• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Vermilion; Oj vilken överraskning . Hur känns detta ??? Hoppas att det känns ok. Till mig sa dom flicka till 95 % på RUL. Men att de kunde kolla igen vecka 28 för att vara säkra. Jag har inte kollat igen men har bara köpt neutrala kläder bortsett från en klänning. Vi har ju inte TUL här om det inte finns någon spec anledning så jag väntar med spänning. Tror dock på flicka, har två flickor sen innan. Drömde om att det var en pojk här om natten .

• vermilion
    chess07 skrev 2012-05-14 11:22:09 följande:
     Beklagar verkligen sorgen.... hoppas ni orkar ta er igenom detta och se glädjen i det nya livet du bär ändå... Hjärta
    Haha vilket gott skratt jag fick nu! Ett litet gossebarn!! Grattis! Flört
    Tack {#emotions_dlg.flower}
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • vermilion
    anjiali skrev 2012-05-14 11:28:47 följande:
    Vermilion; Oj vilken överraskning . Hur känns detta ??? Hoppas att det känns ok. Till mig sa dom flicka till 95 % på RUL. Men att de kunde kolla igen vecka 28 för att vara säkra. Jag har inte kollat igen men har bara köpt neutrala kläder bortsett från en klänning. Vi har ju inte TUL här om det inte finns någon spec anledning så jag väntar med spänning. Tror dock på flicka, har två flickor sen innan. Drömde om att det var en pojk här om natten .
    Det känns bra, helt okej! Lite konstigt men min sambo har hela tiden kallat bebisen för "han" och jag ville väl egentligen ha en pojke så.
    Jag har graviditetsdiabetes så jag får göra TUL varannan/var tredje vecka.
  • rutig

Pröva tabletter mot halsbränna för illamåendet. Funkade för mig när illamåendet kom tillbaka.
    Jag började kräkas och må illa mer, men tar två RENNIE (receptfritt på apoteket) när jag börjar känna av illamåendet, så känns det ofta lite bättre. Det blir ju mer tryck på magsäcken när man är så här stor (v.30) så det är inte så konstigt om det är tillbaka..
    Lycka till alla!

• snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-05-14 11:05:27 följande:

Du är på dag 213 av 280. (76,1%).

Nu är det bara 67 dagar kvar... YES!!!

Behöver ju inte skriva likadant som du Flört Räcker med att hänvisa till dig bara, då vi har samma dag. Hur mår du annars?
    vermilion skrev 2012-05-14 11:12:08 följande:
    Men guuud. Var på TUL idag, vecka 30+0. Och dom hittade en snopp på flickan i magen. Överraskning!
    Nu sitter man med två påsar flickkläder.
    Hi hi hi, där ser man. Vilken omställning det måste ha blivit. Grattis till pojken då!!! Kläderna blir nog inga svårigheter att bli av med.

• Sladdis
    Men guuud. Var på TUL idag, vecka 30+0. Och dom hittade en snopp på flickan i magen. Överraskning!
    Hihi. Grattis!!!!{#emotions_dlg.flower} Hoppas de inte sett fel på mig för jag har köpt en hel del pojksaker!!!Förvånad
  • SaJo81

Vermilion: haha Nämen vilken konstig tös :P grattis till pojken istället då:) det var samma när vi väntade grabbarna:) vår läkare sa på tre UL i rad att det var flickor, sen fick vi en annan läkare får vår ordinarie var på semester och hon sa pojkar! Man kan aldrig vara säker :) kanske va lika bra att vi inte tog reda på det denna gången:)

• froggyL
    Men guuud. Var på TUL idag, vecka 30+0. Och dom hittade en snopp på flickan i magen. Överraskning! Nu sitter man med två påsar flickkläder.

Hi hi vilken överraskning. Trist med kläderna, men nu får du köpa nya pojkkläder istället :) själv har jag ingen aningen vad jag har i magen. Just av den anledningen att det är så osäkert vill vi inte veta. Klart, nu skulle de ju se, men alla UL e ju lite risk. Får bli en överraskning sen! Har köpt en del kläder ändå, som passar både ock, och resten kan man ju sälja. Har tjejkläder sen innan så jag har köpt tex en icakasse full med bebiskläder för 30kr av en gammal kompis. Perfekt :)
    Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-05-14 12:03:13 följande:
    Behöver ju inte skriva likadant som du Flört Räcker med att hänvisa till dig bara, då vi har samma dag. Hur mår du annars?
    Haha... det är ju lite skönt när jag ibland tappar bort mig och du skriver...
    Jo, jag mår nog ganska så bra ska inte klaga då många har det mycket värre än mig.

Mitt största problem är foglossningen i blygdbenet, tror inte jag har något ben kvar. & sedan är det min j**la svanskota som bråkar med mig. (Halkade dec -10 och slog i isen och sedan dess är den helt förstörd, kan inte sitta längre stunder).

Men annars har jag inget att klaga på!
    I går vart jag pigg i alla fall, jag o stora tösen for iväg på bakluckeloppis och det var väldigt intressant! Första gången för oss båda.
    Sålde av lite arvegods som stått i källaren i 15 år (25år sedan min pappa gick bort). Så det var lite nostalgi att plocka upp gamla prydnadssaker från min barndom... Men glad nu att flera föremål kommer till glädje för andra människor och jag blev hela 675:- rikare Flört
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Opps, så det kan gå, men stort grattis till pojken!!!

Lika förvånad blev nog jag, trodde till tusen att jag väntade en tjej, men nu har jag vant mig vid tanken och tycker att det ska bli fantastiskt roligt med en liten lillebror.
    Så nu säljer jag av ALLA flickkläder för att göra plats för mina Traderafynd (pojkkläder).

Så hur jag skulle reagera om det kom ut en tjej det vet jag inte? Flört
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012