• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AKT83

Oftast (har fått ett barn tidigare) så kan man vänta hemma väldigt länge och det är skönare att gå hemma än att vänta läääänge på sjukhuset. Jag hade ordentligt ont och kunde inte stå upprätt när vi väl åkte in och då var vi ändå på sjukhuset i 4,5 timme efter det. Klocka värkarna, om de är regelbundna och du får dem var tredje minut så är det dags att åka in men är du osäker är det bara att ringa och prata med förlossningen.

Vad spännande att det kanske börjat! Lycka till!

• En liten
    AKT83 skrev 2012-06-16 08:50:07 följande:
    Oftast (har fått ett barn tidigare) så kan man vänta hemma väldigt länge och det är skönare att gå hemma än att vänta läääänge på sjukhuset. Jag hade ordentligt ont och kunde inte stå upprätt när vi väl åkte in och då var vi ändå på sjukhuset i 4,5 timme efter det. Klocka värkarna, om de är regelbundna och du får dem var tredje minut så är det dags att åka in men är du osäker är det bara att ringa och prata med förlossningen.

Vad spännande att det kanske börjat! Lycka till!

Tusen tack! Jag ska vänta hemma. Skulle vara skönt om det är så den här gången!
  • froggyL

Sitter här på en p-plats längs med landsvägen. Åkte hemifrån i gråt och raseri. Är så ledsen och det värsta är att jag gjorde min dotter ledsen. Men bägaren rann över. Fan vad ska jag ta mig till.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Woogie
    froggyL skrev 2012-06-16 09:37:37 följande:
    Sitter här på en p-plats längs med landsvägen. Åkte hemifrån i gråt och raseri. Är så ledsen och det värsta är att jag gjorde min dotter ledsen. Men bägaren rann över. Fan vad ska jag ta mig till.

Jag tror jag vet hur det känns... *kramar om* Det ÄR mycket nu! Jag har blivit sjukt mycket ovän med min son (10 år) och skällt omotiverat mycket på min stackars 20-månaders. (Alltså, tänk hulken) Vad jag har gjort sen är att gråta och lugna ner mig och sedan prata med båda barnen efter vars och ens fattningsförmåga och förklara vad som hände och att jag är trött och att det är mycket. Att jag (om så är fallet, vilket det har varit) hade fel och gjorde fel och bett om ursäkt för det, men också förklarat varför deras beteende fick mig att sas tippa över. Sen har vi blivit sams, jag har ändå haft dåligt samvete, pratat med min man och sen har det känts bra, faktiskt. Tänk på att vi (särskilt vi gravida) inte kan orka hur mycket som helst och att det är ok att få utbrott ibland. Du älskar ju dem fortfarande och det går alltid att rätta till i efterhand.

Stor kram!! 
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • froggyL

Tack! Men dottern satt vid tvn. Det var mannen som fick bägaren att rinna över. Har pratat med honom innan, men får inte tillräckligt med stöd. Var likadant förra graviditeten och det har vi pratat om. Att det ska va så svårt å ge mig en extra kram å lite mer hjälp i det jag ber om hjälp med. Har tröttnat på de där matlådorna i kylskåpet som möglat och jag bett honom ta hand om eftersom jag inte klarar lukten. Det har inte hänt nåt på 1,5v nu. Och idag kunde jag inte äta frukost för det stinker så i köket att jag inte kan va där för han inte diskat en gryta efter sig. Mina föräldrar skulle komma nu vid 10 och hjälpa till å flytta en diskmaskin. Undra hur han förklarar min frånvaro och hur dottern berättar att mamma åkt och inte kommer tillbaks. Hon stortjöt när jag sa det.

• Woogie
    froggyL skrev 2012-06-16 10:14:35 följande:
    Tack! Men dottern satt vid tvn. Det var mannen som fick bägaren att rinna över. Har pratat med honom innan, men får inte tillräckligt med stöd. Var likadant förra graviditeten och det har vi pratat om. Att det ska va så svårt å ge mig en extra kram å lite mer hjälp i det jag ber om hjälp med. Har tröttnat på de där matlådorna i kylskåpet som möglat och jag bett honom ta hand om eftersom jag inte klarar lukten. Det har inte hänt nåt på 1,5v nu. Och idag kunde jag inte äta frukost för det stinker så i köket att jag inte kan va där för han inte diskat en gryta efter sig. Mina föräldrar skulle komma nu vid 10 och hjälpa till å flytta en diskmaskin. Undra hur han förklarar min frånvaro och hur dottern berättar att mamma åkt och inte kommer tillbaks. Hon stortjöt när jag sa det.

Men vilken jäkla karl (just nu)! Men du kan ju fortfarande förklara för dottern att det inte hade med henne att göra och att mamma och pappa ibland bråkar utan att det är någon fara (ifall det är det som känns oroligt för dig just nu). Att han får förklara sig för dina föräldrar kanske förhoppningsvis får honom att ta tag i sig om inte det du har bett om har lyckats. Ibland önskar man verkligen att man kunde ge dem samma symptom och krämpor som man själv har då de verkar kunna ha väldigt svårt att förstå hur det är!

Min man daskade till mig i gumpen, inte hårdare än vanligt, men med foglossning i blygdbenet och ut i ena skinkan så gjorde det jätteont, men han trodde (det sa han) att jag överdrev!! Demon Jag hade velat hänga en 15-kilosklump mitt på hans mage som han måste traska runt med, böja sig ner och resa sig upp med och sova med, så han förstår varför jag inte gärna går i trappan eller går upp ur sängen när jag väl har lagt mig...  Och då slipper han ändå både foglossning, andfåddhet och halsbränna. *suck* 
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • froggyL

Tack, för att du svarar. Behöver det så mkt nu. Vill inte åka till nån kompis heller. Är urhungrig men vill inte åka hem heller. Dagens planer med festivalen med dottern e snart körda så nu går det ut över henne också. Nu har föräldrarna varit där och åkt hem. E nyfiken på vad som sas.... Hoppas som du skriver att ett ljus gick upp för honom denna gång. Och att det händer nåt. F-n för graviditet, utan antidepressiv medicin dessutom. Jag e iaf inte självmordsbenägen. Så trött och hungrig. Magen kurrar.

• anjiali

FroggyL : kram på dig. Känner igen mig. Det blir så jävla jobbigt ibland och så fel med barnen .
    Skall du inte åka hem till ditt barn, ta något att äta på vägen ??? Hatar sådana dagar, när allt är käpprakt åt helvete. Men du är inte ensam. Vi har nog alla haft dom.

Själv har jag fått sjukt kalla fötter och vill inte föda barn. Vet inte ens om jag vill ha mera barn som det känns nu . Hoppas det blir bättre när jag återhämtat mig.

• anjiali

En liten: jag tycker att det känts tydligt när det är dags att åka in. Värkarna ändrar karaktär och man får verkligen andas sig igenom. Plus att du klockar dom och ringer förlossningen för råd. Lycka till och hoppas det blir bebis.

Svar på tråden Juli bebis 2012