• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08

Jag har aldrig behövt tänka på det där med jobb, semester tidigare under mina mammaledigheter. Jag fick mitt första fasta jobb i januari förra året, då hade jag haft praktik och vikariat på samma jobb sedan april 2010. Innan har jag bara haft timanställning samt vikariat på olika ställen, så jag har sökt nya jobb hela tiden då jag ska återgå till arbete efter mammaledighet.
    Men denna dång hade jag tänkt hoppa in mitt i nångång i några månader och sedan gå tillbaka till mammaledigt igen och sedan jobba som vanligt igen. Mest för att jag längtar så otroligt efter mitt arbete. Älskar verkligen mitt jobb.

momster skrev 2012-03-06 12:25:32 följande:
    Snoffsan. Det var andra barnet som var de som tog sån tid att få till. De första hade jag från tidigare förhållande. Men min nuvarande man har vart med sedan grabben fyllde 1. Första barnet var inte heller planerat och fick reda på att jag var gravid i 3dje månaden med han. Jag var 19 när jag fick han. Hade inte så mycket till val att behålla han då. Inget jag ångrar. Sen tog dottern 6 år på sig att bli till. Så jag trodde det berodde på att jag saknar tillväxt hormoner och sånt i kroppen. Stannade både i växt och vikt när jag var 7-8 år. Så fick ta sprutor för att växa och utvecklas. Men nu har vi fått bevisat att det inte är så iallafall :) behöver dock blodförtunnande för att vara säker på att barnen klarar sig de första 16 veckorna.
    Jaha, då är jag med.

Hur gammal är han idag då, din äldsta son?
    Varför måste du käka blodförtunnande?

• momster

Grabben blir 10 i augusti.

Fick blodförtunnande för att Minsks risken för mf och ma. Hade ett ma i vecka 16 därför de vill att jag tar de så länge.

• snoffsan08

Åh, jobbigt att få ma så sent, eller det kanske upptäcktes då, men att det varit dött länge? Du behöver inte svara om du tycker det är jobbigt att prata om det. Skönt att dom kom på anledningen till det iaf och att det blir bättre av blodförtunnande. Är det Varan eller vad det heter som du tar då?
    Då är du alltså 29, eller?

Jag har blivit nojigare och nojigare för varje graviditet, kanske för att man läser mer och mer om saker som händer. Kommer nog inte känna mig HELT lugn fören efter v:25, då man vet att barnet med största sannolikhet klarar sig utanför magen. Har aldrig haft komplikationer tidigare, men huset har inte brunnit ner förut heller, om du förstår hur jag menar.

• Jamtlandstaus

Jag vet inte om hur olika det är beroende vart man är anställd men statligt så är 360dagar semestergrundande, sedan glömde jag fråga om det är per barn eller per år. Hur som helst kommer inte många dagar försvinna.
    Fördelen med att vara så gammal som jag o anställd av staten är att man har nått högsta antalet semesterdagar
    Så jag tänker nog lyxa till det o vara ledig hela juni, vi har ju ett renoveringsobjekt till hus o kommer behöva göra en hel del innan bebis kommer...

• nilepile89

Hej hoppas ni alla mår bra :) idag har jG var hos bm och hämtat moderskapsintyg. Dock är det fel jG vet att vi skall ha den 29 inte den 9 men min bm kunde inte förstå vad det stod. Nu tyckte hon att jag skulle skicka in det till fk ändå. Men jag kan inte göra det jag skall söka havandeskap tänker inte gå 3 veckor innan så jag får börja ta ut massa fp innan barnet är fött. Jag har sagt till min chef och alla andra den 29. Jag mår jätte dåligt över detta. Skall ringa till mödravården imorrn bitti så de reder ut detta min sambo och jag har inte hört fel. Var i vecka 18+2 förra onsdagen då skulle jag plötsligt vara i v 22 idag. Att man inte kan få någon ordning.

• momster

Snoffsan de upptäckte att fostret var dött i vecka 16 men hade troligtvis dött redan i vecka 9. Jag har haft fragmin sprutor (blodförtunnande) bara fråga på om det är nått du undrar.

• snoffsan08

Oki. Skönt att det gått bra efteråt iaf då. =o) Fasiken vad jag längtar efter bebis nu!!!! Är med på en annan tråd oxå där några redan fått och några är riktigt nära, så man blir lite avis när man läser vad dom skrivit, känningar om förlossnings starter osv osv.

• Bragdoll

Grinar idag.. fy fan vad ont jag har. 
    Har foglossning i blygdbenet och skulle ta mig en promenad i vårvädret idag tänkte jag. Kom ungefär 25 meter så halkade jag. Högerbenet for fram och jag satte mig på vänster smalben.. naturligtvis slet det värst på vänster sida där jag har som ondast.
    Gjorrde inte så ont just då, men nu är jag knappt flyttbar. Hungrig och grinig är jag också. Dessutom tycker folk jag är stor. Jag har gått upp 6 kg sen inskrivningen..

Kul att känna sig fet och svälld och inte kunna träna för att det gör så jävla ont. BLÄÄÄ! 

Svar på tråden Juli bebis 2012