• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • JennyL88

Vad bra med alla tipsenGlad
    Min lilla bebis ligger med huvudet neråt och ryggen utåt.
    Men är fortfarande väldigt rörlig, får känna av bebisens muskler ordentligt på kvällarna nu.
    Sammandragningarna har blivit fler och får dem även om jag inte har ansträngt mig något speciellt.
    Så de ska bli skönt när bebis blivit lite större och inte kan slå så hårtTungan ute

• FruSandra

Min mage har sjunkit massor.. Set till o med mina fötter nu.. Men de hände för nån vecka sen... Har lagt upp bilder på de på bildtråden...
    O sparkarna har blivit ändrade för mej me... Går in i v 34 på söndag...
    Han brukar få in rejäla ninjakickar på högra revbenen :S

• JennyL88
    FruSandra skrev 2012-05-18 14:24:27 följande:
    Min mage har sjunkit massor.. Set till o med mina fötter nu.. Men de hände för nån vecka sen... Har lagt upp bilder på de på bildtråden...
    O sparkarna har blivit ändrade för mej me... Går in i v 34 på söndag...
    Han brukar få in rejäla ninjakickar på högra revbenen :S
    Haha.. Vad mysigtFlört känner igen de där med ninjakickar på revbenen, sjuk ont!!
    fast jag e bara i v.30,
  • Lenafena

Skönt att höra att ni andra också märkt skillnad i rörelserna... Har inget att jämföra med eftersom det är första barnet :)  Lär förmodligen bli sista också eftersom jag är snart 43 ;)

Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • Tekla78

Bragdoll, håller med om att man som förälder får vääldigt många råd & tips. Det bästa rådet jag fått är att nicka åt allt o se glad ut, men sålla efter egen intiution. Anjali, tror jag köpte mina liftare på Babyland eller någon annan babyaffär, men de kan även finnas på Apoteket. Meleda's har silicon närmast huden och är bekvämare än andra varianter fick jag veta innan jag köpte mina.

• Tekla78
    Lenafena skrev 2012-05-18 08:00:57 följande:
    En liten fråga till er i tråden - har ni märkt att rörelserna i magen har blivit annorlunda? Jag är i v. 32 och har märkt sista veckan att han inte kommer med sparkar och slag längre utan mer bökar omkring. Lika mycket och ofta som förut, men att rörelserna fått annan karaktär... Är det för att han börjar bli större och inte har mycket plats tro?
    Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..

Jag blev riktigt rädd för någon vecka sedan då rörelserna blev annorlunda, liksom mindre intensiva. Tror den vände sig o sparkade mer inåt. Nu har den vänt sig o sparkar utåt igen, men det är läbbigt när det blir mindre intensivt tycker jag.
  • FruSandra

Imorn är de dax för min baby shower som 2 av mina vänner fixat :)
    Jag vet ingenting förutom att de börjar kl 12 och vilka som kommer :)
    Jag är sååå sjukt pirrig :)

• Vicki123

Har också märkt ett mer bökande än sparkande. Skönt att höra att det är samma för er. Började undra om jag skulle bli orolig/om han blivit loj därinne. :)
    Är i v31.

Har missat att vi har en bildtråd. Var hittar jag den?
    Ngn som vet hur man hittar och addar den på IPhone appen?

• En liten
    FruSandra skrev 2012-05-18 20:45:33 följande:
    Imorn är de dax för min baby shower som 2 av mina vänner fixat :)

Jag vet ingenting förutom att de börjar kl 12 och vilka som kommer :)

Jag är sååå sjukt pirrig :)

Oj vad spännande det låter. Ha en riktigt mysig dag och bara njut!
  • Jamtlandstaus

Vicki 123, högst upp i trådstarten hittar du länken till bildtråden. Om du vill favorita den måste du antingen göra ett inlägg där, surfa in via din webbläsare (typ Safari) o lägga till som favorit eller gå in o lägga till den som favorit på en dator. Appen är begränsad tyvärr.

Svar på tråden Juli bebis 2012