• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Ella Jade

Pratade med sjukvårdsupplys nu och sköterskan sa att det förmodligen inte är något, vanligt med blödningar, men då smärta o blödning kom samtidigt så skall jag prata med BM..

Typiskt att de ringde när jag var i samtal med sjukvårdsupplys.. får vänta tills dom ringer upp igen.. :/ Hoppas man får åka till akuten o kolla sig eller något, hade känts mycket bättre. Kan de se något i vecka 6 (5+3)?

• MammaSandra1989

Ella Jade - med sonen fick jag ljusrosa/röd blödning i flera dagar plus ont men jag har nu en liten kille som sitter här bredvid mig :) håller tummarna !

• ZoZoZ

Ella Jade: Jag hoppas innerligt och håller tummarna att det inte är någon fara. Förstår dock din fruktansvärda oro.

Kram

• Soffiie

ella jade ja dem kan se en hinnsäck tror det är på gränsen se hjärtat emn amn vet ju aldrig men om du är jätte orolig åk in dem kan inte neka dig det är bättre annarss kommer du vara orolig hela tiden,,  som sagt det är vanligt med blödning i början men på sjukhuset kan dem se om blödningen kommer från livmodern eller vad so kan va

• Ella Jade

BM sa inget vettigt alls.. bara att jag kanske borde vila.. Öh.. nää, jag skall ringa gynakuten o höra med dom!

• Ella Jade
    Soffiie skrev 2011-11-03 09:27:33 följande:
    ella jade ja dem kan se en hinnsäck tror det är på gränsen se hjärtat emn amn vet ju aldrig men om du är jätte orolig åk in dem kan inte neka dig det är bättre annarss kommer du vara orolig hela tiden,,  som sagt det är vanligt med blödning i början men på sjukhuset kan dem se om blödningen kommer från livmodern eller vad so kan va
    Ja precis, hoppas de kan se ngt iaf, borde dom! Kanske bättre om jag åker dit bara till akuten än o ringa innan, vill inte att de ska säga att jag inte skall komma in.. min oro är för jobbig!
  • Gurkburk

Det kan vara lite tidigt för dem att se något som ger dig svar, men om du är orolig och vill åka in till gynakuten gör det utan att ringa först. Jag gjorde så flera gånger och de nekade mig aldrig att bli undersökt. Ringer man säger de oftast till en att avvakta och det pallade inte mitt psyke med.

Håller tummar och tår och allt som går för att det ska gå bra för dig! Klart det ska gå bra!

• Älskadelillaliv

Usch lider med dig Ella Jade. Man är redan orolig som en gris och så kommer det saker som inte ska komma men endå kan vara fullt normalt. Hoppas BM ringer snart så det stillar lite din oro. Styrke kramar

• Soffiie

ja ring inte då säger dem vänta bara . dem kan inte neka dig berätta din oro detär inte bra gå vara orolig heller...  dom kommer ta blodtryck urinprov och sen kommer du bli undefrsökt av läkaren som även kommer göra vul så tveka inte om du är orolig  dem kan inte se mycket av själva graviditeten typ hinnsäck som dem kan mäta och se hur långt på ett ungefär du gått en om du har mer blödning och i så fall vart i från den kommer ibland kan dem följa upp med blodprover jag ksulle åkt in om jag var du.. jag är lika som  mollymiranda mitt spyke skulle inte klara av vara hemma bara och vänta

Svar på tråden Juli bebis 2012