• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • owner
    Spacefrog skrev 2012-03-05 15:07:23 följande:
    Vad är en juli, bebis?
    (Förlåt, var tvungen... igen...) 

Särskrivningar finns det gott om :) Jag stör mig på det mesta jag ser i den stilen men har fått tagga ner, annars går det ju bara inte, haha :)
  • froggyL

Tack alla. Behövde lite pepp. Jag har en bakgrund av depressioner och sjukskrivningsperioder, men har varit bra de senaste åren. När Linnea var i magen åt jag inte medicin heller, men började strax efter hon kom. Annars har jag ätit medicin sen år 2000. Kommer att få göra det resten av livet för att orka och fungera. Jag är ändå begränsad, orkar mindre och måste se upp med å inte falla tillbaks ner igen. Fixar bara en halvtidstjänst, vilket visar sig pengamässigt :( men hellre må bra...

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • owner
    ToKar skrev 2012-03-05 15:02:59 följande:

Jo det ena kommer bli hängigt  (vilket är normalt efter amning) medan det andra kommer att ha kvar sin form. Nu reagerar ju alla bröst olika på amning. Men man brukar ju få lite mer "häng" ;) Andra får mer, andra mindre. Sen beror det ju på hur länge man ammar. Jag ammade tills sonen var 15 månader. Om man ammar på ett bröst under sån lång tid så kommer det nog se ut om att man har två helt olika bröst ;)

men vadå, jag har ingen koll. brukar man bara amma från ett bröst? varför? trodde man va tvungen att "använda" båda. shit, jag kommer verkligen inte att kunna NÅT när jag sitter där med ungen i famnen. man får ju lixom ingen bruksanvisning på dom :)
  • Trolla75
    owner skrev 2012-03-05 18:51:19 följande:
    men vadå, jag har ingen koll. brukar man bara amma från ett bröst? varför? trodde man va tvungen att "använda" båda. shit, jag kommer verkligen inte att kunna NÅT när jag sitter där med ungen i famnen. man får ju lixom ingen bruksanvisning på dom :)
    Haha... nej, klart man ammar ur båda och man ska varva... Nu hade ju snoffsan "fixat" till dom, så det var därför vi kom in på att amma ur bara ett. Men vanligtvis funkar båda.
    När du väl sitter med bebis i famnen faller allt på plats, det finns en instinkt i oss alla!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Feah

Jag tror att ett av symptomen på lågt HB-värde i blodet är nedstämdhet. Har mått pissigt senaste veckan, men nu äter jag blodpudding, blutsaft och juice som attan och idag känns det faktiskt bättre, mer som jag är van att må. Kanske något att tänka på nu när vi alla närmar oss den perioden i graviditeten då man kan märka av en "järndipp"?  Dvs om ni, liksom jag, känner er ovanligt nere så se till att ni får i er tillräckligt järn. Det kanske hjälper.

• Engla80

FroggyL: Hjälper det att skriva här så gör det, om vad som helst! Vi är ju här för att stötta varan Glad Styrkekramar till dig!!

Oh, vad jag också skulle vilja fixa till lite här och där... Magen och brösten i alla fall!! Har en fettficka på magen sen jag va som störst som inte går att träna bort + att jag fick bröst i 3e klass och dom har ALLTID varit hängiga. Skulle så gärna vilja uppleva bröst som satt där dom skulle och inte gjorde ont när man sprang och hoppa... Men dom är för små för bidrag och när man bor i renoveringsobjekt behövs pengarna på annat håll så jag får se ut som jag gör Obestämd

• SommarDahlia

Här är en till som kan tänka sig att lägga sig under kniven! Dock ingen bröstoperation än iaf. Jag har ganska små bröst som tappat formen en aning men sålänge det inte blir taxöron så duger dom :) Däremot har jag "kärlekshandtag" som inte försvinner hur mkt jag än tränar eller bantar. Lyckades gå ner i vikt för några år sen tills jag nådde lägsta BMI för normalvikt (tror det var 20) och ändå satt det där förbaskade fettet å gjorde en "muffintop" ovanför byxlinningen så den skulle jag vilja göra mig av med sen men som du sa Engla80, när man renoverar hus så går det pengar nog ändå och jag antar att det gynnar hela familjen mer att renovera huset än att renovera kärringen :)

Var hos BM igår. Jag har tydligen en riktig vilding i magen! Vi skulle lyssna på hjärtljud men lillen vägrade ligga still tillräckligt länge för att maskinen skulle hinna räkna slag/min. Sparkade mot dopplern gjorde den oxå... Undra hur det ska gå när h*n är ute :) 

*** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
  • Trolla75
    Engla80 skrev 2012-03-05 20:29:59 följande:
    FroggyL: Hjälper det att skriva här så gör det, om vad som helst! Vi är ju här för att stötta varan Glad Styrkekramar till dig!!

Oh, vad jag också skulle vilja fixa till lite här och där... Magen och brösten i alla fall!! Har en fettficka på magen sen jag va som störst som inte går att träna bort + att jag fick bröst i 3e klass och dom har ALLTID varit hängiga. Skulle så gärna vilja uppleva bröst som satt där dom skulle och inte gjorde ont när man sprang och hoppa... Men dom är för små för bidrag och när man bor i renoveringsobjekt behövs pengarna på annat håll så jag får se ut som jag gör Obestämd
    Här är en till med mycket extra! skulle till exempel aldrig få för mig att fota magen i underkläder... du pratar om en fettficka, jag har en jätteful hängbuk som nog aldrig kommer att dra ihop sig... Den har jag dragits med sedan Vanna låg i magen och den gör att jag måste gå upp i byxstorlek med 1-2 stl. Skit trist! Men jag ska ändå testa och se om det går att med hjälp av gördlar få en bättre form på magen efter förlossningen annars skär jag bort skiten! Nu blir det ju inga fler barn i alla fall!

Oj, vad arg jag lät! Förvånad
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08

Ja, ska ni lägga er under kniven så rekomenderar jag er att VERKLIGEN vara klara med barn. Känns skit dumt att ha lagt ut så mycket pengar nu när jag sitter här med magen i vädret igen. Gjorde lite andra saker oxå, som känns helt meningslöst nu. Men om jag väljer bort amningen helt och hållet, så kanske tuttarna behåller formen någorlunda iaf. Många tycker säkert att jag är dum i huvudet då jag väljer bort en sån grej för att min egna kropp ska se bra ut, men då kan  ni hålla det för er själva, finns andra trådar i så fall som ni ska klanka ner på folk!! Men än så länge tycker jag att det inte verkar vara nåt sånt i denna tråd, och det är jag glad för.

Men det är verkligen jätte svårt beslut faktiskt. Jag vill ju inte att mitt barn ska "hata" mig för att JAG valde bort amningen från den som liten. =o( 

Svar på tråden Juli bebis 2012