• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    Bragdoll skrev 2012-05-16 16:41:52 följande:
    Goddagens.
    När hade ni tänkt börja packa BB-väskorna?
    Jag försöker hitta anledningar till att packa den hela tiden, men det känns verkligen löjligt tidigt

Så när hade ni tänkt? 

Oj, svår fråga.
    Jag tänkte ta med mig den två veckor innan då jag ska på igångsättnings samtal iaf. En kompis till mig blev nämligen erbjuden igångsättning samma dag hon var på samtalet, men hade inte med sig några grejer, så hon fick komma dit igen först två dagar senare. 
    Börjar väl om en månad då kanske.
    Men som ToKar skrev: Grejerna kan ju lika gärna ligga i en väska som i byrån.
    Sladdis skrev 2012-05-16 17:17:34 följande:
    Snoffsan08: Jag känner precis som du!:) Vet varken ut eller in. Absolut måste vi uppdatera varandra om hur det går.:)

Vad bra, ja att vi ska uppdatera varandra alltså Flört Det andra tycker jag bara är jobbigt.

• momster

Bragdoll jag packade våran för nån dag sedan. Ska på koll på spec Mvc och kolla hur mogen jag är och prata om hur allergierna/astman är den 21 nästa månad och ev planera igångsättning om de inte blir aktuellt tidigare.

• Bragdoll

Åh, så då är det fler än jag som iaf har funderat på att börja packa då. Känns skönt Då är frågan.. Vad tänker ni ta med er??

• Tekla78

BB-väskan känns inte jätteviktig tycker jag. Allt man behöver finns ju på plats (blöjor, bindor o landstingskläder). Undrade lite vad alla tjatade om när jag väntade barn förra gången. Visst, skönt att ha tofflor o mjukiskläder med sig, men det funkar ju utan också. När bebisen kom ut hade vi honom för det mesta bara insvept i en filt och hade honom hudnära ändå. men det är ju klart, alla förberedelser känns ju som ett steg närmare bebisens ankomst så det är klart det är trevligt att förbereda

• Tekla78
    EllaBella02 skrev 2012-05-16 13:44:30 följande:
    En liten Blodtrycksrapport igen då : ) 140/90 första och 130/75 efter vila. Plus 1 på protein. Nästa gång blir på måndag. Kram på er brudar!

Håller tummarna för att det håller sig så eller blir bättre till på måndag.
  • Syster iKa
    Bragdoll skrev 2012-05-16 16:41:52 följande:
    Goddagens.
    När hade ni tänkt börja packa BB-väskorna?
    Jag försöker hitta anledningar till att packa den hela tiden, men det känns verkligen löjligt tidigt

Så när hade ni tänkt? 
    Förra gången packade jag lite till BB under tiden jag hade värkar och ändå bara gick hemma och väntade på att det var dags att åka in,,, kändes skönt att ha något annat att tänka på och då behövde man ju inte ha ngn väska stående med kläder och toalettartiklar i flera dagar/veckor som många pratar om.... Fungerade väldigt bra då!
  • EllaBella02

Det känns som jag är helt efter er. Har inte ens tänkt tanken att packa väskan än. Det är ju mitt första, men min tanke var att packa den under tiden man går hemma typ och väntar på att åka in när värkarna börjat, men det kanske är dumt tänkt. Jag har heller inte fixat någonting i rummet än direkt, tänkte göra det typ den sista månaden. Vagn och babyskydd har vi fixat : )

• ToKar

När mitt vatten gick så åkte vi in efter en timme och då hade jag fullt upp med att torka undan vatten och få på mig kläder+binda utan att bli genomblöt igen. Så nån väska hade jag då inte tid att packa  

• En liten

Förra gången packade jag när jag fick havandeskaps förgiftning. Ca 4 veckor innan. Hon kom sedan rekord fort bra dagar senare så jag hade varken haft ork eller tid då. Den här gången tänker jag packa första dagen jag går hemma men senast 3 veckor innan. Jag kommer stanna på sjukhuset 4-5 dagar. Jag har fått en lista på saker till mig på förlossningen och sedan vad jag ska ta med i en annan väska för bebisen och till mig.

Är ngn intresserad kan jag skriva imorgon vad som står på listan. Det kan ju hända att någon av er stannar lite längre sim jag gör.

• anjiali

Mins inte hur jag gjorde med andra barnet men med första hade jag packat i tid. Med andra fanns det inte en sekund över för att packa under värkarna så jag måste ha packat innan.

Jag vet ett par saker som jag skall ta med. Min Kudde !!! Sover så illa annars. Lepsyl, luften är torr på sjukhus. Innetofflor, för att inte gå i strumpor. Räknar inte med att stanna så länge. Ombytes kläder till mig och bebis gör hemresa. Hygienartiklar. Haft med mig filt och gosedjur till de andra barnen som en present .

Svar på tråden Juli bebis 2012