• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81
    Trolla75 skrev 2012-05-17 21:20:19 följande:
    Hjälp, ni börjar redan prata BB-väskor mm. jag har ju inte ens fått upp spjälsängen, vet fortfarande inte vad jag ska få plats med den... Obestämd
    haha nej här är inte heller någon spjälsäng uppe än!  tycker vi varit duktiga nog som skaffat vagn och babyskydd :p 
    BB-väska kommer la packas någon gång under tiden jag är hemma med gp.....så tidigast 4 veckor innan=) 
  • chess07

ser att ni snackar BB-väska! jag håller med dem som packar ca 4 v innan. Jag går med förhoppningen om att kunna åka hem från bb ganska snart, bor 5 min från sjukhuset. Så skulle jag missa något som ska med kan sambon hämta det enkelt :)

en annan fråga!
    Jag har haft världens foglossning sen 6-8 veckor tillbaka så ja har varit sjukskriven nu sisa månaden innan jag gick på Grav Penning. MEN sista veckan nu har jag blivit bättre och sista dagarna är det betydligt bättre! Jag kan vara uppe och gå längre utan att behöva lägga mig och ha världens värk i framfogen efteråt. Känner fortfarande av den men oj vilklen skillnad! Känner mig mer rörlig!
    Då är min fråga, kan foglossningen bli bättre såhär eller kan det vara så att bebis sjunkit ned och fixerat sig så att bäckenet känns mer stabilt? har misstänkt att huvudet varit nedåt i nån vecka men idag sa tom min sambo att de är lättare att krama mig, magen känns "mindre" sa han ;)

nån erfarenhet?? 

• Trolla75

Ja vagn, jag håller fortfarande kvar tanken att min gamla trotjänare Brion från 2000 får duga, i alla fall året ut...

Ni som har yngre barn, hur länge fungerar liggdelen? (jag fick helt plötsligt Alzheimerlight) och kommer inte ihåg!
    Har bara liggdelen kvar... och SEDAN ska jag köpa en ny fin sulky. Skrattande Men det kan ju vara bra o veta på ett ungefär...

Lite festligt var det allt på APTn igår då chefen lite käckt frågade hur det var med magen? och sedan berättade att det skulle bli babyboom i sommar... jaha sa jag? det visade sig att det var 4-5st till uppe på kontoret som skulle ha och även vår samordnare! hon ska ha i augusti och jag har inte sett något förrän nu när de sa det!!!
    Jag måste va helt blind!

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • millifjor
    chess07 skrev 2012-05-17 22:23:01 följande:
    ser att ni snackar BB-väska! jag håller med dem som packar ca 4 v innan. Jag går med förhoppningen om att kunna åka hem från bb ganska snart, bor 5 min från sjukhuset. Så skulle jag missa något som ska med kan sambon hämta det enkelt :)

en annan fråga!
    Jag har haft världens foglossning sen 6-8 veckor tillbaka så ja har varit sjukskriven nu sisa månaden innan jag gick på Grav Penning. MEN sista veckan nu har jag blivit bättre och sista dagarna är det betydligt bättre! Jag kan vara uppe och gå längre utan att behöva lägga mig och ha världens värk i framfogen efteråt. Känner fortfarande av den men oj vilklen skillnad! Känner mig mer rörlig!
    Då är min fråga, kan foglossningen bli bättre såhär eller kan det vara så att bebis sjunkit ned och fixerat sig så att bäckenet känns mer stabilt? har misstänkt att huvudet varit nedåt i nån vecka men idag sa tom min sambo att de är lättare att krama mig, magen känns "mindre" sa han ;)

nån erfarenhet?? 
    Jag fick foglossning redan i v 19(är i v 31 nu) o det höll i sig i ungefär 4 veckor, var hos sjukgymnast o så, sen försvann helt plötsligt foglossningen o har ej kommit tillbaka ordentligt ännu, känner av det då o då men inte alls som när det började. snackade med sjukgymnasten om det o hon sa att det var fullt normalt, den kan försvinna men man kan räkna med att man får tillbaka det när bebisen blir tyngre senare under graviditeten
  • Tekla78

Trolla, liggdelen funkar ungefär mellan 4-6mån beroende på hur nyfiket barn man har. Sen beror det ju även på om man kan sätta barnet upp i liggdelen ett tag när bebisen vill börja sitta.

• Tekla78

Har en hel del pyssel kvar jag också känns det som. Har mycket kvar sedan innan, men mycket ligger i källaren. Behöver köpa några få saker också som inte är nödvändiga, men trevliga att ha i början. Ett hett tips till er med första barnet som tänker/vill amma. Köp Meleda's bröstvårtsluftare (typ 120kr?) som är guld värda som avlastning för tuttarna när/om det blir sår och blåsor den första tiden. Har lånat ut mina till kompisar som även de sagt att det var deras räddning de första 1-2 månaderna.

• EllaBella02
    Tekla78 skrev 2012-05-17 23:24:38 följande:
    Har en hel del pyssel kvar jag också känns det som. Har mycket kvar sedan innan, men mycket ligger i källaren. Behöver köpa några få saker också som inte är nödvändiga, men trevliga att ha i början. Ett hett tips till er med första barnet som tänker/vill amma. Köp Meleda's bröstvårtsluftare (typ 120kr?) som är guld värda som avlastning för tuttarna när/om det blir sår och blåsor den första tiden. Har lånat ut mina till kompisar som även de sagt att det var deras räddning de första 1-2 månaderna.

Vi förstföderskor vill förstås ha alla era tips som ni gärna skulle fått själva vid första barnet! Så tack för tipset och kom gärna med flera : )
  • AAEV

EllaBella: mitt bästa tips är att tala om att när barnet ska ut känns det som att det kommer från rumpan :)

• FruSandra

Nu är lillemans rum heeeelt färdigt och inrett, men med risk för att tråka ut er med mina bilder så hänvisar jag er i ställer till bloggen där de nu ligger uppe före och efter bilder :) kika gärna in :)
    frusandrasjoberg.blogg.se

Svar på tråden Juli bebis 2012