• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Feah

En vecka kvar till planerat kejsarsnitt! Hjälp! Läskig tanke att vi blir föräldrar den 21 juni.  
    (Håller mig till julitråden ändå, eftersom BF var 5 juli från början.)

Allt känns fortfarande bra, förutom att jag är tung och trött, flåsig och täppt. Ont i blygdbenet igår, kändes som om bebisen absolut försökte "gräva sig neråt" där i "attacker" med några sekunders mellanrum. Är det när den försöker fixera sig? Det var inte värkar, men samtidigt var jag tvungen att stå blick stilla och ropa "Aaaaaj!" för det var allt annat än skönt.

• EllaBella02

Spännande! Blir 4:e bebisen i tråden snart då? Tror att en fått tvillingar sedan tidigarevoch en till har fått sin tror jag : ) Vi borde snart göra en födelselista : )

• froggyL

Trodde min fixerat sig lite, med tanke på allt gräv långt ner och sammandragningar och ilningar men nej då. Lika rörligt fortfarande och SFmåttet på kurvan.... 33,5. Blodvärdet har gått upp till 120 så det har hjälpt å knapra tabletter. Nu väntar jag på bukspottkörtelprovsvaret bara. Blodtryck 105/60 och socker 4,2. e så trött på å va gravid nu, föder gärna snart, bara inte den 24:e för då fyller pappan år. Vill ju ha en egen födelsedag!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • SommarDahlia
    Feah skrev 2012-06-15 12:04:49 följande:
    En vecka kvar till planerat kejsarsnitt! Hjälp! Läskig tanke att vi blir föräldrar den 21 juni.  
    (Håller mig till julitråden ändå, eftersom BF var 5 juli från början.)

Allt känns fortfarande bra, förutom att jag är tung och trött, flåsig och täppt. Ont i blygdbenet igår, kändes som om bebisen absolut försökte "gräva sig neråt" där i "attacker" med några sekunders mellanrum. Är det när den försöker fixera sig? Det var inte värkar, men samtidigt var jag tvungen att stå blick stilla och ropa "Aaaaaj!" för det var allt annat än skönt.

Åh! Jag vill oxå vara ogravid om en vecka!!! Men det lär ju inte ske.. usch och tvi för att gå runt som stor halvinvalid flodhäst!

Läste att många skrivit att ni önskar att förlossningen startar med att vattnet går. Det är min största mardröm.. nästan! Mamma berättade häromdagen om sin jobbarkompis vars syster fick barn förra veckan, den startade med vattenavgång inne på IKEA! huvvaligen!! Jag tycker de verkar opraktiskt var man än är! Vatten i sängen, eller i bilen eller på parketten... Blött blött blött. Nej, jag hoppas innerligt på svaga värkar som blir starkare som men sonen. Glad  
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • Alemonia

Jag sänder en tanke till både er här i tråden som är sjuka och till er som har andra som är det!

Jag var i går först hos BM och sen sista gången på vattensjukgymnastiken.
    Bebisen är ännu inte fixerad och jag låg aningens lågt gällande järn så det är bara att försöka komma ihåg att drick blutsaft varje dag (och inte knappt en gång i veckan såsom nu). Jag hade turen att vinna en stor flaska i tävlingen som det länkades till här för ett tag sedan så den är bara att se till att få i mig (den flaska jag själv köpte är visserligen inte slut men troligen aningens gammal nu).
    I övrigt var allt bra och jag ligger fortfarande mitt på SF-kurvan.

Nu har jag bara en vecka kvar att jobba och efter det är det inte långt kvar till BF (2/7).
    Väskan har jag inte börjat förbereda men jag har pratat lite med maken om detta med förlossningen så han vet hur jag tänker eftersom jag inte känner för att skriva något förlossningsbrev utan tror mera på dialog. Jag skrev inget förra gången heller och är nöjd med hur det blev.
    Jo, jag ringde idag för att hyra en TENS-apparat så det är ju något

Mitt kontor är på tredje våningen och före lunch idag så stängdes hissen av och den kommer att vara avstängd juni ut vilket då INTE är kul med tanke på foglossningar (om än relativt milda sådana). Det finns en alternativ väg genom en bygglokal så jag hoppas jag kan använda den även att jag då behöver bli insläppt av någon kollega.

• Alemonia
    SommarDahlia skrev 2012-06-15 13:35:25 följande:
    Läste att många skrivit att ni önskar att förlossningen startar med att vattnet går. Det är min största mardröm.. nästan! Mamma berättade häromdagen om sin jobbarkompis vars syster fick barn förra veckan, den startade med vattenavgång inne på IKEA! huvvaligen!! Jag tycker de verkar opraktiskt var man än är! Vatten i sängen, eller i bilen eller på parketten... Blött blött blött. Nej, jag hoppas innerligt på svaga värkar som blir starkare som men sonen. Glad  
    Jag instämmer med dig! Det låter riktigt opraktiskt med vattenavgång på annat ställe än på förlossningen. Med dottern så tog barnmorskan vattnet på mig så det skedde väldigt förväntat då Hur smidigt som helst!

Jag skulle gärna vara ogravid men känner mig inte redo för ett barn till utan skulle vilja ha tid ordentligt med dottern som snart bli fyra utan mage och graviditetsbesvär ett tag.
    Det kommer säkert att gå bra men jag är trött och sliten redan nu.
  • ToKar
    Alemonia skrev 2012-06-15 13:53:48 följande:
    Jag instämmer med dig! Det låter riktigt opraktiskt med vattenavgång på annat ställe än på förlossningen. Med dottern så tog barnmorskan vattnet på mig så det skedde väldigt förväntat då Hur smidigt som helst! Jag skulle gärna vara ogravid men känner mig inte redo för etll utan skulle vilja ha tid ordentligt med dottern som snart bli fyra utan mage och graviditetsbesvär ett tag. Det kommer säkert att gå bra men jag är trött och sliten redan nu.

Mitt vatten gick när jag duschade. Väldigt praktiskt tycker jag behövde inte klocka några värkar. Åkte in, promenerade lite och sen började värkarna på riktigt. Jag hoppas det blir likadant den här gången
  • Alemonia
    ToKar skrev 2012-06-15 13:58:35 följande:
    Mitt vatten gick när jag duschade. Väldigt praktiskt tycker jag behövde inte klocka några värkar. Åkte in, promenerade lite och sen började värkarna på riktigt. Jag hoppas det blir likadant den här gången
    I duschen låter som det allra bästa stället för vattenavgång! Tyvärr känns sannolikheten för att det ska bli så inte så hög.
  • En liten

Sedan i morse har jag gått runt och haft ont i underlivet precis som om någon drämt upp en träklubba... Jag minns det från förra gången men inte förren EFTER förlossningen (förlåt er som inte gjort det här tidigare) är det någon annan som känner samma sak nu innan?

En liten anektdot från förra förlossningen:

Förra gången så gick mitt vatten i sängen precis när jag hade somnat. Dock vaknade jag och flög ur och ner på golvet på alla fyra.... där kröp jag sedan omkring som en flodhäst med jättevärkar (som startat sammtidigt). Men något vatten i sängen kom det i alla fall inte.

På något sätt kom jag in i badkaret medans min man ringde förlossningen. Han kom in i badrummet med telefonen och frågade mig om jag hade fått värkar, varpå jag svarade/skrek/gnällde fram:  "Inte (svordom) vet jag men ont gör det i alla fall!"

Jag tyckte i ögonblicket att frågan var urbota dum då jag inte hade någon aning om (som förstföderska) hur än värk kändes...

Innan hade jag varit livrädd att jag skulle missa själva förlossningen Obestämd då jag enligt läkaren hade haft värkar i flera månader som jag aldrig märkt av i huvud taget....

• anjiali

Har äntligen lyckats behålla nyponsoppa och vatten. Fy fan vilken pers. Trodde ett tag att det var dags att ringa ambulansen. Hade kramper, spyattacker och värkar samtidigt. Varje gång jag spydde stod jag i en pöl efteråt. Antar att jag kissade ner mig .
    Nu har sammandragningarna lugnat sig som tur är.

Jag var lugn inför förlossningen men det är jag INTE längre ... Blev bra påmind om vad som väntar tyvärr och vill inte föda barn.

Svar på tråden Juli bebis 2012