• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • linb

Hur har ni det med vikten tjejer? Jag är nu i vecka 29 (28+6) och har totalt gått upp 11 kg. BM säger att det är normalt men jag tycker det känns som mycket, var normalviktig från början och äter inte annorlunda än förut med undantag för något mer mellanmål.

• FruSandra
    linb skrev 2012-04-19 15:39:50 följande:
    Hur har ni det med vikten tjejer? Jag är nu i vecka 29 (28+6) och har totalt gått upp 11 kg. BM säger att det är normalt men jag tycker det känns som mycket, var normalviktig från början och äter inte annorlunda än förut med undantag för något mer mellanmål.

Jag är 28+4 och har gått upp 12 kg sen inskrivningen... Dock var jag extremt underviktigt innan ja blev gravid....
    Men jag äter massor med onyttigt och flera mellanmål om dan.. Ja tänker inte alls på vad jag stoppar i mej så...

• Tekla78

Jag är i 28+0 och har gått upp ca 10-11kg. Unnar mig då och då, men vräker inte i mig. Idag har vi blivit med vagn. En Emmaljunga Nitro city inkl. citykorg och skötväska för 4000. Min enda oro är att den ska vara lite klumpig i bilen. Annars är den ju smal och smidig att köra.

• froggyL

Tekla: bra val. Har samma vagn. Och stort bagageutrymme. Inga problem å få in två vagnar om man skulle vilja.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Alemonia
    EllaBella02 skrev 2012-04-19 15:16:16 följande:
    Ni får stå ut med mina blodtrycksrapporter. Idag var det 120/80 innan vila, så det var ju super! Bara spår av protein idag också. Ni får hålla tummarna att det håller i sig. Kram på er!
    Skönt att det var bra idag!
    Har du tid för ny kontroll ändå snart?

Gällande vikt så tror jag att jag i vecka 29+1 var upp ca 7-8 kg. Ett kilo upp på de tre veckor som var sedan förra besöket hos BM.
  • EllaBella02

Jag har ett nytt besök på tisdag inbokat. Då är det vanlig kontroll av barnmorskan igen också. Får hoppas att det håller sig nere framöver : ) Kanske ska börja tro på vitlökstricket. En vän sa till mig att vitlök sänker blodtrycket, så igår och i förrgår satte jag i mig en halv burk marinerade vitlöksklyftor. : )

• anjiali

Hej. Finns det plats för en till i tråden ??? Väntar mitt tredje barn den 16 juli. Har en 6 åring och en 9 åring. Vore kul att ha några att följas åt med den sista trimestern ð???

• SaJo81

Jag är i v27+0 och har redan gått upp 12kg :s med killarna gick jag upp 15 till v30+1 när dom föddes och då var det TVÅ! Så detta känns mycket. Visst jag äter e del, speciellt första 20veckorna var jag tvungen om inte illamåendet skulle ta över mig helt men aaah det blir intressant att se vart man slutar :s

• Trolla75
    anjiali skrev 2012-04-19 17:00:36 följande:
    Hej. Finns det plats för en till i tråden ??? Väntar mitt tredje barn den 16 juli. Har en 6 åring och en 9 åring. Vore kul att ha några att följas åt med den sista trimestern 😃
    Ju fler desto roligare! Välkommen! Skrattande
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • PlurkOchLinda

Jag gick upp de 8 första kilona jättesnabbt, går inte lika fort alls de senaste månaderna, men har gått upp 15 kg nu! Är i vecka 26 och vägde 52 innan. Hoppas det inte blir alltför mkt till, min mage och rumpa är stor :) Fick foglossning i början på februari så det är bara motion i form av promenader som funkar, längtar efter att ut å springa som en tok nu!

Svar på tråden Juli bebis 2012