• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Snoffsan inget är hel syskon. Utan vi har 4 olika mammor. Så är jag uppväxt med en annan pappa.
    Vet inte nå hur många barn jag vill ha egentligen nu för jag ju två ganska tätt som har varit mitt mål från början. Dottern tog ju oss 6 år att få så jag trodde ju knappast jag skulle få nå fler barn efter henne. Denna var inte planerad alls men oj så välkommen han är. Vi skulle på koll varför min mens inte kom då jag tagit tester hemma som visat negativt. Men visade sig att min äl hade varit när mensen skulle komma och då hade jag blivit med barn. :) blev en lite mindre chock inne på gyn den dagen.

• ZoZoZ

Momster: Jag har till och med känt en spark mot revbenet! Det känns minst sagt i tidigaste laget...?! Även jag kommer prata med BM om detta.

• snoffsan08
    Alemonia skrev 2012-03-06 11:45:14 följande:
    Tack!

Ja, det är riktigt orättvist! Själv gick jag upp kanske 12 kg och efter kanske fyra månader hade jag gått ner ca 15 kg (vilket inte är så rekommenderat). Men nu har jag passerat 30 och kanske är lite klokare gällande att komma ihåg att äta även när jag är hemma på dagarna. Inte för att jag inte vill tillbaka till startvikten utan för att jag inte vill hamna så mycket lägre.
    Vad skönt att bara gå upp så "lite", en annan gick upp närmare 30kg. Men får SJUKT mycket vatten i kroppen.
    Har du precis fyllt 30?
    Man kan säga att jag har "två kullar" Har två barn med mitt ex, fick första då jag var 19 och andra 21.
    Och fick mitt 3e 08 och 4an nu i år medhan jag är gift med.
    momster skrev 2012-03-06 12:00:49 följande:
    Snoffsan inget är hel syskon. Utan vi har 4 olika mammor. Så är jag uppväxt med en annan pappa.
    Vet inte nå hur många barn jag vill ha egentligen nu för jag ju två ganska tätt som har varit mitt mål från början. Dottern tog ju oss 6 år att få så jag trodde ju knappast jag skulle få nå fler barn efter henne. Denna var inte planerad alls men oj så välkommen han är. Vi skulle på koll varför min mens inte kom då jag tagit tester hemma som visat negativt. Men visade sig att min äl hade varit när mensen skulle komma och då hade jag blivit med barn. :) blev en lite mindre chock inne på gyn den dagen.

Jaha, där ser man. Vad lustigt det kan bli ibland. Min ÄL var tydligen oxå försenad denna gången, då jag blev framflyttad hela 8 dagar från det datum jag trodde jag hade BF. Skönt att det inte var problem med dom andra när ni väl kom igång med första.

• Trolla75
    momster skrev 2012-03-06 12:00:49 följande:
    Lite så var det för oss också! Här var inga mer barn planerade, visst hade jag gått o vart bebissjuk när kompisar o så fått de senaste åren, men gubben sa alltid att han var nöjd som det va och inte ville ha fler.
    Men nu blev vi oplanerat gravida och vem var det som var mest positiv, jo gubben! Jag var ju också glad men kände mer olust över att jag precis fått fast tjänst och började så sent som slutet på nov. Så det kändes så dumt!

Nu är jag överlycklig!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Åh jag blir tokig! vi ska ha APT-möte i morgon och prata semestrar, jag har lyckats få ihop 3 sparade och 11 nya dagar.

Jag hoppas och tror att jag kan jobba juni ut och sedan ta ut 6 semesterdagar innan mitt BF den 20 juli.

Hur är det, man får inga semesterdagar när man går hemma och är mammaledig va?

Sedan har jag som mål att gå tillbaka och börja jobba den 18 mars -13. Vill ju gärna ha några dagar att ta ut nästa sommar... Klart, jag hinner ju inte utnyttja alla mina mammadagar, men semesterlönen ger ju något mer!
  • snoffsan08

Hi hi hi, känner igen det där lite jag med. Vi ville egentligen som sagt inte ha fler efter 3an. Men jag var lite sådär, sa grejer på skämt lite sådär till gubben. Han tvärnobbade. Men när vi var på bröllopsresa i september förra året så pratade vi mer och mer om det, vägde för och nackdelar. Så när vi kom hem slutade jag med p-pillrena och blev gravid på engång, Och mannen (som varit VÄLDIGT emot innan att skaffa en till) Blev överlycklig =o). Men det här blirsom sagt sista ändå, så jäkla tråkigt att gå hemma så lång tid innan pga foglossning och grejer. Blir problematiskt med bil och boende om man är för många oxå. Har själv vuxit upp med delat rum med brorsan nägra år och ser helst att mina barn slipper det.

• momster

Snoffsan. Det var andra barnet som var de som tog sån tid att få till. De första hade jag från tidigare förhållande. Men min nuvarande man har vart med sedan grabben fyllde 1. Första barnet var inte heller planerat och fick reda på att jag var gravid i 3dje månaden med han. Jag var 19 när jag fick han. Hade inte så mycket till val att behålla han då. Inget jag ångrar. Sen tog dottern 6 år på sig att bli till. Så jag trodde det berodde på att jag saknar tillväxt hormoner och sånt i kroppen. Stannade både i växt och vikt när jag var 7-8 år. Så fick ta sprutor för att växa och utvecklas. Men nu har vi fått bevisat att det inte är så iallafall :) behöver dock blodförtunnande för att vara säker på att barnen klarar sig de första 16 veckorna.

• Trolla75

Med oss var det väl egentligen åldern som hade satt stopp, jag ser mig själv som 25 fast jag är låååångt över!!!

Så pga. åldern blir detta sista barnet, vågar inte chansa.

Piller har jag inte kunnat äta på många år då jag är otroligt slarvig med dom... Så om man ser tillbaka är alla mina 3 graviditeter helt oplanerade... men ack så välkomna!

• Alemonia
    snoffsan08 skrev 2012-03-06 12:11:39 följande:
    Vad skönt att bara gå upp så "lite", en annan gick upp närmare 30kg. Men får SJUKT mycket vatten i kroppen.
    Har du precis fyllt 30?
    Man kan säga att jag har "två kullar" Har två barn med mitt ex, fick första då jag var 19 och andra 21.
    Och fick mitt 3e 08 och 4an nu i år medhan jag är gift med.

Nja, hunnit fylla 30 sedan sist. Jag blir 32 i höst. 30 kg är ganska så mycket. Själv räknar jag med ungefär samma viktuppgång denna gången också med tanke på att jag nu snarare ligger på 3-4 kg upp än de 5-7 som ska vara mera normalt (enligt graviditetskalendrar).
    Trevligt att även du har en född 08!

Trolla75: Vad jag vet är en del av föräldraledigheten semestergrundande men jag vet inte hur många månader. Minst 4 om jag minns rätt men det kan variera också. Du kanske kan fråga den som gör din lön?
  • Trolla75
    Alemonia skrev 2012-03-06 12:46:47 följande:
    Nja, hunnit fylla 30 sedan sist. Jag blir 32 i höst. 30 kg är ganska så mycket. Själv räknar jag med ungefär samma viktuppgång denna gången också med tanke på att jag nu snarare ligger på 3-4 kg upp än de 5-7 som ska vara mera normalt (enligt graviditetskalendrar).
    Trevligt att även du har en född 08!

Trolla75: Vad jag vet är en del av föräldraledigheten semestergrundande men jag vet inte hur många månader. Minst 4 om jag minns rätt men det kan variera också. Du kanske kan fråga den som gör din lön?
    Ja jag får säkert bra svar i morgon, men ville ha så mycket som möjligt klart innan mötet...

Varmt välkommen förresten! jag var så inne i mitt skrivande att jag missat dina tidigare inlägg...Skäms
Svar på tråden Juli bebis 2012