• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Jag har också gjort regelbundna undersökningar av tappen fr v 25 pga kraftiga sd. Min bm sa också att det är olika i olika landsting hur generösa dem är med att undersöka detta!

• anjiali

Mår så sjukt illa . Hoppas det inte är magsjuka. Hoppas också att det inte är gravidillamående igen . Sitter här med hinken och försöker andas.

• anjiali

Magsjuka . Har spytt konstant hela natten, kissat och gjort tvåan samtidigt som jag spytt och fått så mycket sammandragningar som nu lugnat sig :-/.... Fy fan att man kan må så här. Känner mig inte stor på jorden.

• En liten
    ToKar : hoppas att det lugnat ner sig under kvällen och natten.

Anjiali: Krya på dig man känner sig inte så stor när man är så sjuk. Dessutom med våra gigantiska magar är det jobbigt att bara stå på alla fyra.... Hoppas du får hjälp idag och att du blir snabbt bättre!
  • HannaVirrpanna

Hoppas magsjukan går över snabbt!! Fy så obehagligt!

Är det någon mer än jag som känner att det sträcker och drar i benen, magen o höfterna? Speciellt om man kört bil eller ligger och vilar? Blir tokig! Är så trött i höfterna på morgonen att jag bara vill kapa bort dom... Nästan!

Jag har dock kommit på en lösning på att jag inte får sova så mycket! När min son vaknar på morgnarna byter min sambo blöja och gör välling och sen kommer min son in och gosar med mig och vi båda somnar om! Idag sov han till tio över nio och det är sjukt härligt! :)

• EllaBella02

Jag har sjukt ont på baksidan av mitt högerben. Det drar och det är som att muskeln blivit för kort. I och för sig har jag haft problem med det innan med nu kan jag inte stretcha ut den igen. Sen mina ljumskar är en egen historia : ) Har jättesvårt att göra rörelser för man liksom bresar på benen. Blir bara värre faktiskt : ) Men jag tänker det finns säkert dom sin har det värre så jag ska försöka att inte klaga. Krya på er till er som mår dåligt av olika anledningar!

• Woogie

Idag är jag i v. 35+1 och ska till BM igen. Har mer problem med foglossning och dessutom hugger det i vänster skinka, som om benet där inne ligger lite fel liksom... Tror kanske att hon har fixerat sig, vi får väl se... det känns så nere bakom blygdbenet i alla fall och dessutom har jag börjat få kramp i ljumskarna, främst den högra. Ofta, tyvärr, när jag är på toa tex. Hoppas att jag kan krysta när det väl gäller, utan att få kramp menar jag. Idag har jag sista arbetsdagen, sedan har jag tre veckors semster och efter det är jag fl. Idag åker G till sin mormor och morfar och ska vara borta i två veckor... Får väl se om han har en lite syster när han kommer hem eller inte... :o) G var 9 dagar sen och N kom precis på dagen så... Och den här gången tar jag det inte särskilt lugnt, eftersom jag inte riktigt kan iom. en 10-åring och en 22-månaders.

En konstig sak; i ca. 1,5 vecka har mitt ena öga runnit. Det gör inte ont, är inte rött, inte svullet, inte kletigt och och inte kliigt... De bara rinner. Inte hela tiden så det ser ut om som jag gråter, men det är alltid fuktigare än det andra och flera ggr per dag rinner det som om jag faktiskt gråter. Jag tror att det kommer mer när jag har varit ute, vilket kanske tyder på känslighet mot drag, men det har jag aldrig haft förut och har man verkligen det i flera veckor? 

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • ToKar
    En liten skrev 2012-06-15 09:13:37 följande:
    ToKar : hoppas att det lugnat ner sig under kvällen och natten.

Anjiali: Krya på dig man känner sig inte så stor när man är så sjuk. Dessutom med våra gigantiska magar är det jobbigt att bara stå på alla fyra.... Hoppas du får hjälp idag och att du blir snabbt bättre!
    Jo det tog ett väldigt bra tag innan det lugnade ner sig. Det blev en massa smärtstillande, dusch och vila. På kvällen kom förvärkarna typ 2-3 ggr per timme. Under natten har jag inte vaknat något. Jag är väldigt rörig i magen, måste bero på alla förvärkar och allt molande i magen... flytningarna är väldigt rikliga, för att inte gå in på för mycket detaljer ;) Kommer ta det väldigt lugnt nu 1-2 veckor framöver. Vill ju ha en fullgången bebis :) Jag antar att det inte krävs speciellt mycket nu för att det ska sätta igång. Vi har allt färdigpackat för sjukhusvistelse ifall att vi måste åka in...

Jag har förresten drömt att bebisen kommer den 16e juni. Hoppas verkligen inte att det stämmer..   

Anjiali: Usch för magsjuka. Hoppas att du kryar på dig snart!  
  • EllaBella02

Det där med ögat har jag också haft. Det är som du säger bara ena ögat. Det har gått över efter någon dag, och jag tänker att det kanske beror på att man är torr i ögat eller nåt. Man kan ju prova att använda ögondroppar och se om det hjälper.

• nilepile89

Tokar hoppas bebis vill stanna inne tiden ut :) anjiali, fy inte kul med magsjuka. Krya på dig :)

Svar på tråden Juli bebis 2012