• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • down under

Ang amning efter bröstoperation..
    Jag opererade mina bröst för ca 10 år sen, den vänstra endast förstoring och den högra förstoring plus lyft..
    (Hade gått ner jättemycket i vikt och mina bröst var som taxöron, ville ha tillbaks min gamla storlek).
    Kunde amma i början men hade inte tillräkligt med mjölk efter ett tag.  De dricker ju inte så mycket i början så då var det lungt men sen gick barnen inte upp i vikt och fick då börja pumpa för att se hur mycket mjölk som kom ut och ge barnen det + ersättning efter det.. det var skitjobbigt och gav upp efter 6 veckor med första och 4 veckor med andra..Dom fick ju iaf i sig råmjölken vilket är viktigast tycker jag. 
    Jag hade mer mjölk i det vänstra bröstet som inte är lyft. Antar att det beror på att dom vid lyftet av det högra bröstet skar loss bröstvårtan och flyttade den högre upp så flera mjälkgångar är ju avklippta. 

Så ni andra som opererat er kommer kanske också att kumma amma, iaf i början men risken finns väl att det blir samma för er att det inte finns tillräckligt i längden.. men vi kan ju hoppas att det går bättre för er om ni verkligen vill amma.
    Jag är helt inställd på att det blir samma sak för mig denna gång men ska iaf sförsöka stå ut den första månaden med både amning och tilllägg.

• SaJo81

Idag går jag in i vecka 32 (31+0) :) det känns helt fantastiskt att kommit så långt nu!

Nio veckor kvar :) och förhoppningsvis bara fem veckor kvar att arbeta:)

Sen är det dessutom fullt upp varje helg i juni så tiden kommer nog gå fort! Svägerskan fyller 25 så då ska vi hitta på massa grejer första helgen i juni, sen ska jag på möhippor två helger i rad, sen är det midsommar och sen bröllop sen är vi inne i den magiska månaden :p spännande!

• anjiali

Maryveken ; bra lista . Hoppas bebis stannar lite till.

Idag är hela familjen samlad. Det blir utflykt till universum . Hoppas ni får en fin dag. !

• Sladdis

Down under: Tack för ditt inlägg om brösten. :) Bra att veta så man kan vara uppmärksam på när brösten inte räcker till längre. Så slipper man bli orolig när de plötsligt kanske skriker mer och inte går upp som de ska och då komplettera på en gång.

• MissMurrig

Jag har inte packat väskan eller skrivit förlossningsbrev, men tänkte börja snart, iaf göra en lista på vad som ska i väskan snart. Förossningsbrev ska jag skriva ett kort, sist tror jag inte de läste det.. För jag fick inte det som stod i brevet, typ laxerande.... Var så orolig för att bajsa på mig... men de verkar ha missat det, jag tänkte på det jättemycket när jag krystade. 

• snoffsan08
    down under skrev 2012-05-17 10:24:12 följande:
    Ang amning efter bröstoperation..
    Jag opererade mina bröst för ca 10 år sen, den vänstra endast förstoring och den högra förstoring plus lyft..
    (Hade gått ner jättemycket i vikt och mina bröst var som taxöron, ville ha tillbaks min gamla storlek).
    Kunde amma i början men hade inte tillräkligt med mjölk efter ett tag.  De dricker ju inte så mycket i början så då var det lungt men sen gick barnen inte upp i vikt och fick då börja pumpa för att se hur mycket mjölk som kom ut och ge barnen det + ersättning efter det.. det var skitjobbigt och gav upp efter 6 veckor med första och 4 veckor med andra..Dom fick ju iaf i sig råmjölken vilket är viktigast tycker jag. 
    Jag hade mer mjölk i det vänstra bröstet som inte är lyft. Antar att det beror på att dom vid lyftet av det högra bröstet skar loss bröstvårtan och flyttade den högre upp så flera mjälkgångar är ju avklippta. 

Så ni andra som opererat er kommer kanske också att kumma amma, iaf i början men risken finns väl att det blir samma för er att det inte finns tillräckligt i längden.. men vi kan ju hoppas att det går bättre för er om ni verkligen vill amma.
    Jag är helt inställd på att det blir samma sak för mig denna gång men ska iaf sförsöka stå ut den första månaden med både amning och tilllägg.

Tack så hjärtligt för bröst infon Glad Men opererade du brösten innan du fick barn öht? Så du har något att jämföra med menar jag? Vissa har ju dåligt med mjölk iaf. Du fick aldrig nån mjölkstockning? Jag är livrädd för det samt inflammation i brösten.
    Jag opererade mig ju efter 3an, och innan dess har jag haft massor med mjölk.
  • snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-05-16 23:13:08 följande:

Förlåt mej nu tjejor, jag vet att vi har en bildtråd. Men jag måste bara visa er hur lillemans rum blev med tapeterna... Jag är så galet nöjd!

De är en fonvägg, sen är resten av rummet i bruten vit :D

Jätte fint FruSandra
  • down under
    snoffsan08 skrev 2012-05-17 16:31:40 följande:

Tack så hjärtligt för bröst infon Glad Men opererade du brösten innan du fick barn öht? Så du har något att jämföra med menar jag? Vissa har ju dåligt med mjölk iaf. Du fick aldrig nån mjölkstockning? Jag är livrädd för det samt inflammation i brösten.
    Jag opererade mig ju efter 3an, och innan dess har jag haft massor med mjölk.

Ja jag opererade mig innan jag fick barn.. Så man kan ju inte veta till 100 om det skulle funkat annars men båda mina systrar och mamma var värsta mjölkkossorna som hade massor med mjölk så chansen är väl väldigt stor att jag också skulle haft det om jag inte opererat dom.. men som sagt det får jag ju aldrig veta nu!
    Jag har aldrig fått någon mjölkstockning eller inflammation i brösten, 
  • Bragdoll
    FruSandra skrev 2012-05-16 23:13:08 följande:

Förlåt mej nu tjejor, jag vet att vi har en bildtråd. Men jag måste bara visa er hur lillemans rum blev med tapeterna... Jag är så galet nöjd!

De är en fonvägg, sen är resten av rummet i bruten vit :D

Det blev verkligen superfint!
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-05-16 17:55:46 följande:
    Oj, svår fråga.
    Jag tänkte ta med mig den två veckor innan då jag ska på igångsättnings samtal iaf. En kompis till mig blev nämligen erbjuden igångsättning samma dag hon var på samtalet, men hade inte med sig några grejer, så hon fick komma dit igen först två dagar senare. 
    Börjar väl om en månad då kanske.
    Men som ToKar skrev: Grejerna kan ju lika gärna ligga i en väska som i byrån.

Vad bra, ja att vi ska uppdatera varandra alltså Flört Det andra tycker jag bara är jobbigt.
    Vadå igångsättning? Ska du svika mig och den 20e? Flört
    Har du fått det med de andra också eller har du mer problem nu med denna grav?
    Kram

Hjälp, ni börjar redan prata BB-väskor mm. jag har ju inte ens fått upp spjälsängen, vet fortfarande inte vad jag ska få plats med den... Obestämd

Tidigt i morgon bitti drar jag på ett extra långt jobbpass 1½ dygn, lär ju vara helt slut på lördag kväll när jag slutar...
    Men nu tror jag bara att jag har 6v. kvar att jobba... Håll tummarna att det ska gå bra!
    Känner av fogarna på kvällarna när jag studsat upp o ner, det är stor skillnad att bara ligga hemma och få allt serverat och att vara den som serverar när jag jobbar...

Trevlig helg på er!
    {#emotions_dlg.flower}
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012