• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Ålder: 32 (33 i September) Tillsammans med pappan till barnet? 15 år Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Trafiklärare på bilkörkort Bor: Alingsås, radhusgavel Barn sedan tidigare: Dotter, 4,5 år Drömmer om: Ork till ett normalt liv med 100% tjänst, men bara jobba 50 som jag gör nu. Hälsa. Pengar. Pool. Resor. Lycka. Mm mm. Intressen: ipaden, sola och bada, köra bil, småpilleri som pyssla och greja hemma, katten, lösa korsord mm mm.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • millifjor
    Ålder: 30 år
    Tillsammans med pappan till barnet? ja! 4 år nu...
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös:  Målare.
    Bor: I lägenhet i Norrtälje
    Barn sedan tidigare: Nej, äntligen gravida efter ca 2,5 års kämpande .
    Drömmer om: Hus såklart, men ska leta efter mamma/pappa ledigheten.
    Intressen: Skidor, båt, läser mycket, träna såklart, längtar efter det nu när man typ intye har kunnat röra på sig i snart 9 månader!
  • HannaVirrpanna
    Ålder: 26 år
    Tillsammans med pappan till barnet? japp, 4 år i november
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös:  "socialsekreterare i öppenvård", inom socialtjänsten med missbruk. Mitt vick gick ut sista maj, tyvärr för det var världens bästa och roligaste jobb!
    Bor: I en liten lägenhet i Umeå
    Barn sedan tidigare: Japp, en son som heter Frans som blev två år 17 maj.
    Drömmer om: Fast, roligt jobb så man kan börja söka sig ett hus!!
    Intressen: Människor, min sambo (tragiskt??), min son och trots mitt sporthat älskar jag att titta på min sambos matcher. 
  • Feah
    Ålder: 32 år
    Tillsammans m. pappan: 9 år, nygifta sen 1 månad
    Jobbar med: Doktorerar inom IT och miljö
    Bor: Uppsala
    Barn sen tidigare: Nej, men deltidstax sedan 3 år
    Drömmer om: Rädda världen med min forskning samt flytta ut på landet och skaffa lite djur
    Intressen: Bidra till en bättre värld, djur o natur, trädgård o självförsörjning, läsa böcker (mycket klassiker och miljörelaterat). Prettointressen. Flört
  • FruSandra

Jag och maken ledsnade på regnet idag.. Så vi packade ihop oss och är nu Påväg till Vingåker Factory Outlet :)

• SommarDahlia
    Ålder: 27 år
    Tillsammans med pappan till barnet: varit tillsammans i drygt 7 år nu men va även tillsammans 2 ggr på gymnasiet :)
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Nyexaminerad inom psykiatrin på umeå uni. Hoppas på jobb lagom till mammaledigheten är slut
    Bor: I marklägenhet utanför Kristianstad i Skåne
    Barn sedan tidigare: En son som blir 3år i oktober
    Drömmer om: Att min släkting ska flytta så vi äntligen kan få flytta till hus! Och att den här graviditeten ska va över :)
    Intressen: Inredning, familjen såklart, vår labbetik. Är en riktig "hemma-person".

Känner med er som känner er åsidosatta av karlarna! Jag har absolut ingen perfekt karl, han har ett jävla humör ibland men han en klok man och förstår att hans insats är nödvändig för att det här ska fungera! Kramar till er! 
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • JennyL88

Ålder: 24år
    Tillsammans med pappan till barnet? Ja i 7,5år snart.
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Pluggar till undersköterska, har halva utbildningen kvar. har innan jobbat som restaurangbiträde och med catering
    Bor: 2mil utanför Jönköping i en liten by i vårt fina lilla hus (3år nu)
    Barn sedan tidigare: Nej.. bara fiskar och marsvin
    Drömmer om: Familjen, huset och god hälsa. Vill ju självklart kunna semestra och leva ett gott liv samtidigt som man har ett bra jobb som ökar livskvalitén för mig och andra.
    Intressen: Huset, mina nära och kära, köket och vin.

• haanaa
    Ålder: 21 år
    Tillsammans med pappan till barnet? ja! 3 år.
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös:   jobbar som undersköterska.
    Bor: I vårat fina hus på landet utanför norrköping.
    Barn sedan tidigare: Nej, detta blir första.
    Drömmer om: Flytta till en gård så småningom och skaffa mig nya hästar.
    Intressen: Hemmet, rida och ta hand om mina djur.
Svar på tråden Juli bebis 2012