• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Min bm ringde mig idag, ska dit imorgon. Hon berättade vad läkaren typ sagt till mig, och ville jag skulle hämta ut medicin också. Det hade inte läkaren sagt nåt om. Idiot. Jag fick sköldkörtel-medicin, för ämnesomsättningen. Och b12 och Dvitamin brist hade jag ju också. Nu hoppas jag på att bli piggare! Ska iaf till bm imorgon och få lite mer utförligt förklarat för mig. Och det vanliga, mätning mm. Upp tidigt imorgon så natti natti!!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • anjiali

Ny dag och fortfarande tok förkyld. Blir så frustrerad, har varit konstant sjuk denna graviditet. Började med tok illamående. Sen var min man bortrest på andra sidan jorden i fem 1/2vecka och jag var själv med barnen som blev sjuka. Dagen innan nyår fick vi vattenkoppor så vi satt här själv. Sen magsjuka allihopa osv... Har precis blivit klara med halsfluss så blir jag förkyld. Fogarna bråkar så jag kan inte ta mig runt så bra. Känns som om jag varit instängd här i huset sen i julas med två barn som bråkar rätt bra. I vanliga fall har jag stort träningsbehov och är social. Nu sitter jag här ensam och känner att jag blir mer å mer deppig .
    Dålig dag idag sorry ....vill bara kunna ge mig ut på en promenad eller ut å träffa folk.
    Kilorna bara ökar på grund av allt stillasittande.

Hoppas ni andra har lite bättre humör.

• Sladdis
    anjiali skrev 2012-05-15 07:22:52 följande:
    Ny dag och fortfarande tok förkyld. Blir så frustrerad, har varit konstant sjuk denna graviditet. Började med tok illamående. Sen var min man bortrest på andra sidan jorden i fem 1/2vecka och jag var själv med barnen som blev sjuka. Dagen innan nyår fick vi vattenkoppor så vi satt här själv. Sen magsjuka allihopa osv... Har precis blivit klara med halsfluss så blir jag förkyld. Fogarna bråkar så jag kan inte ta mig runt så bra. Känns som om jag varit instängd här i huset sen i julas med två barn som bråkar rätt bra. I vanliga fall har jag stort träningsbehov och är social. Nu sitter jag här ensam och känner att jag blir mer å mer deppig .
    Dålig dag idag sorry ....vill bara kunna ge mig ut på en promenad eller ut å träffa folk.
    Kilorna bara ökar på grund av allt stillasittande.

Hoppas ni andra har lite bättre humör.
    Usch, låter jobbigt!!! Skickar styrkekramar!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Alemonia

Välkomnar vecka 34 (33+0) idag!
    Tiden rusar verkligen iväg och jag har en hel del att göra på jobbet innan jag går hem vid midsommar.

Själv är jag just nu totalt hopplös på att lägga mig skapligt på kvällarna, troligen för att det är så ljust ute så det blir lite väl lite sömn för mig och på det att dottern väcker mig ibland. Jag ska försöka planera min kväll så jag kommer i säng vettigt då det kommer bli sent i morgon kväll.

Jag lider med er som vaknar på nätterna och/eller har ont!
    Själv klarar jag mig bra nu så länge jag har bältet på och undviker trappor.

• froggyL

Dag 230 av 280. 50 dagar kvar :) Rapport från bm: sf 31, hb fortfarande lågt 109 men det håller sig där iaf, blodsocker 6,1. Blodtryck 110/60. Vikt 72. Inte långt kvar nu. Idag ska jag viiiiila! Innan hämtning på förskolan vid 14. Ha det gött!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Trolla75

Nu har jag vart ledig sedan torsdags morse, har fått mycket gjort men än har jag massor kvar...
    Måste ner i källaren och styra upp, sortera och slänga...
    Det ska ju byggas två rum där nere, men att allt ska ta sån tid!? Ghhaaa...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • vermilion

Jag har ingen koll men det var nån som hade fått sitt barn redan eller hur?

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • SaJo81

Hade en såndär hemskenatt igår :( först vaknade en son 00.40, sen nr 2 01.40 sen fick jag sådan fruktansvärd halsbränna så jag var tvungen att äta nåt samt ta samarin! Somnade igen vid tre och gick upp fem! Underbart :/

Idag ska vi iväg till svägerskan och hennes Karl efter jobbet och äta tårta :) två 25-åringar som ska firas!

• anjiali

Har heller ingen koll om nån fått barn redan .

Nu känns allt lite bättre. Nyklippt och varit på babyland för att hämta ut gratisboxen och handlat lite meta saker som tvättlappar, amningsinlägg osv. Köpte ett litet paket blöjor också

• ToKar

Jag har för mig att nån födde runt vecka 25? Annars vet jag inte om det tittat ut nån bebis... Men det lär ju inte dröja länge innan det tittar ut fler!

Här skrivs det tenta och uppgifter för fullt (företagsekonomi). 3 veckor kvar innan skolan slutar och jag ser verkligen fram emot sommaren. Tiden har gått så fruktansvärt fort nu med andra barnet. 

Jag har drömt en massa underliga drömmar. Den 29e juni kommer jag få en dotter, enligt en dröm. Ett annat datum jag fått är den 16e (förmodligen juni för det var för tidigt plus att det var en liiiiiten flicka). MEN jag har även drömt om pojke så jag försöker att inte dra några slutsatser B-) Jag vet inte varför jag drömmer om att föda månaden innan men lite underligt är det ju... Jag har absolut ingen brådska att få ut bebis så det är inte nån typ av önsketänkande direkt Solig Jag har drömt om vattenavgång iaf. Så det ska bli spännande att se om det stämmer. Förra förlossningen började nämligen med vattenavgång. 

Svar på tråden Juli bebis 2012