• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-05-14 12:59:08 följande:
    Haha... det är ju lite skönt när jag ibland tappar bort mig och du skriver...
    Jo, jag mår nog ganska så bra ska inte klaga då många har det mycket värre än mig.

Mitt största problem är foglossningen i blygdbenet, tror inte jag har något ben kvar. & sedan är det min j**la svanskota som bråkar med mig. (Halkade dec -10 och slog i isen och sedan dess är den helt förstörd, kan inte sitta längre stunder).

Men annars har jag inget att klaga på!
    I går vart jag pigg i alla fall, jag o stora tösen for iväg på bakluckeloppis och det var väldigt intressant! Första gången för oss båda.
    Sålde av lite arvegods som stått i källaren i 15 år (25år sedan min pappa gick bort). Så det var lite nostalgi att plocka upp gamla prydnadssaker från min barndom... Men glad nu att flera föremål kommer till glädje för andra människor och jag blev hela 675:- rikare Flört

Åh va kul!! Alltid roligt när man kan göra lite vinst på gamlaa grejer man ändå inte behöver Glad Det är roligt att gå och titta på vad dom andra har att erbjuda oxå. Det värsta är att jag har så svårt för att inte handla när jag är på såna grejer. Hittar alltid nåt som kan vara "bra att ha" Flört

Ja, det är skit bra att vi är så pass aktiva båda två i denna tråd att vi kan "påminna" varandra om vilken dag vi ligger på.

Aj fasiken, ramla på svanskotan är ingen höjdare. Och blygdbenet, känns det som om det liksom "ilar" där ibland som det kan göra i tänderna (konstig liknelse kanske Glad) Eller hugger de mera?  Jag kan känna att det ilar emellanåt, ont som f*n gör det.

Men mina "största" problem nu är min högra skinka och den förbannade nästäppan.
    Köpte en vätskedrivande kräm nu när vi var p SPA i helgen. Jag har smörjt mina vader/fötter och händer med den, det hjälper faktiskt!! SÅ skönt. Fingrarna känns inte alls lika stela efter ett tag när man smörjt in dom. 
  • SaJo81

Stod på min app att jag också har 67 dagar kvar :s har för mig att vi inte har samma dag som bf, när har ni? Jag har 19:e

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-05-14 13:10:36 följande:
    Åh va kul!! Alltid roligt när man kan göra lite vinst på gamlaa grejer man ändå inte behöver Glad Det är roligt att gå och titta på vad dom andra har att erbjuda oxå. Det värsta är att jag har så svårt för att inte handla när jag är på såna grejer. Hittar alltid nåt som kan vara "bra att ha" Flört

Ja, det är skit bra att vi är så pass aktiva båda två i denna tråd att vi kan "påminna" varandra om vilken dag vi ligger på.

Aj fasiken, ramla på svanskotan är ingen höjdare. Och blygdbenet, känns det som om det liksom "ilar" där ibland som det kan göra i tänderna (konstig liknelse kanske Glad) Eller hugger de mera?  Jag kan känna att det ilar emellanåt, ont som f*n gör det.

Men mina "största" problem nu är min högra skinka och den förbannade nästäppan.
    Köpte en vätskedrivande kräm nu när vi var p SPA i helgen. Jag har smörjt mina vader/fötter och händer med den, det hjälper faktiskt!! SÅ skönt. Fingrarna känns inte alls lika stela efter ett tag när man smörjt in dom. 
    Nä ilar gör det inte, då är det nog bebisen som fixerar sig...

Nä det hugger nog mer och gör ont när jag går...

Högra skinkan, när jag tänker efter så har jag också ont där ibland...
    Det är när ischiasnerven kommer i kläm.

Jag har inga krämer mot vätskedrivande men jag bor i mina stödstrumpor...

Men gôtt att det fungerar!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • smulan12

Har varit hos bm idag. :) Skrutten har lagt sig på rätt håll men har nog inte fixerat sig helt än. sf-mått 29-30 och hjärtat slog mellan 149-151slag/minut. :) Är 60dagar till bf idag, hoppas tiden går fort.:) LÄngtar som tusan..

• momster

Nu har jag varit borta ett tag igen. Här går dagarna sakta tycker jag. Har äntligen fått tid till astma och lung speciallist. I går blev det en vända till förlossningen pga blödningar igen men de kom från urinröret och visade sig vara urinvägsinfektion. och Denver mådde bara bra.
    I dag var jag till bm är i vecka 30+6 i dag. Jag hade gått upp ytligare 1 kg så tror de är 3-4 kg + nu allt som allt. Hjärt ljuden låg mellan 140 och 150. Blodtrycket hade gått upp till 115/70 sockret var 4,4 och järn värdet låg på 93 sf måttet låg på 30.

• eken

Har fått en remiss nu från min BM o ska till en arbetsterapeut på onsdag morgon för att få ett handledsskydd...BM trodde karpatel tunnel syndrom...så det får bli att tänka till lite mer både på jobbet och hemma

• Trolla75
    SaJo81 skrev 2012-05-14 13:19:58 följande:
    Stod på min app att jag också har 67 dagar kvar :s har för mig att vi inte har samma dag som bf, när har ni? Jag har 19:e
    Dagen efter dig, den 20e juli...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • SommarDahlia

Jag tror min skrutt oxå har vänt sig neråt, har känt en del ilningar som det kändes förra gången fast mindre kraftigt än så länge. Ska till BM imorn för förlossningssamtal så då får hon känna å berätta om jag har rätt.

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • millifjor
    SaJo81 skrev 2012-05-14 07:59:59 följande:
    Anjiali: jag har också stenkols på när denna blev gjord :) så enligt mig ska bf egentligen vara 16-17 för jag har stenkoll på min ägglossning med:) men men, då kanske man slipper gå över så länge :s

Ååååh vad gott ska du gå hemma tills det e dax nu då? Här ska jag efter mycket tjöt äntligen få mina gp-papper ifyllda på rytmer kl 10.00! Söker bara från midsommar så det borde inte vara nåt problem:)

Millifjor: jag svettas som en gris hela tiden jag. Speciellt på natten! Fruktansvärt! Har börjat sova riktigt dåligt nu, antingen svettas jag eller så har jag halsbränna eller så får jag kramp i vaderna, och dom få dagarna som inget av det väcker mig så nog f*n vaknar barnen på natten :s börjar inse allvaret i det här nu, man kommer ju ha hyfsad sömnbrist framöver!
    Ja men det konstiga är att jag inte svettas, jag typ kokar inormbords men det blir liksom inge svett, skinnet är helt kallt istället, lagom jobbigt
    Kände nog den första hickan idag, det liksom tickade i nedre delen av magen, väldigt svagt men ändå tickanden, rätt coolt!
  • EllaBella02

Ikväll har vi varit på föreläsning på Förlossningen i Linköping. Tycker den var jättebra och barnmorskorna bar helt super. Blir både peppar och lite nervös inför vad som komma skall. Men det var skönt att de gick igenom lite vad man kan förvänta sig. Kram på er brudar.

Svar på tråden Juli bebis 2012