• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    FruSandra skrev 2012-05-15 19:00:09 följande:
    Snoffsan08
    Vaa?? Har hallonmusen83 fått sina twins? De har ja helt missat! Vad roligt hoppas som alla mår bra..
    Hur visste du de?
    Hallonmusen fick två små fina tjejer Molly & Hanna i v26+5 i dag är dom precis 2 veckor gamla och allt ser bra ut.

Hon uppdaterar med info i en annan tråd där jag hänger ...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • nilepile89

Välkommen fyrklöver81. :)

Igår när jag var inne och handlade i mataffären så fick jagså obehagligt att det ilade till i underlivet en bra stund ungefär som mina mensvärkar när de är som värst, undrar om detta kan ha varit en förvärk?
    Försvann sedan men har lite sånt ibland på kvällen när man ligger i sängen. Inte varje dag men man blir ju nervös eftersom jag hade sådant vid mensvärk innan så.

Man vet ju inget alls hur det känns eller skall kännas när det är första barnet... :S :).

Förövrigt känner man av sammandragningar emellanåt nu , när jag är på jobbet. Jobbar inom äldrevården så det är ju en del tunga lyft. Men de gör inte ont eller så och de går över snabbt.       

Men det känns så skönt iaf att det bara är denna veckan kvar nästa och halva veckan därpå sammanlagt 9 arbetsdagar. Sedan blir det vila för hela slanten :).

Hoppas ni andra mår bra ? :)      

• JennyL88

Har varit hos BM idag och allt är bra.v. 28+6
    Hb 130, blodtryck 130/60, glukos 6,2, +10kg, Sf 30cm och bebisens hjärtslag var 145.Hjärta
    Växer och far runt som han/hon ska göra. HärligtSolig

• snoffsan08
    Sladdis skrev 2012-05-15 18:36:36 följande:
    Snoffsan08: Åh, grattis!!!:) Är jätteglad för din skull!!!:)

Tack snälla!! Detsamma förresten Flört
    Kirurgen ringde för nån timme sedan. Han blev lika chockad som jag. Han trodde iaf inte att det skulle gå, men han sa att när det börjar närma sig så skulle jag försöka pumpa ut mjölk och se om det kommer nåt då. Känns konstigt när jag egentligen hade bestämt mig för att inte amma öht.
    Trolla75 skrev 2012-05-15 19:24:28 följande:
    Hallonmusen fick två små fina tjejer Molly & Hanna i v26+5 i dag är dom precis 2 veckor gamla och allt ser bra ut.

Är det den där tråden om att ni ville hålla er hemliga i början? Jag gick in på hennes profil sida och kollade, då jag tyckte det var länge sedan man "såg" "hörde" nåt av henne.
    Kul att  dom verkar må bra och så iaf.

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-05-15 20:27:12 följande:
    Tack snälla!! Detsamma förresten Flört
    Kirurgen ringde för nån timme sedan. Han blev lika chockad som jag. Han trodde iaf inte att det skulle gå, men han sa att när det börjar närma sig så skulle jag försöka pumpa ut mjölk och se om det kommer nåt då. Känns konstigt när jag egentligen hade bestämt mig för att inte amma öht.

Är det den där tråden om att ni ville hålla er hemliga i början? Jag gick in på hennes profil sida och kollade, då jag tyckte det var länge sedan man "såg" "hörde" nåt av henne.
    Kul att  dom verkar må bra och så iaf.
    Ja det stämmer och vissa är fortfarande hemliga, hon uppdaterar med info och bilder lite emellanåt, kul å följa...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • FruSandra
    Trolla75 skrev 2012-05-15 19:24:28 följande:

Men ojj :D Vad roligt!!
    Hälsa henne från oss i den här tråden :D 
  • Sladdis

Snoffsan08: Ja, det blir en väldig omställning när man var säker på att det inte skulle fungera. Fast som din läkare sa så är det ju inte säkert att det kommer att fungera i slutändan så det är bara att hålla tummarna.:)

• anjiali

Igår kände jag hicka under navehöjd. Sparkar/buffar under revbenen. Är så spänd på att se om bebis ligger åt rätt håll. Skall inte till bm innan tisdag.

Planer för dagen är tvätta alla nyköpta saker. Promenad så långt eller kort det går. Och i bästa fall baka nått smarrigt till kvällen. Det är ju trots allt onsdagfredag .

• Alemonia

I går kväll blev jag lite inspirerad när svärmor ännu en gång nämnde att hon gärna tvättar upp alla bebiskläder i samband med att jag pratade om att dottern ska sova där i natt. Det slutade med att jag letade fram de påsar som var märkta 50-56 och eftersom de låg på samma stället som babyskyddet så fick även det följa med ut till bilen och det passade! Det är knappa två dm marginal på bältet men det är absolut tillräckligt. Så något nytt babyskydd blir det inte (vilket är bra för ekonomin).

• anjiali

Funderar också på att tvätta de kläder och saker jag köpt. Men kanske skall spara något till senare så man har något att göra. Visserligen finns det hur mycket som helst att röja här hemma. Typ varenda skåp plus källare. Borde tvätta fönster samt fixa trädgård. Men på något vis känns det som om tvätta kläderna är mycket roligare .

Svar på tråden Juli bebis 2012