• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

En liten Blodtrycksrapport igen då : ) 140/90 första och 130/75 efter vila. Plus 1 på protein. Nästa gång blir på måndag. Kram på er brudar!

• FruSandra

Här hemma håller vi (maken) på att tapetsera lillemans rum :) åhh de inner bli Såå bra!!

• Alemonia

Innan i går kväll hade jag inte gjort minsta lilla för att förbereda rent praktiskt för bebisen men det började med inköp av blöjor (rabatterat pris på Maxi om man handlar för 200 och på två när man handlar för 400).
    Tiden går riktigt fort! Jag hoppas bara att jag orkar med jobbet och allt runt omkring.

• snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-05-15 21:53:28 följande:
    Ja det stämmer och vissa är fortfarande hemliga, hon uppdaterar med info och bilder lite emellanåt, kul å följa...

Va kul!! Ja, du får verkligen hälsa från denna tråd till henne.
    Sladdis skrev 2012-05-16 06:36:20 följande:
    Snoffsan08: Ja, det blir en väldig omställning när man var säker på att det inte skulle fungera. Fast som din läkare sa så är det ju inte säkert att det kommer att fungera i slutändan så det är bara att hålla tummarna.:)

Ja, det känns helt sjukt. Men samtidigt vill man ju inte hålla på att stimulera för mycket heller, OM det nu inte skulle gå att amma. Jag hade ju tänkt ta en sådär tablett på BB som tar bort mjölkproduktionen, men OM jag nu KAN amma så vill jag ju göra det. Nu vet jag varken ut eller in. Du och jag får uppdatera varandra när det gäller detta känns det som Flört

• snoffsan08

Har börjat få en hel del sammandragningar nu, och även fast jag vilar så kommer dom. Dom e inte smärtsamma på nåt sett, men iaf. Men jag behöver nog inte vara speciellt orolig för att nåt ska hända för tidigt, går ju som regel över. Så skulle jag inte bli igångsatt med denna så lovar jag att jag går över tiden Kräks

FruSandra skrev 2012-05-16 13:54:55 följande:
    Här hemma håller vi (maken) på att tapetsera lillemans rum :) åhh de inner bli Såå bra!!
    Vad kul med lite nytt och fräscht hemma Glad
    Vad tyckte du förresten om info träffen på Södertälje sjukhus? 

• Bragdoll

Goddagens.
    När hade ni tänkt börja packa BB-väskorna?
    Jag försöker hitta anledningar till att packa den hela tiden, men det känns verkligen löjligt tidigt

Så när hade ni tänkt? 

• nilepile89
    Bragdoll skrev 2012-05-16 16:41:52 följande:
    Goddagens.
    Jag försöker hitta anledningar till att packa den hela tiden, men det känns verkligen löjligt tidigt

Så när hade ni tänkt? 
    Ja det tänker jag på jätteofta, men jag kommer inte heller på när det är en bra tidpunkt. Men 1 månad innan kanske..
    Hoppas någon mer svarar :) 
  • Sladdis

Snoffsan08: Jag känner precis som du!:) Vet varken ut eller in. Absolut måste vi uppdatera varandra om hur det går.:)

• anjiali

Vet inte när jag skall packa men tidigast en månad innan tror jag . Eller så packar man om den flera gånger :D

• ToKar
    Bragdoll skrev 2012-05-16 16:41:52 följande:
    Goddagens.

Så när hade ni tänkt? 
    Jag har packat alla bebisgrejer, eftersom att de lika gärna kan ligga i skötväskan som i skåpet/garderoben. Jag har har även packat lite blöjor, bindor och smågrejer. Kläder till mig slänger man ju ner rätt snabbt. Om en månad ska jag packa ner nån t-shirt, byxor och underkläder. Sen vet jag inte vad jag ska ha med mer??? bröstvårtssalvan är ett måste för mig iaf ;) den ska jag införskaffa i helgen. Kanske inte behöver mer än så. Ska försöka åka hem några timmar efter förlossningen, så jag tänker inte planera för nån lång visit...
Svar på tråden Juli bebis 2012