• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Förlåt mej nu tjejor, jag vet att vi har en bildtråd. Men jag måste bara visa er hur lillemans rum blev med tapeterna... Jag är så galet nöjd!

De är en fonvägg, sen är resten av rummet i bruten vit :D

• Bragdoll

Oj jag hade inte tid att stanna hemma med värkar med någon av mina två första. Äldsta kom på 5,5 timme och nästa kom på ca 2 timmar. Värkarna satte igång ordentligt direkt så det var bara att åka in. Jag tror jag packar en bra stund innan så jag slipper stressa

• Jamtlandstaus

Ellabella, jag har inte heller ens tänkt tanken att packa BB-väska än
    Vi har visserligen bara max 10min in till BB så jag kan nog åka utan väska oxå så kan mannen åka hem o packa i ordning en när tillfälle ges o behov uppstår...

Jättesnygg tapet Fru Sandra!!

Jag har läst att många får en period av pigghet mot slutet, hoppas så att jag skall vara en av dessa! Är sååå trött å orkar inte mycket när jag kommer hem från jobbet o ändå jobbar jag bara 75%.
    Tur att min mamma är här just nu o tar markservicen så jag åtminstone får i mig mat.
    Jobbar maj månad ut o har sedan semester o även om det känns stressigt att inte hinna få klart det jag skulle vilja hinna så känns det såååå skönt att jag bara jobbar maj ut.
    Gör en sista tjänsteresa nästa vecka o jag väljer att flyga vilket går fortast.

• SaJo81

förra gången hann jag inte packa någon bb-väska! vattnen gick ju v29+3 och då var et bara att åka in, jag trodde ju i min enfald att det inte var vattenavgång så att jag skulle få åka hem igen....Icke!
    Karln fick helt enkelt packa ner lite underkläder och datorn till mig sen.....sen var det ju lugnt med bebiskläder eftersom grabbarna fick ligga kvar 4 veckor och jag fick åka hem....kunde packa då! 

• En liten

Här kommer listan!

Två väskor ska med för fem dagar. Väska 1: till förlossningssalen

Väska 2: till avdelningen/rummet

Väska 1: till mamman: fuktighets spray typ Evian, natt skjorta eller önskar och tofflor för resan tillbaka till rummet efter förlossningen.

Till bebisen: 1 body, 1 par strumpor, 1 omlott tröja med lång ärm, 1 önskar (med eller utan fot är som ni vill)

Väska2:

Till mamman: Engångs trosor, natt skjorta eller pyjamas anpassad till amning för de som önskar. Bekväma kläder för ombyte under besök och om man inte vill vara i pyjamas under hela tiden. 2 paket mjuka bindor. En necessär med tvål, tandborste, intimtvål... Handduk, tvätthandske, morgonrock.

Till bebis: 1 sovpåse, 6 body, 6 pyjamas, 3 par strumpor, hakklappar, mjuk hårborste för nyfödda, 3 små handdukar.

• Maryveken

Damn, jag är rädd att jag är på samma ruta som med Vilde nu. Bara att det är senare vecka. 
    I går natt hade jag kraftiga förvärkar och sammandragningar från 04 till 06 med 10min mellanrum. De höll i sig runt 2-3 minuter och det var knappt så jag kunde andas mig igenom detta. Det blir nu sängläge ett par veckor =P För även om SD slutade så har jag nu konstant molvärk och tryck. Känns så himla tråkigt. Jag trodde verkligen att det skulle gå bra hela vägen denna gång. Inte meningen att klaga, jag måste bara skriva av mig lite. 

Svar på tråden Juli bebis 2012