• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Bragdoll

Min foglossning har också blivit bättre. Så pass bra att jag var ute på promenad alldeles frivilligt idag. Det händer inte i vanliga fall kan jag säga, men det är väl lika bra att passa på när det känns kanon kan jag tycka.

Tips till förstföderskor. Hmm.. Tja det är väl att inte lyssna på allt som folk tycker om allting. Ska du verkligen amma så mycket, ska du inte amma alls, ska du inte köpa den och den salvan, ska bebisen verkligen sova nu, borde inte bebisen sova nu osv osv in i all oändlighet.
    Man blir knäpp i HUVET av allt jävla tjat till slut och i vissa fall tar man det personligt och blir riktigt ledsen. Bara stäng av! 

• millifjor
    Bragdoll skrev 2012-05-18 00:05:38 följande:
    Min foglossning har också blivit bättre. Så pass bra att jag var ute på promenad alldeles frivilligt idag. Det händer inte i vanliga fall kan jag säga, men det är väl lika bra att passa på när det känns kanon kan jag tycka.

Tips till förstföderskor. Hmm.. Tja det är väl att inte lyssna på allt som folk tycker om allting. Ska du verkligen amma så mycket, ska du inte amma alls, ska du inte köpa den och den salvan, ska bebisen verkligen sova nu, borde inte bebisen sova nu osv osv in i all oändlighet.
    Man blir knäpp i HUVET av allt jävla tjat till slut och i vissa fall tar man det personligt och blir riktigt ledsen. Bara stäng av! 
    Det ska jag försöka tänka på! har förstått att måååånga har åsikter om just ditt barn, o detta "vänta du bara tills du själv får barn". klart jag fattar att allt blir annorlunda, men man måste ju ändå får försöka göra som man själv vill o tänkt från början, även om det inte funkar
  • Lenafena

En liten fråga till er i tråden - har ni märkt att rörelserna i magen har blivit annorlunda? Jag är i v. 32 och har märkt sista veckan att han inte kommer med sparkar och slag längre utan mer bökar omkring. Lika mycket och ofta som förut, men att rörelserna fått annan karaktär... Är det för att han börjar bli större och inte har mycket plats tro?

Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • chess07
    Lenafena skrev 2012-05-18 08:00:57 följande:
    En liten fråga till er i tråden - har ni märkt att rörelserna i magen har blivit annorlunda? Jag är i v. 32 och har märkt sista veckan att han inte kommer med sparkar och slag längre utan mer bökar omkring. Lika mycket och ofta som förut, men att rörelserna fått annan karaktär... Är det för att han börjar bli större och inte har mycket plats tro?
    precis så är det här oxå! jag tror att det är för det är trångt och i mitt fall är ja rätt säker på att huvudet ligger nedåt och rumpan uppåt och har gjort så kanske 2 veckor lr nått. bökar mest och är lugnare än tidigare.
  • anjiali

Har också noterat att några sparkar är det inte utan mer att bebis vrider sig och drar med kroppsdelar och trycker. Är inne i vecka 32.

Tekla 78: vart hittar man dom bröstvårteluftarna ??? Även en omföderska tackar för tipset .

Står att i vecka 33 kan man märka att magen sjunker. Kan ju alltid hoppas på det. Visste inte hur jag skulle bete mig igår kväll. Kunde knappt andas. Det tryckte uppåt nått så kopiöst. Mår illa också, tror det beror på att det trycker upp så. Någon som märkt att magen sjunkit ?
    Låg även och funderade på det där med lavemang. Med ettan tog jag. Ingen angenäm uppgift alls :-/. Med tvåan hann jag inte och mindes igår att jag bajsade en del under krystvärkarna. Skall man ta ett litet hemma så man ev hinner ??? Hur gör ni andra? Kanske lite väl intim fråga :o.

• froggyL

Det löser sig ;) med lavemang. Behövs det så fixar de det på förlossningen. Sist fick jag sitta på hinken... Jämte sängen. Brukar alltid va hård så det lär behövas denna gång med. Inget å skämmas för. De e vana.... Hur många äter inte järn tex....och blir hårda...!?

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • SommarDahlia

Mitt hetaste tips mot röda bebisrumpor är inotyol! Det är som magi, röd rumpa ena blöjbytet och efter inotyol är det som bortblåst till nästa! En liten metalltub som finns på apoteket och är något jag inte klarat mig utan!!

Här är spjälsängen fortfarande i bitar uppe på vinden men den sätter vi inte ihop förrän kanske nån vecka innan BF, blir så trångt i sovrummet! Sängkläder tog jag däremot ner idag så det är upptvättat å färdigt i tid.

Känner mig i övrigt ganska redo faktiskt, har skrivit lista till BB väskan men gör nog som sist å packar bebisgrejjerna nån vecka innan och mina grejjer innan jag åker in till förlossningen.

Hos BM i går gick vi igenom förra förlossningen å konstaterade att utdrivningsskedet varade i ca 10 min sist. Min BM sa att man brukar kunna halvera tiden med nästa. Bäde skönt å skrämmande! VIll inte ligga å krysta i 45 min men nu är jag ju lite rädd att ungen ska flyga ut å landa på golvet om dom inte är beredda Glad.    
    Ni som väntar 3e eller 4e, kortades utdrivningsskedet något mellan första å andra/tredje? 

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • anjiali

Första tig en evighet. En timma eller mer. Andra tog Max 4 krystvärkar. Denna gången vågar jag knappt tänka på :o

Svar på tråden Juli bebis 2012