• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Snoffsan hoppas verkligen din vän får en liten bebis snart oxå. Vet ju hur jobbigt det är och se vänner och bekanta bli med barn och få barn.

Men efter att vi fick vår lilla prinsessa blev hon väldigt bortklemad i stället. Jag hade jätte svårt när hon blev ledsen osv. Vilket slutade med att hon nu är väldigt mammig och varken pappan eller storebror får kramats med mig. Så vi började förbereda henne ganska tidigt med att jag ska få en bebis till som oxå måste få kramas med mig. Nu hoppas jag bara att det går så bra som de värkar på henne nu.

Måste oxå skriva att i dag såg storebror de första sparkarna utanpå magen. Han tycker det är jätte kul och fränt att känna och titta på magen när liten lever rövare där inne.

• Carinah17

Hejhej! Jag heter Carina och är 19 år och har BF 21 juli. Har en son som är 2 år :)

• snoffsan08

Åh vad härligt!! Längtar till mina barn kommer kunna känna sparkarna på magen. Hur gammal är storasyster då? Det är bara jag och gubben som lyckats känna nåt än. Kanske blir när dom kommer hit till helgen. 3åringen är nog lite liten än för att kunna förstå/känna. Men hon klappar ofta, kramar magen och pratar om bebisen, så nog fattar hon att hon ska bli storasyster iaf. KOmmer bli SÅ kul  för henne med ett hel syskon, hon tjatar om sina andra syskon VARJE dag när dom är hos sin pappa.

Ja, jag hoppas oxå på att det går vägen för dom snart. Har även en annan kompis som försökt ett tag nu, men dom har ett barn sedan tidigare. Tyvärr tror jag att det har stigit henne åt huvudet, då hon testar sig VARJE månad typ en vecka innan mens. Då känns det oxå lite jobbigt att det gått så bra för en annan. Jag vet att jag måste få glädja mig åt min graviditet, men det känns jobbigt för mig när det gäller dom oxå, för att jag bryr mig om dom och dom står mig nära.

• momster

Snoffsan förstår hur du menar.
    Storasyster blev 2 år 1 februari så hon förstår inte heller så mycket än mer än att hon vet att bebisen är i magen om man frågar henne var bebisen är.

• nilepile89

Ja en katt är dräktig 9 veckor, vi har denna dam på foder så jag har ungarna hemma men äger se inte så uppfödaren står för avelskostnaderna. Men jag tror inte det skall bli jättesvårt med bebis sen ändå för kattungarna tar ju mamman hand om. Vi har inte hunnit para henne en tredje gång ännu hon började löpa igen precis så tanken är väl att hon skall para sig igen nu. Jag har en birmahona då sen en kastrerade birma hane :) sedan har vi våran älskade huskatt som vi tog hand om sen bebis från några alkisar som skulle ha ihjäl hm och Hans bror. Dock förlorade vi hans bror han blev påkörd. Det var då jag bestämde att vi skaffar inne katt och då köpte vi våran birma hane.

• nilepile89

Haha och jag som annars alltid vart en hund människa ända till jag skaffade katt. Jag åh min sambo är nu helt tokiga i våra 'barn'

• snoffsan08

Välkommen hit Carina =o) Då har du BF en dag efter mig ;o) Åh, jag var 19 när jag fick min första =o) Mår du bra? Jag menar, inga problem med foglossning och så?

Jaha, hon är så pass liten. Hoppas det kommer funka bra sen då. Får köpa en docka till henne så hon oxå får en bebis ;o) Men det är ju ett tag kvar.  

• SaJo81

Jag har fått såna jäkla problem med ischias nu =( hade inte alls det under förra graviditeten men har jobbat 10 år i industrin så har haft problem med ischias fårn jobbet tidigare...nu blev jag ju arbetslös för två veckor sen (jäkla skit, vem f*n vill anställa en gravid kvinna?) och förra veckan och denna har jag vart på svärmors restaurang och hjälpt till då hon vart ute o rest och att stå upp i x antal timmar några dagar har verkligen satt sina spår....stel som en pinne är jag och har sjukt ont i "rumpan" och benet.....kul....om jag mot förmodan skulle få ett nytt job innan BF så lär jag få sjukskriva mig från det nästan direkt...=( bläää

Svar på tråden Juli bebis 2012