• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Vicky, nä inte här inte. Räknar istället med mer än en veckas övertid, då jag gick över 13-14 dagar med första...

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Jamtlandstaus

Lider med er som har män som beter sig som bufflar! Jag hade likadant med pappan till min 15-åring!
    Min sambo idag är helt olik! Han drar ett stort lass här hemma just nu o är väldigt omtänksam, vilket jag är oerhört tacksam för. Vissa områden är fortfarande "mina", som matlagning, men kommer nog ändras nu när han äntligen flyttat hem på heltid
    Jag är nu i 37+1 o känner mig otymplig o trött (får dock höra hela tiden vad liten jag är...) men trots värk o dålig sömn så önskar jag lillan kvar i magen tiden ut! Jag börjar oxå känna oro på allvar inför förlossningen o drömmer varje natt att det är på gång...
    Men tycker att det borde ploppa ut lite bebisar snart i den här tråden, trodde det var ganska vanligt med lite för tidiga ankomster

• Vicki123

FroggyL: Oj, förstår att det kan vara jobbigt också när man känner att man är färdig och bara vill ha ut bebben.
    Hoppas du slipper gå över denna gången. :)

• grahnkotten

Jag hat också haft förvärkar under 2 nätter, är i 33+5.. så tycker nog bebisen får vänta lite till! Nu blir det äntligen lite vila för mig! Helgen som har gått har varit helt vansinnig m 2 studenter, 1 bal och 1 bröllop! Så kanske inte så konstigt att förvärkarna kommer...! Men i veckan ska jag ta det lugnt! Imorgon ska vi t förlossningen på besök, ska bli spännande! Ha en bra söndag!

• nilepile89
    HannaVirrpanna skrev 2012-06-17 09:08:46 följande:
    Jag är väldigt nyfiken på er alla... Kan vi inte göra en lista här där alla får berätta om sig själv lite...
    Ålder:
    Tillsammans med pappan till barnet?
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös:
    Bor:
    Barn sedan tidigare:
    Drömmer om:
    Intressen:

23 i september,
     Tillsammans med pappan sedan 5 år i vinter.
    Bor i en villa i Göteborg
    jobbar som undersköterska på ett äldreboende
    har inga barn sedan tidigare
     vet inte vad man drömmer om riktigt ännu har alltid drömt om att få barn, och snart så är det sant :)
    Intressen :  Vårt hem, att inreda det och pyssla man blir aldrig färdig med hus tror jag. Våra katter (mina bebisar än sålänge) kattutställnigar. Vänner. och mycket mer som hör livet till :)  
  • SaJo81
    Ålder: 30 (31 i december)
    Tillsammans med pappan till barnet? vi har haft fullt upp sen vi blev tillsammans så 4år då vi hunnit skaffa våra två pojkar och gift oss och nu nr 3 :P
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Jobbar med materialhantering på Volvo Lastvagnar (tidigare montör på samma ställe...)
    Bor: i Kungsbacka utanför Göteborg i en lägenhet centralt =)
    Barn sedan tidigare: Jajamen tvillingpojkar som fyller 3 i september
    Drömmer om: HUS!!! och ekonomin som tillåter att jag kan studera färdigt istället för att jobba!
    Intressen: Förutom familjen och vännerna läser jag gärna mycket böcker, (historia, religion etc...) titta på sport och teckna (vilket man aldrig har tid till som tvåbarnsförälder och antagligen verkligen inte som 3barnsförälder :P)
  • MissMurrig
    Ålder: 28(29 i November)
    Tillsammans med pappan till barnet? 9 år
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Utbildar mig till Konditor/Bagare.
    Bor: Göteborg i lägenhet
    Barn sedan tidigare: Ja, en pojke som fyllde 3år för 2 veckor sedan.
    Drömmer om: Hus, och att kunna försörja mig genom att göra specialtårtor, kanske äga ett kafé.
    Intressen: Familjen, vänner, TV/film, djur. Hade hund i 11 år som nyss gick bort, och har innan dess har jag haft massor av katter, kanin, marvsin mm. Vi älskar att resa, och då främst till sol och bad-paradis, hellre sånt framför städer och skidresor. Jag målar och scrapbookar också. Men har aldrig någon tid ver till mina intressen, skulle kunna tro att mina intressen var städa, tvätta, diska och gapa på min son... 
  • Vicki123

Grahnkotten: ja, vi får båda nog ta det lite lugnt. Jag försöker fixa allt inför bebben och få ordning på lägenheten. Känns som det aldrig blir klart....
    Sköt om dig och vila mkt. :)

• MissMurrig
    nilepile89 skrev 2012-06-17 10:19:56 följande:
    23 i september,
     Tillsammans med pappan sedan 5 år i vinter.
    Bor i en villa i Göteborg
    jobbar som undersköterska på ett äldreboende
    har inga barn sedan tidigare
     vet inte vad man drömmer om riktigt ännu har alltid drömt om att få barn, och snart så är det sant :)
    Intressen :  Vårt hem, att inreda det och pyssla man blir aldrig färdig med hus tror jag. Våra katter (mina bebisar än sålänge) kattutställnigar. Vänner. och mycket mer som hör livet till :)  
    Ser inte riktigt vad du har för katter, men det ser ut som min drömkatter Fin bild iaf. Jag har planer på att en dag skaffa mig en kisse, då vill jag ha en Birma eller Ragdoll, de är såååå vackra! Och de verkar passa mig i lynnet, min gamla bondkatt var som en ragdoll(ja, som en trasdocka), man kunde bokstavligt talat hänga honom upp-och-ner i bakbenen och han brydde sig inte, han kisade lite och sov vidare (sedan var det ju inte så att jag brukade hänga honom i bakbenen varje dag eller så... Men det var en sån "Gör-vad-du-vil-med-mig-katt)
Svar på tråden Juli bebis 2012