• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78

Fy sjutton för oförstående karlar! Tänker på er som har det jobbigt! Har det inte så jobbigt fysiskt/psykiskt nu, så det är rätt ok även när maken inte är så aktiv här hemma. Vet att han tänker att han ska och bättrar sig när jag säger åt på skarpen.

• Tekla78

Anjiali, du har faktiskt rätt. Enligt det barnmorskorna säger är det bättre att sitta upp/stå upp (o gärna röra på sig) än att ligga ner för att påskynda förloppet. Dock vet jag inte om det har betydelse om det inte är på g ännu. Oxitycinet utsöndras om bebisen trycker på neråt och oxitycin är värkstimulerande. Hörde om en mamma, som hade en racer-förlossning sist, att hon fått rådet att ligga på sidan när det startade så att det inte skulle gå så fort.

• smulan12

Är glad för er skull som har karlar som bryr sig och engagerar sig. Min kan göra det ibland, väldigt sällan dock och när han känner för det eller om jag får be om det. :(
    Nu vet jag inte alls vad jag ska ta mig till. Han kom inte hem inatt...
    Det var fiske här igår i byn och vi har innan kommit överens om att han inte skulle bli full. Vid 18 åker jag och möter dom i land för att grilla korv, och då är han rätt bra i gasen. Jag blir irriterad och det märker han men jag vill inte prata när vi är där och har massa folk kring oss.
    Efter det hörde han inte av sig. Fisket slutade 20.30 och dum som jag är trodde jag han skulle komma hem då. Jag har inte hört av mig för jag ville se när han kom hem och i vilket skick. Klockan är nu 07.30 och han har fortfarande inte hört av sig eller kommit hem... :( Känner mig oerhört sviken och ledsen..

Förlåt för gnäll men visste inte vart jag skulle vända mig. :(

• Tekla78
    smulan12 skrev 2012-06-17 07:36:03 följande:
    Är glad för er skull som har karlar som bryr sig och engagerar sig. Min kan göra det ibland, väldigt sällan dock och när han känner för det eller om jag får be om det. :( Nu vet jag inte alls vad jag ska ta mig till. Han kom inte hem inatt... Det var fiske här igår i byn och vi har innan kommit överens om att han inte skulle bli full. Vid 18 åker jag och möter dom i land för att grilla korv, och då är han rätt bra i gasen. Jag blir irriterad och det märker han men jag vill inte prata när vi är där och har massa folk kring oss. Efter det hörde han inte av sig. Fisket slutade 20.30 och dum som jag är trodde jag han skulle komma hem då. Jag har inte hört av mig för jag ville se när han kom hem och i vilket skick. Klockan är nu 07.30 och han har fortfarande inte hört av sig eller kommit hem... :( Känner mig oerhört sviken och ledsen.. Förlåt för gnäll men visste inte vart jag skulle vända mig. :(

Undrar om det kan vara någon sorts "sista chansen"-tänk som sätter in hos vissa. Synd bara att de inte fattar hur det sårar att hålla på så. Stor kram till dig. Hoppas han har en bra förklaring.
  • AKT83

Oj Smulan12, jag hade varit SÅ arg och min man hade nog aldrig vågat att vara ute så länge utan att höra av sig för han vet hur orolig jag normalt jag är och hur extra känslig jag är nu under graviditeten! Hoppas att han kommer hem snart och har en bra förklaring!

Min man är riktigt bra och förstående för det mesta och det är han som försöker få mig att ta det lugnt när jag bara vill köra på.

Just nu ligger jag och lyssnar på regnet som vräker ner, mannen och sonen som ligger och snusar här bredvid och känner bebisen i magen när den hickar ;) min fina familj! Är så glad över sonen som precis lärt sig att gå upp och kissa själv på natten och sedan själv kommer in till oss istället för att jag måste gå upp och hämta honom och föra honom till toaletten. Känns som en bra tajming såhär innan bebis kommer.

• smulan12
    Tekla78 skrev 2012-06-17 08:05:15 följande:

Undrar om det kan vara någon sorts "sista chansen"-tänk som sätter in hos vissa. Synd bara att de inte fattar hur det sårar att hålla på så. Stor kram till dig. Hoppas han har en bra förklaring.

Jo det är ju så han tänker... Vilket gör mig ännu mer arg och ledsen.. Han vet sååå väl. Vi Har pratat om detta innan då det inte är första gången han väljer att dricka liiite för mycket än för lite. Men han har aldrig gjort såhär innan. Har ändå sagt till honom att jag har liiiiite annat att fundera på om hur full han är, när han kommer hem osv... Men det går tydligen inte in. Har också sagt till honom att om han inte skärper sig kommer jag inte finnas kvar. Känns som han gjorde sitt val igår, för för mig spelar det ingen roll om det är "en sista gång" för det har han sagt de senaste 3 veckorna som han druckit alldeles för mycket.. Han respekterar inte mig eller vårt förhållande. Han har dessutom lämnat mig med våra hundar, varav den ena som är hans är en stor amstaff som drar när man går så jag vägrar gå ut med honom nu. Men vad har jag fått göra? Stackars hund, det ska ju inte gå ut över honom... :/

Han har fått sina chanser känns det som..:( Men han tar dom inte utan tar hellre diskussionerna som kommer efteråt och fortsätter sitt race. :/
  • Cizzi86

Smulan12: jag vet precis hur du känner för har en sån kille jag med. Vi har det bra ett tag men sen kommer det en sån fylla och man vet inte när han kommer. Han har inget alkoholsinne så när han väl börjar så vet jag vart det slutar:( pratat med han sååå många ggr men ändå upprepas det. Nu älskar jag honom så himla mycket så än så länge är jag inte beredd att gå. Vårt andra barn kommer snart(bf1juli) och äntligen är vi typ färdigrenoverade i huset så får se hur det blir nu. Hoppas att han ska växa upp snart men vi får se. Alla förhållanden går väl upp och ner:/

• anjiali

Smulan: låter som ni behöver hjälp . Så kan du ju inte ha det ??? Om han inte lyssnar på dig kanske han lyssnar på någon annan. Värdesätter han inte dig så är du värd något bättre !!!
    Kram

• smulan12
    Cizzi86 skrev 2012-06-17 08:37:05 följande:
    Smulan12: jag vet precis hur du känner för har en sån kille jag med. Vi har det bra ett tag men sen kommer det en sån fylla och man vet inte när han kommer. Han har inget alkoholsinne så när han väl börjar så vet jag vart det slutar:( pratat med han sååå många ggr men ändå upprepas det. Nu älskar jag honom så himla mycket så än så länge är jag inte beredd att gå. Vårt andra barn kommer snart(bf1juli) och äntligen är vi typ färdigrenoverade i huset så får se hur det blir nu. Hoppas att han ska växa upp snart men vi får se. Alla förhållanden går väl upp och ner:/
    Varför ska det behöva göra ont att älska någon? Jag har hållt på att jobba med honom sen grav började och till och från har det gått bra. I vanliga fall har vi ett bra förhållande, det är när alkoholen kommer in som det blir kaos. :/ Jag har verkligen ingen ork för sånt här just nu. Behöver all energi jag har för att förbereda mig, men det fattar han inte..
  • smulan12
    anjiali skrev 2012-06-17 08:39:06 följande:
    Smulan: låter som ni behöver hjälp . Så kan du ju inte ha det ??? Om han inte lyssnar på dig kanske han lyssnar på någon annan. Värdesätter han inte dig så är du värd något bättre !!!
    Kram
    Nej jag vet. Det är därför jag sitter och överväger om man skulle börja packa ner kläder åt han. Oavsett hur det blir sen vill jag vara ensam nu ett tag känner jag. Hans problem är att han lyssnar, och är så himla vettig när man pratar med han, men sen i stunden går det ut genom örat igen tydligen.. Vissa dagar känns det som jag hade haft det bättre ensam.. :(
Svar på tråden Juli bebis 2012