• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ZoZoZ

Fru Sandra: Jättefina bilder! Även jag tog gravidbilder igår! Igår i studio men jag vill även ta ute, hoppas på att vädrets makter är på min sida imorgon eller någon kväll i början på nästa vecka. Har tagit kort vid alla tre graviditeter och de är de bilder jag tycker allra bäst om på mig själv. Har förstoringar på canvas i svart/vitt i sovrummet. Majoriteten av mina bilder är dock i enbart trosor eller helt naket så mina absoluta favoriter är inget för allmänt beskådande. Ska dock dela med mig av dem som är mer påklädda så snart vi har valt ut och gjort i ordning bilderna. Jag har det även väldigt bra försspent eftersom maken fotograferar. Fick dock även hjälp av en vän så maken kunde pussa på och lyssna på magen samt att vi tog familjebilder också.

• HannaVirrpanna
    FroggyL
    Du skriver att du vill att din man ska "hjälpa till", ser du det så? Att du har huvudansvaret och han bara hjälper dig? Ser din man det så? Det är ju inte så det ska vara, man ska hjälpas åt, inte hjälpa varandra när det kommer till hemmet och barnen. Jag skulle också bli fly förbannad i fall min sambo betedde sig så. Att han såg sig som barnvakt om han tar sonen eller liknande. Nu vet jag inte om din man ser det så, men det var bara ett exempel. Jag hoppas att din sambo fick skämmas ordentligt då han förklarade för dina föräldrar varför du inte var med. Jag vet dock (tyvärr) många som skulle skämta bort det och säga nått i stil med att du är kvinna och gravid och oj oj oj vad det är lätt att stöta sig då... Att kvinnan inte tas på allvar. Blir så arg! Men nu hoppas jag att det inte blev så!

Jag vet att jag kanske är ensam i detta nu, men jag såg att flera här på sidan fick lov att tvinga sina män till att gå på föräldrautbildningen som MVC håller i... Jag vet inte om du fick tvinga din man, vill bara få in det som en parentes. 
    Jag ser det som en självklarhet att båda ska gå för det är ju BÅDAS barn. Det är ju inte bara mamman som ska vara med på förlossningen eller mamman som ska ta hand om barnet. Det är ju faktiskt det viktigaste man har/får och det ska båda vara med på. Om det nu är så att min sambo skulle behöva tvingas till MVC träffar eller MVC utbildningar så skulle jag helt ärligt inte tycka att han var redo för att bli pappa...
  • HannaVirrpanna
    SaJo81 skrev 2012-06-15 23:21:00 följande:
    Min karl har ju planerat svensexa i x antal veckor och imon är det dags för den, för att jag ska slippa köra dit honom på morran och släpa upp grabbarna i ottan sover han hos en kompis, vilket betyder att jag inte sett honom alls idag, ser honom inte imon heller utan på söndag och då har jag ju praktiskt taget vart ensamstående i dryga veckan! Beundrar verkligen ensamstående föräldrar, det e faaaan inte lätt alltså! Jag är hyfsat trött på det redan och vill ha min man tillbaka!
    Jag blir så imponerad av sånna som du! Hur orkar du? :)
  • Bragdoll

Skönt att läsa att du mår bättre Anjiali, ville inte säga något igår men min förra förlossning startade pga en skitjobbig magsjuka, skönt att läsa att du klarade dig igenom. Ville inte skrämma upp dig i onödan igår.

FroggyL, förstår att du blev förbannad. Blir också sådär men jag håller tyst tills det blir någonting som jag bara inte kan tåla och då får karljäveln veta att han lever

Stanna borta en stund till om du måste och far hem när du känner att du kan stå ut med att vara i samma hus. Jag har en "åka-bil-kompis" som jag ringer till när jag måste ut och "åka bil", vilket innebär att jag är så förbannad på karln så jag måste ut och köra för att tänka på annat.

• smulan12

Min sambo har inte heller varit speciellt förstående. Ändå har jag sagt till honom flera gånger men det går inte in. Det är ju egentligen dessa småsaker man blir så sjukt irriterad på. Trots att man talar om det fattar han inte. Vi har haft en del duster hör hemma och humöret är ju sådär just nu. Så jag förstår hur du känner dig. Dumma lata karlar... :p kram på dig!

• FruSandra

Hannavirrpanna
    Tack så mycket :) ja va ganska underviktig innan, vägde bara 47 kg till min 170 cm långa kropp.. O nu väger ja 68 :)
    Folk som inte sett mej tror att jag bara har fått en kula :)
    De ska bara veta ;)

• anjiali

Bragdoll: tack . Ett tag trodde jag att det var läge att ringa ambulans. Visste inte om det var vattnet eller kiss som jag stod i på alla fyra :-/. Å värkar fick jag, men det gick över i mer sammandragningar sen.
    Jag har känt mig så lugn inför förlossning but not anymore ....vill inte föda igen !!!
    Förra förlossning påminde lite om detta. När man inte kan styra över förloppet utan krafter tar bara tag i en och tar över. Bara att hänga med på resan hur obehaglig den än är. Hade en enda värk med sista och hann precis in på förlossningen. Journalen är fem minuter lång.
    Kan man beställa en förlossning där man är på plats och får bra smärtlindring så skulle det kännas bättre. Än att veta att man skall sitta i skumpande bil i en halvtimma och ev skrika som en galning som sist.

• froggyL

Han fick tyvärr inte skämmas. Han sa att jag var hormonstinn och blev arg och åkte iväg. Blev skitarg när jag hörde det. Skyll på hormonerna bara. Som om det inte har något med honom att göra. Och ja, jag ser det så, att jag har huvudansvaret, vilket jag har då jag är hemma mest då jag jobbar 50% och han 100. Men han ser det inte så.det är väl rätt vanligt kvinnligt att ta på sig huvudansvaret. Men vem är det som får de att fungera? Det funkar säkert på hans sätt med, men inte enligt mig.... Men jag håller med, det är hans ansvar lika mkt men det funkar inte så hos oss iaf. Tyvärr. Men jag messade till honom att bevisa att han ville att jag skulle komma hem. Efter det messade han nåt klantigt direkt. Åkte hem enbart för dottern och festivalen i stan, kollade på Smilla och Totte, hoppade studsmatta och åkte karusell. Sen kom det mera kaos här hemma med det där diskmaskinsbytet där min klantiga far försökte sig på och skruva och förstör röret så nu kan man knappt va i köket och rörmokaren måste komma. Och så e det helg. Jag bröt ihop igen. Känner mig också nervös inför förlossningen mer och mer. Vet ju hur vansinnigt ont det gjorde och nr jag får molande mensvärken ligger jag här och har ont, men det är ju ett myggbett i jämförelse. Den här gången ska jag ha ryggbedövning!!! Inte bara tens å lustgas. Tycker inte den hjälpte ett skit.

Mamma till Linnea 2008-01-04
Svar på tråden Juli bebis 2012