• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81
    smulan12 skrev 2012-06-16 17:08:12 följande:
    Min sambo har inte heller varit speciellt förstående. Ändå har jag sagt till honom flera gånger men det går inte in. Det är ju egentligen dessa småsaker man blir så sjukt irriterad på. Trots att man talar om det fattar han inte. Vi har haft en del duster hör hemma och humöret är ju sådär just nu. Så jag förstår hur du känner dig. Dumma lata karlar... :p kram på dig!
    min man är inte alls så förstående denna gången heller =( förra gången var han hur go och snäll och hjälpsam som helst! har påpekat det några gånger med att tex, han fortfarande var nykär i mig när grabbarna låg i magen (vi hade inte varit ihop så länge då)

Det e ju tillräckligt tufft att gå genom denna graviditeten utan att han ska vara oförstående! förra graviditeten så pluggade jag på humanisten och hade alltså knappt några lektioner i skolan så jag kunde ligga hemma på soffan och ta hand om mig själv.....denna gången jobbar jag heltid (en vecka till) samt har två obstinata (soon to be) 3åringar att ta hand om och en man som jobbar 3skift.....finns ingen tid för mig själv alls.....ett helvete helt enkelt och tycker inte alls det är lika mysigt att vara gravid!

i allla fall har jag med min mors hjälp boat skiten ur mig medans mannen roat sig med svensexa idag, köpte juniorsängar till grabbarna som har byggts ihop med nya täcken/kuddar/påslakan etc....samt byggt ihop en av deras spjälsängar till bebisen i vårt sovrum där jag dessutom fåttt upp nya gardiner och sängkläder och det blir såååå fint! håller desutom på att tvätta bebisens sängkläder och kläder så strax ska jag bädda bebis säng med=) borde nog dra ner på tempot snart...... 
  • Woogie

Men herregud, att skylla på hormonerna är så lågt och nedvärderande så jag blir vansinnig bara av att läsa det! Att ens känslor och åsikter kan sopas undan bara så... Har du inte någon annan kvinna i din närhet, hans mor kanske, som kan förklara för honom att det du säger är fakta och att det han gör är väldigt respektlöst?

froggyL skrev 2012-06-16 20:36:59 följande:
    Han fick tyvärr inte skämmas. Han sa att jag var hormonstinn och blev arg och åkte iväg. Blev skitarg när jag hörde det. Skyll på hormonerna bara. Som om det inte har något med honom att göra. Och ja, jag ser det så, att jag har huvudansvaret, vilket jag har då jag är hemma mest då jag jobbar 50% och han 100. Men han ser det inte så.det är väl rätt vanligt kvinnligt att ta på sig huvudansvaret. Men vem är det som får de att fungera? Det funkar säkert på hans sätt med, men inte enligt mig.... Men jag håller med, det är hans ansvar lika mkt men det funkar inte så hos oss iaf. Tyvärr. Men jag messade till honom att bevisa att han ville att jag skulle komma hem. Efter det messade han nåt klantigt direkt. Åkte hem enbart för dottern och festivalen i stan, kollade på Smilla och Totte, hoppade studsmatta och åkte karusell. Sen kom det mera kaos här hemma med det där diskmaskinsbytet där min klantiga far försökte sig på och skruva och förstör röret så nu kan man knappt va i köket och rörmokaren måste komma. Och så e det helg. Jag bröt ihop igen. Känner mig också nervös inför förlossningen mer och mer. Vet ju hur vansinnigt ont det gjorde och nr jag får molande mensvärken ligger jag här och har ont, men det är ju ett myggbett i jämförelse. Den här gången ska jag ha ryggbedövning!!! Inte bara tens å lustgas. Tycker inte den hjälpte ett skit.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • FruSandra

Jag blir alldeles förvånad när ja hör hur vissa av era karlar beter sig...
    Min make gör allt och mycket därtill för mej.
    Han frågar hela tiden hur ja mår/ känner/ vill ha nåt. (ät/drickbart samt massage)
    Han frågar om de finns nåt han kan göra för att underlätta för mej när ja tycker de är jobbigt.
    Han är verkligen där för mej till 120% och jag är så glad och tacksam att jag har denna make.
    Trots att jag kan stå o skrika och skälla på honom så ger han mej en kram och ofta säger han att han mer än gärna skulle byta med mej för att ja skulle slippa ha ont och allt därtill..

• millifjor

Min man är också kanon, finns ingenting att klaga på känner att jag valt en bra pappa till mitt barn
    han gör allt här hemma, jag behöver i princip bara vara så fungerar allt som det ska...

• anjiali

En annan dum fråga mitt i diskussionen om våra män.

Tror ni att bebisen har lättare för att sjunka ner och fixera sig om man är mera upprätt ??? Har definitivt intagit horisontalläge det senaste och tycker att bebis flänger runt en hel del där inne. Kanske är lättare att hitta ut med gravitationens hjälp .

• ToKar

Instämmer med er, FruSandra och Millifjor. Jag får verkligen stöd och blir nästintill bortskämd ibland. Det underlättar verkligen såhär mot slutet. Mår kanon mentalt och känner lycka och glädje inför allt vi kommer vara med om snart... jag hoppas att ni andra som har det svårt kan prata igenom allt med era män och lösa alla konflikter/missförstånd etc. Nu är det inte långt kvar tills alla bebisar kommer

• FruSandra

Nu har klockan passerat 00.00 så jag passar på att välkommen v 38 nu :) 20 dagar kvar :)

• SaJo81

min karl brukar iofs vara bra, svartmålar nog honom lite mycket just nu men är så jävla trött! vet att han har haft jävligt mycket att stå i sista veckan och på det har han jobbat hela förra helgen samt natt mån/tis/ons och jobbet kan man inte göra nåt åt så där kan jag faktiskt inte få nån hjälp med grabbarna på kvällen för han faktiskt inte är hemma.....han har i alla fall lovat att det ska bli bättre efter denna helgen nu när svensexan är över....

Just nu sitter jag och oroar mig i soffan över hur full han är och vad som händer.... *suck* blir aldrig av med den oron och det är synd eftersom han inte skapat den, har kvar "skadan" från ett gammalt förhållande då jag bodde ihop med en kille som hade alkoholproblem och drogproblem, han kunde komma hem i vilket skick som helst och var oftast hotfull och aggressiv vilket min man ALDRIG skulle vara....men oron kommer jag la ha kvar hela livet =( sista halvåret med exet sov jag med mobilen i ena handen och plånboken i andra för att inte bli av med grejerna....... 

Svar på tråden Juli bebis 2012