• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Min förra förlossning startade med vattenavgång VÄLDIGT mycket för tidigt ("v29+3) och det var mitt i natten och kostade oss en ny bäddmadrass så det hoppas jag inte på denna gången! Annars vet jag ju inget om hur en riktig förlossning går till så jag är nyfiken samt skitskraj!

• Tekla78

Anjiali, fy för magsjuka! Lider med dig! Tycker många haft det fast det har varit vår/sommar och inte kräktider. Trodde kräksjukan typ låg i dvala under sommaren.

• anjiali

Stor gnäll varning !!! Sluta läs här om ni inte vill höra.

Kräkningar har upphört, har halsbrännan från helvetet och vill bara gråta. Vaggat om kring och försökt att andas. Då börjar det trycka på neråt och ila och bränna. Kanske är bra och bebisen sjunker men jag gick och lade mig. Orkar inte mera smärta idag ð??¥

• MissMurrig

Usch föfr magsjuka, mådde lite illa igår och det var jobbigt, men det gick över...

Jag har bäddat sängen med ett plastat lakan för att inte förstöra madrassen om vattnet skulle gå, resten kan man väl moppa upp... Förra gången gick vattnet på BB, så det var ju bra.. för mig, inte dem Skäms, jag låg helt avdeckd med morfin och sömntabletter och vaknar av såna starka värkar och att det forsar vatten. Kändes som minst 10 liter. 

Nu måste han hålla sig inne minst en vecka till, sedan hade det varit skönt med ett par vilodagar innan han kommer också.

Spjälsängen och skötbordet ska bäras ner från vinden på måndag. Då får jag möblera lite och se hur jag vill ha det, och bädda, det är mysigt att få bädda sängen för första gången.

Ha en trevlig helg nu! Kanske blir det några junibarn! Annars är det ju faktiskt inte långt kvar till Juli och allas BF, kanske liiite långt om man har BF siste Juli, men ändå!

På söndag är det bara 3 veckor kvar!! Spännande!! Men oj så läskigt.... HAr haft en kamp med mitt trotsbarn här hemma idag igen... eller EN kamp? Nej,, minst 10.... "Jag vill ha godis, vill inte ha mat, jag VILL klättra på dörren+soffan+byrån (han är tydligen spindelmannen)...."  mm... 

Nu ska jag HA helg, trots ett fullspäckat schema hela nästa vecka.

Heja Sverige, over and out. 

• En liten
    anjiali skrev 2012-06-15 18:55:37 följande:
    Stor gnäll varning !!! Sluta läs här om ni inte vill höra.

Kräkningar har upphört, har halsbrännan från helvetet och vill bara gråta. Vaggat om kring och försökt att andas. Då börjar det trycka på neråt och ila och bränna. Kanske är bra och bebisen sjunker men jag gick och lade mig. Orkar inte mera smärta idag ð??¥

Gnäll på vi förstår nog bättre än familjen hemma!
  • HannaVirrpanna

anjiali: STACKARE!! Hade inte pallat ditt mående! Aldrig! Varken gravid eller ej!

Idag har det varit så himla fint väder!! Har tvättat bilen och klippt gräsmattan... Jag kan knappt röra mig nu kan jag säga... Min foglossning som blivit så mycket bättre kom tillbaks ikväll. Förmodligen pga biltvätt + gräsklippning.

Jag och sonen är hos mina föräldrar ute på landet och har det gott. Vi körde hit idag så pappan ska få en ensam natt inför match... Känns bäst för oss båda tror jag. Så han har alla förutsättningar för att göra en bra match!

Det ska bli så skönt då han får semester! Tyvärr blir det ju ingen semester från fotbollen... men det blir ändå mer tid hemma med oss! Trots att bebisen inte är planerad så har allt löst sig så himla bra! Om den kommer då det är tänkt så är det precis under fotbollsuppehållet (som är typ 10 dagar per år) och även under hans semester! Så den måste komma då :) Eller tidigare, så länge det inte är bortamatch så är jag glad!

Förra förlossningen gick vattnet (och slemproppen??) på förlossningen, just innan han kom ut. Hade inte haft en endaste förkänning så det var väldigt svårt att veta om det var på riktigt eller om det var förvärkar typ :)

vad ska ni alla göra i helgen? 

• Syster iKa
    ToKar skrev 2012-06-15 13:58:35 följande:
    Mitt vatten gick när jag duschade. Väldigt praktiskt tycker jag behövde inte klocka några värkar. Åkte in, promenerade lite och sen började värkarna på riktigt. Jag hoppas det blir likadant den här gången
    Låter väldigt praktiskt med duschen!!! Åkte du in till förlossningen sen fast du inte hade värkar????
  • vermilion

anjiali
    Stackars dig! Hoppas verkligen det värsta går över snart så du kan se lite positivt på saker igen! {#emotions_dlg.flower}

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • vermilion

Något som funkar helt fantastiskt mot halsbränna är att koka havregryn med vatten, blanda ner lite salt och lite socker. Det ska bli som en soppa, inte gröt. Drick det och det lägger sig som ett lock i magen. Det enda som funkade på mig vid min första graviditet. Snällt mot magen också.

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
Svar på tråden Juli bebis 2012