• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Bragdoll
    Tolle83 skrev 2011-11-02 20:15:54 följande:
    Jag har ont i korsryggen.. samma onda som när man gått mycket om du förstår vad ja menar, o sen gör de ont ibland mor skinkan...
    Jag har också ont i korsryggen idag. Gick och simmade på badhuset en sväng och det släppte lite efter det. I skinkan har jag haft ont mina två andra graviditeter.. tror det är ischias. Kände av det liiiite idag på jobbet, men så står och går jag nästan hela tiden där.

Tror ni det är farligt att basta en stund efter att man har simmat? Jag frös så fruktansvärt efter simningen så jag satte mig i bastun en stund.. Kom på efteråt att det kanske inte var så genomtänkt. Vad tror ni? 
  • Bees knees
    owner skrev 2011-11-02 20:29:02 följande:
    Ja det är första barnet. Vi försökte förra månaden oxå men då "gjorde" vi det typ 4 dagar innan äl. Lite Shettlesmetoder ifall du läst om det :) Men nu gjorde vi försök både några dagar innan och på själva dagen. Då verkar d som det tog direkt :) Jobbigt att vänta, JA! Jag kunde knappt vänta dom här dagarna så jag kunde ta testet, haha!
    vet hur det känns, jag var också förberedd på att det skulle ta tid men så gick det på första försöket!
    Blev ´ganska förvånad när jag plussade!
    Mitt första med.
  • Ella Jade

Fan. Var lite blod på pappret nu när jag vart på toa.. :/ detta känns inte bra alls..

• Mijab

Ella jade, du ska inte oroa dig som sagt vissa kan få små blödningar under graviditeten men du ska absolut ringa BM nu på morgonenî?¢î?¢î?¢î?¢î?¢î?¢î?¢î?¢î?¢î?¢î?¢

• michelodeon
    Ella Jade skrev 2011-11-02 23:21:54 följande:
    Fan. Var lite blod på pappret nu när jag vart på toa.. :/ detta känns inte bra alls..
    Håller tummarna för att det är en ofarlig blödning Hjärta{#emotions_dlg.flower}   många har ofarliga blödningar i början. Kram
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Therese och Stefan
    Mijab skrev 2011-11-02 19:03:59 följande:
    Jag har oxå svullen mage! Helt sjukt! Min symptom idag har varit när jag reser mig upp så blir jag illamående men allt e lungt när jag sitter ner eller ligger! Sen som sagt lite molande värk o lite ryggvärk! Har fortfarande inte släppt chocken ännu! Ringde BM idag o fick en tid den 16 nov! E det fler som har tagit bara ett Gravtest o gått på det att man e gravid eller tagit flera? Jag har bara tagit ett :s
    Jag har tagit fyra tester. =) Kan heller inte riktigt fatta det.
  • Ella Jade

Hoppas också det är ofarligt! Min BM skall ringa upp mig strax.. får se vad hon säger.. Obestämd  inte blött nått mer iallafall o hade mer smärta molande smått mot äggstocken igår kväll, imorse, men de har lagt sig nu.

• Älskadelillaliv

EllaJade: hoppas det var en normal blödning man kan ha under graviditeten. Berätta hur de gick sen. Håller tummar och tår för dig

• Chokladälskaren

Hej tjejer!! Jag är i vecka 22 så jag hör inte alls hemma i den här tråden men det är jättekul att läsa om er som precis har fått plusset på stickan. Kom själv ihåg hur nojig man var över allt och man skulle testa varje dag osvSolig. Mina tidigaste graviditetssymtom var att jag fick foglossning redan innan jag ens visste att jag var gravid. Tack gode gud så är dem borta idag men i början var det jobbigt.

Vill bara säga att jag hade oxå en del blödningar precis i början av graviditeten och självklart så tror man att det var kört men jag fick göra ett vul och allt såg bara bra ut. Man såg hjärtat som tickade osvGlad. Så som en del andra har skrivit i tråden så kan man få ofarliga blödningar som inte leder till nånting. Hoppas att det är det samma för dig oxå.

Lycka till tjejer med era graviditeterGlad
  • Tolle83

Åh jag hoppas att det var en ofarlig blödning!

Styrkekramar till dig! 
Svar på tråden Juli bebis 2012