• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08

Åh, stackare!! Tur att du inte bröt nåt iaf. Jag har oxå ont =o( mest i ryggen just nu faktiskt. Jag bar in lite ved tidigare idag och det högg till lite i magen, men det verkar inte vara nån fara.

Apropå nåt helt annat så köpte vi en katt igår =o) En Main coon hona på 13 veckor. Hon harlegat och tryckt under soffan HELA dagen fram till nyss, då ville hon ha mat och kela. Blev lite orolig där ett tag att hon aldrig skulle komma ut, men dom är väl tydligen så i början.

• sleepingangels

momster: vad tråkigt att höra att du fick ma i vecka 16. vad är blodförtunnade? och hur hjälper det?
     Jag har själv haft ett ma i vecka 19  (fostret var 8 veckor) men fick inget för att minska risken för ma denna gång jag blev gravid.

• Bragdoll
    snoffsan08 skrev 2012-03-06 19:27:31 följande:
    Åh, stackare!! Tur att du inte bröt nåt iaf. Jag har oxå ont =o( mest i ryggen just nu faktiskt. Jag bar in lite ved tidigare idag och det högg till lite i magen, men det verkar inte vara nån fara.

Apropå nåt helt annat så köpte vi en katt igår =o) En Main coon hona på 13 veckor. Hon harlegat och tryckt under soffan HELA dagen fram till nyss, då ville hon ha mat och kela. Blev lite orolig där ett tag att hon aldrig skulle komma ut, men dom är väl tydligen så i början.
    Hugger till lite då och då i magen på mig tycker jag.. nästan som om det rycker i en skarv. Lite läskigt. Usch det är fan jobbigt med ont :(

Åååh vad gosigt.. Vi har två katter, den ena har betett sig som en galning idag och mitt humör har dalat även där så till slut fick han springa av sig i trapphuset (alla här har djur, så ingen fara så). Sen blev det lugnare. 
  • nilepile89

Åh va gulligt :) en kattunge. Här hemma har vi försökt para våran birma hona 2 ggr nu nu hoppas vi på 3 gången gillt så vi får några bebisar :) Men du skall se hon vänjer sig snart det är en helt ny miljö att komma till :)

• snoffsan08

Inge skönt det där alltså. Tror jag känner igen din beskrivning, men får bara så då jag lyfter tungt, som med veden och när jag skulle lyfta upp min dotter i knät nu ikväll för att torka henne efter duschen. Hon är en liten tungviktare. Snart 4 år och väger fasiken 20kg. Hon är iofs lång oxå, inte fet. Hon vägde ju 4300 när hon föddes oxå ;o). Hennes bästis är 5mån äldre och väger typ 14kg, men hon är riktigt smal istället.

Mysigt med katt tycker jag! Vad är det för raser på era? Första gången jag har stamtavla på en katt =o) Funderar på att eventuellt fixa kullar på henne i framtiden. Kunde vara kul. Skönt när grannarna inte bryr sig om att djuren springer av sig så. Vi bor i hus på landet och har typ inga grannar alls, inte på nära håll iaf, skönt samtidigt som det skulle vara kul oh ha nån trevlig granne att "hänga" med ibland.

• momster

Sleepingangels. Blodförtunnande gör så att blodet flyter lättare och blir tunnare. Jag fick det inte heller första graviditeten efter ma men fick 2 mf efter det och då gjordes en utredning där de inte hittade nå fel på mig så blev jag gravid och fick possetivt grav test dagen innan vi skulle på första mötet om oönskad barnlöshet och påbörja en utredning på mannen så då ville de testa ge mej blodförtunnande efter att man sett hjärtat slå och efter 9 månader kom vår dotter så då tog dom de som en possessiv reaktion och konstaterade att jag ska ha det vid graviditet för att förebygga mot missfall.

Kanske blev lite rörigt ser jag nu.

• snoffsan08
    momster skrev 2012-03-06 19:58:47 följande:
    Sleepingangels. Blodförtunnande gör så att blodet flyter lättare och blir tunnare. Jag fick det inte heller första graviditeten efter ma men fick 2 mf efter det och då gjordes en utredning där de inte hittade nå fel på mig så blev jag gravid och fick possetivt grav test dagen innan vi skulle på första mötet om oönskad barnlöshet och påbörja en utredning på mannen så då ville de testa ge mej blodförtunnande efter att man sett hjärtat slå och efter 9 månader kom vår dotter så då tog dom de som en possessiv reaktion och konstaterade att jag ska ha det vid graviditet för att förebygga mot missfall.

Kanske blev lite rörigt ser jag nu.

Tycker det är jätte härligt när man hittar saker som funkar för dom som får många mf/ma. Har en nära vän som gjorde IVF för några veckor sedan, hon har PCO. Dom har försökt få barn i över 6 år. HOn var tvungen att göra en gastric bypass för att få en IVF godkänd. Hursom så fick hon befruktade ägg inplanterade för några veckor sedan (första försöket) men fick tyvärr mens och började blöda förra veckan =o( så hon gjorde ett negativt grav test i söndags.
    nilepile89 skrev 2012-03-06 19:44:16 följande:
    Åh va gulligt :) en kattunge. Här hemma har vi försökt para våran birma hona 2 ggr nu nu hoppas vi på 3 gången gillt så vi får några bebisar :) Men du skall se hon vänjer sig snart det är en helt ny miljö att komma till :)
    Ja, hon är super söt!!  Åh vad spännande!!! Har ni parat henne med en renrasig Birma hanne? Hoppas det lyckas och går bra för henne. Hur länge går en katt dräktig? 9 veckor? Hur gammal är hon? Jag har ingen erfarenhet av sånt, men nångång ska man väl börja =o) Min mamma var hunduppfödare förut, måste väl vara nästan samma grej?

• Bragdoll
    snoffsan08 skrev 2012-03-06 19:44:57 följande:
    Inge skönt det där alltså. Tror jag känner igen din beskrivning, men får bara så då jag lyfter tungt, som med veden och när jag skulle lyfta upp min dotter i knät nu ikväll för att torka henne efter duschen. Hon är en liten tungviktare. Snart 4 år och väger fasiken 20kg. Hon är iofs lång oxå, inte fet. Hon vägde ju 4300 när hon föddes oxå ;o). Hennes bästis är 5mån äldre och väger typ 14kg, men hon är riktigt smal istället.

Mysigt med katt tycker jag! Vad är det för raser på era? Första gången jag har stamtavla på en katt =o) Funderar på att eventuellt fixa kullar på henne i framtiden. Kunde vara kul. Skönt när grannarna inte bryr sig om att djuren springer av sig så. Vi bor i hus på landet och har typ inga grannar alls, inte på nära håll iaf, skönt samtidigt som det skulle vara kul oh ha nån trevlig granne att "hänga" med ibland.
    Får så där när jag sträcker mig eller när jag gäspar, men det verkar inte "göra någon skada" utan är mest bara obehagligt. Kan mycket väl tänka mig det är samma som när du lyfter lillskruttan.

Mina katter är hittekatter. Upphittade nyfödda och bortskänkta till mig så gissningsvis är det något blandat. Tog hem dem och kastrerade dem (och chippade dem) så de en dag kanske kan gå utanför lägenheten utan att göra nya kissekorvar :D 
  • snoffsan08

Så länge det inte är farligt för bebis så.

Hi hi hi,vi har oxå bara haft blandras katter förut. Mina föräldrar har HUR många katter som helst på deras hästgård, Men dom är skygga och förvildade. Det funkar inte att ha en sån katt hemma i huset. Ville ha en långhårig. Vi köpte en långårig blandras katt förr förra året, vi fick ha honom i ca 4mån innan han blev överkörd, precis  utanför vår uppfart på andra sidan vägen hittade vi honom. Köpte då hans bror som vi kastrerade fort som sjutton, men han försvann  för några veckor sedan, TROTS kastrering. Vet inte vad som hänt honom =o(. Vi bor nära både väg och skog, så vadsomhelst kan ju i princip ha hänt. Hatar ovisshet!! Hoppas vi får behålla denna lilla dam.

Svar på tråden Juli bebis 2012