• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-06 10:03:02 följande:
    Ja, ska ni lägga er under kniven så rekomenderar jag er att VERKLIGEN vara klara med barn. Känns skit dumt att ha lagt ut så mycket pengar nu när jag sitter här med magen i vädret igen. Gjorde lite andra saker oxå, som känns helt meningslöst nu. Men om jag väljer bort amningen helt och hållet, så kanske tuttarna behåller formen någorlunda iaf. Många tycker säkert att jag är dum i huvudet då jag väljer bort en sån grej för att min egna kropp ska se bra ut, men då kan  ni hålla det för er själva, finns andra trådar i så fall som ni ska klanka ner på folk!! Men än så länge tycker jag att det inte verkar vara nåt sånt i denna tråd, och det är jag glad för.

Men det är verkligen jätte svårt beslut faktiskt. Jag vill ju inte att mitt barn ska "hata" mig för att JAG valde bort amningen från den som liten. =o( 
    Alla har väl rätt till sitt egna val!
    Det finns ju faktiskt de med överskott som både säljer och lämnar in på sjukhus, så ditt barn kanske kan få utav den mjölken i stället om du väljer att avsluta din egna produktion. Det enda jag ser är att den första mjölken kan vara en viktig start! Men sedan är absolut ersättningarna fullgoda, men det ligger ju något mer jobb bakom den processen... Jag menar att den ska tillredas varje gång barnet ska äta...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • momster

Snoffaan jag förstår dig helt och hållet om du väljer bort amningen jag hade nog själv valt bort den utan att tveka om jag hade bröst jag var nöjd med. Så tror jag knappast ditt barn kommer hata dig för det.

Jag har precis som trolla en som jag kallar det häng mage. Samtidigt som jag vill göra nått åt den så vet jag ju inte riktigt om jag är klar med barn. Visst det är mitt tredje barn men vet att om det blir ekonomiska ändringar i familjen kommer jag vilja ha fler barn. Mannen vill oxå ha många barn så de känns skönt att man inte är ensam om det. En vän frågade hur många barn han ville ha. Hon fick då svaret att vi får väl se när kärringen är nöjd eller när det inte kommer ut nå fler.

• snoffsan08

Tack hörni =o).

Ja, man kan ju faktiskt köpa mjölk från dom med överproduktion. Ställer dom nåt krav på dom som säljer? Tänkte så man inte får mjölk från nån som röker t.ex.

momster skrev 2012-03-06 10:19:38 följande:
    Snoffaan jag förstår dig helt och hållet om du väljer bort amningen jag hade nog själv valt bort den utan att tveka om jag hade bröst jag var nöjd med. Så tror jag knappast ditt barn kommer hata dig för det.

Jag har precis som trolla en som jag kallar det häng mage. Samtidigt som jag vill göra nått åt den så vet jag ju inte riktigt om jag är klar med barn. Visst det är mitt tredje barn men vet att om det blir ekonomiska ändringar i familjen kommer jag vilja ha fler barn. Mannen vill oxå ha många barn så de känns skönt att man inte är ensam om det. En vän frågade hur många barn han ville ha. Hon fick då svaret att vi får väl se när kärringen är nöjd eller när det inte kommer ut nå fler.

Ha ha ha. Bra svar =) Jag själv har ju som sagt fått höra om jag ska befolka orten jag bor på själv. Tycker inte folk har ett dugg med å göra hur många barn jag väljer att skaffa. Så länge jag kan ta hand om dom, känner jag.  Vi har en granne som har 6 barn med tre olika pappor. Soc har tagit dom 5 äldsta, medans pappan till nr:6 har ensam vårdnad och är "skötsam" av sig. Men Soc har full koll på dom. Mamman är fd heroinist men går nu på methadohn (eller hur det nu stavas) Hade jag inte haft såna problem med bäcken, rygg och grejer så skulle jag lätt skaffat fler barn, men unu är det definitivt färdigt efter 4an. Då har alla mina barn ett varsitt helsyskon =o)
  • Alemonia

Hej på er!

Får jag hoppa in här med er?

Anna heter jag, bor i (eller snarare en bit utanför) Norrköping och har BF 2 juli med barn nr 2.
    Jag har en dotter sedan innan som är född i augusti 2008.

Gällande kroppsliga förändringar så gick det inte att se på mig att jag fött barn ett halvår efter jag fått första (visserligen aningens mindre och hängigare bröst men åldern kan lika mycket bidra som amningen). Jag hoppas dock innerligt att jag får tillbaka min normal kroppsform även denna gång och att även brösten klarar sig rimligt.

• snoffsan08

Hej Anna och välkommen hit =o)

Ja, det är orättvist ibland hur det skiljer sig med kvinnokropparna under och efter graviditeter.  Jag har ju gått upp så himla mycket under graviditeterna, men kämpat för att bli snygg igen. Har funkat tidigare och hoppas även på denna gång, även om folk säger att det bara går utför efter 30 ;o)

• ZoZoZ

Ni som har BF i början av juli:

Jag tycker mig känna mer fosterrörelser med detta barn än mina två tidigare. Kan inte heller minnas att jag kände av rörelser på två vitt skilda ställen och en bit ifrån varandra samtidigt så här tidigt. Hur upplever ni andra ert barns rörelser? Anledningen till att jag frågar är att jag inte helt kan släppa tanken på att det skulle vara två där inne. Förvisso såg de bara ett barn på RUL vilket nästan förvånade mig. Är bra mycket större än med mina söner. Nu väntar vi enligt RUL en dotter. Förmodligen är jag bara paranoid, har dock aldrig haft dessa tankar med sönerna så det är svårt att helt släppa dem...

Vill som sagt gärna veta hur ni andra som har BF i början av juli upplever ert barns sparkar.

• momster

Snoffsan. Vem som helst får inte sälja mjölk. Jag kollade upp det för skojs skull när jag fick grabben men min bm sa att jag skulle bli nekas pga allergierna. Rökare och snusare fick inte heller sälja. Om jag nu mins rätt. Finns sänker de som ljuger om saker men det fanns då vissa krav iallafall för 10 år sedan och tycker inte de borde ha ändrats allt för mycket.

Sen de med många barn har jag fått höra från början när jag var liten och sa att jag skulle ha fler barn än min pappa att jag måste bråss på han. Han har 6 barn han visste om sa ha när nån fråga. ( han var sjöman ) så han sa att han visste ju inte om nån blivit till på sjön som han inte fått reda på. Men de dök då inte upp nå fler syskon när han dog för snart 4 år sedan.

Alemonia välkommen.
    Önskar jag hade samma kropp som dig. Jag gick dock ner allt och lite till efter dottern men min häng mage försvann inte för det :(
    Men nu är man stor som ett hus igen. Vill inte veta vart denna graviditet kommer sluta.

• Alemonia
    snoffsan08 skrev 2012-03-06 11:32:16 följande:
    Hej Anna och välkommen hit =o)

Ja, det är orättvist ibland hur det skiljer sig med kvinnokropparna under och efter graviditeter.  Jag har ju gått upp så himla mycket under graviditeterna, men kämpat för att bli snygg igen. Har funkat tidigare och hoppas även på denna gång, även om folk säger att det bara går utför efter 30 ;o)
    Tack!

Ja, det är riktigt orättvist! Själv gick jag upp kanske 12 kg och efter kanske fyra månader hade jag gått ner ca 15 kg (vilket inte är så rekommenderat). Men nu har jag passerat 30 och kanske är lite klokare gällande att komma ihåg att äta även när jag är hemma på dagarna. Inte för att jag inte vill tillbaka till startvikten utan för att jag inte vill hamna så mycket lägre.
  • momster

ZoZoZ : nu har jag bf 16 juli och inte i början men jag kan oxå känna av den lille på flera ställen samtidigt och enligt RUL så är det bara en där inne. Ibland tycker jag att det rör sig jätte långt ner och samtidigt en bit ovanför naveln. Men enligt hon som gjorde RUL så nådde inte ungen upp så högt. Orkade inte käfta men jag vet ju vad jag känner. Mannen har även känt den lilla där uppe. Men tänkte ta upp det när jag ska till bm nästa gång.

• snoffsan08

Ha ha ha, hur många av dom är dina hel syskon då? =o) Skulle du kunna tänka dig så många barn då?

Ja, det kanske blir så att man köper bröstmjölk första månaden eller nåt då, just för den bra starten, och sen går över till ersättning. Får se.

Svar på tråden Juli bebis 2012