 2 kilo på tjejerna W -2715g & V-4680g.

Den här gången skulle jag bli glad om det blev något mittemellan... Drömmer

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Hallonmusen83
    Trolla75 skrev 2012-01-30 14:13:42 följande:
    Jag är ju allt annat än smal, så på mig syns det fortfarande inte... Jag har inte gått upp något än och jag mina vanliga byxor fast bör nog börja med några gummiband i knapphålen... Flört

Med nr 1. (-00) var magen större (gick upp 10kg) än när jag väntade nr 2. (-07) gick upp totalt 6 kg.
    Men det skiljde hela 2 kilo på tjejerna W -2715g & V-4680g.

Den här gången skulle jag bli glad om det blev något mittemellan... Drömmer
    Jag fått mage , är mkt större nu än mina tidigare graviditeter men gått upp 0 kilo med !
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Jamtlandstaus

Vad tråkigt att du fick sådant mottagande på nyheten. Men de de blev kanske så överraskade. Du ska se att de blir gladare längre fram.

Vi berättade nu i helgen. Trodde faktiskt att jag skulle få mer negativt mottagande av son och min far men de lyste upp som små solar o var jätteglada Min mamma förstod jag skulle bli glad o det blev hon!
    Idag har jag berättat på jobbet, där gick ett överraskat sus genom hela enheten, fick många gratulationer.
    Ingen nämnde min ålder...förutom jag själv 
Svar på tråden Juli bebis 2012