• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

35 år ( äldst här ???).
    Varit gift med pappan till barnen sen 2000. Varit tillsammans sen 97.
    Bor på landet i hus utanför Borås och Göteborg.
    Operationssjukskötetska.
    Två flickor födda 03 och 06.
    Träningsnörd. (utbildad dansare i unga år) älskar att dansa salsa och hiphop, houes. Har varit zumbainstruktör. Tränar även styrka och löper. ( kan knappt gå runt huset idag ).
    Har mitt umgänge i götet.

• AAEV

26 år
    Varit tillsammans med pappan sen 2007, firar ettårig bröllopsdag imorgon!
    Bor i ett hus i ett litet samhälle i södra Småland.
    Jobbar på kontor i makens familjeföretag, vi gör gravstenar. Sköter de mesta administrativa delarna men designar en del och målar när det är mycket o göra.
    Två barn, en 3.5 och en 2.5 :)
    Skriver för en tidning på fritiden, är mycket ute i skog och mark.
    Drömmer om att ta jägarexamen och att en dag få ta över företaget jag jobbar på :)

• EllaBella02
    HannaVirrpanna skrev 2012-06-17 09:08:46 följande:
    Åh! Jag skulle bara vilja ge er med jobbiga förhållanden en stooor kram och sen skicka era män på en kurs hos min sambo... Han gör såklart inte allt rätt han heller, men det beror ju på vad jag har för bild och i vissa lägen är väl den bilden lite väl hög. Det är jag väl medveten om. Men jag har aldrig träffat någon som har lika sunda värderingar och lika stort intellekt som honom... Inte direkt bilden man har av en fotbollsspelare kanske... :) Jag är väldigt nyfiken på er alla... Kan vi inte göra en lista här där alla får berätta om sig själv lite... Ålder: Tillsammans med pappan till barnet? Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Bor: Barn sedan tidigare: Drömmer om: Intressen: Fyll i med mer frågor om ni kommer på nått! Är det någon som vill? Man får även passa om det är någon känslig fråga!

Ålder: 32, Är tillsammans med pappan till barnet, Jobbar på en larmcentral, Bor i Linköping, Inga barn sedan tidigare, Drömmer om bebisen : ) Intressen, hållt på med hästar hela mitt liv fram tills dess att jag blev gravid, så nu vet jag inte : ) Har inte kvar hästen längre.
  • Sladdis

Är 39 år. Är gift med pappan till barnet sen tre år, har varit tillsammans i åtta år. Har två pojkar sen innan som är 11 och 16 år. Jobbar på bank. Bor i villa i Ystad i Skåne.Tycker om att resa till värmen. Broderar korsstygnstavlor. Gillar att shoppa. Det var nog det mesta om mig.

• Cizzi86

Är 26 år och har varit tillsammans med pappan till barnen i 5 år. Vi har en son sen innan som blir 2år i sept. Precis läst första året till lärare4-6. Innan förra mammaledigheten jobbade jag som säljare på Expert. Bor i villa i Skåpafors,Dalsland. Ni har nog ingen anin om vart det är men...3mil från Åmål iaf:P det får va allt för sonen vill ha lite uppmärksamhet;)

• FruSandra
    Ålder: 28år 
    Tillsammans med pappan till barnet? ja!  i 5 år, gifta i 3år på tisdag Hjärta
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Barnskötare på förskola sen 10 år tillbaka.
    Bor:  I drömhuset i Gnesta
    Barn sedan tidigare: Nej, 2 mf, och kämpat i 3 år så ÄNTLIGEN! .
    Drömmer om: En frisk familj, en lätt förlossning och drömmen om en egen inredningsbutik kommer väl alltid finnas
    Intressen: Inredning, trädgården, planetering, familj och vänner!
  • grahnkotten

Ålder: 26 år
    Gift med pappan t barnet sedan 1 år tillbaka (imorgon), har varit tillsammans i 8 år. 
    Jobbar som sjukgymnast på en vårdcentral.
    Bor i villa i Värnamo, ligger i småland, 7 mil söder om Jönköping.
    Första barnet för oss båda. 
    Drömmer om att flytta ut till landet och att där kunna bo nära min släkt. Drömmer mycket om vår lilla familj som snart ska få sin början!
    Intressen: Naturmänniska, älskar att vara ute i naturen och att träna. Tränar mest löpning, styrketräning och olika pass typ bodypump och Core. Är också en pysslig person, som gillar att virka och dona hemma!

Så roligt att lösa om er alla! =)

• LitenR

28 år och tillsammans med pappan till bebisen sen 2,5år tillbaka. Bor i lägenhet på Åland med våra två hundar och en kisse. Första barnet. Har jobbat som frisör (egenföretagare) senaste 7 åren. Intressen är väll inredning, scrapbooking, bakning, läsa böcker, hår :) och min familj (mamma, syskon och mormor) är enormt viktiga för mig så mycke tid spenderas med dem.

• ToKar

Ålder: 24
    Tillsammans med pappan till barnet?  Vi har varit gifta i 4 år. (Tillsammans i 5,5 år)
    Jobbar med/ pluggar till: Undersköterska i grunden. Pluggar till personalvetare.
    Bor: Utanför Gävle i villa på landet. Relativt nyinflyttade. Bott i sthlm i några år.  
    Barn sedan tidigare: vi har en son på 3 år :)
    Drömmer om:  stor familj, ett spännande yrke (gärna egen företagare)
    Intressen: Familjen :), Inreda & renovera, pyssla, laga mat, baka, skriva, djur (vi har en hund och två katter), naturen, segla, resa, plugga. Allt mellan himmel och jord egentligen, tycker det mesta är spännande :)

• Tekla78
    Ålder: 34 år
    Tillsammans med pappan till barnet?
    ja, firade 10-årsjubileum (galet!!!) i vintras och varit gifta i 2 år
    Jobbar med: Med logistik
    Bor: I Stockholm, (i en 3:a på Telefonplan), uppvuxen i Örebro (Lillån) och född på Island
    Barn sedan tidigare: Ja, en son på 3 1/2 år
    Drömmer om: Skulle jag vinna så mycket pengar så jag blev ekonomiskt oberoende kanske jag skulle öppna en keramikverkstad dit folk får komma på drop-in och pyssla.
    Intressen: Familj och vänner, löpning, keramik, till viss del matlagning och bakning. Jag bloggar för att familj och vänner i världen ska kunna följa oss (3 syskon på Island, 2 i Norge, 3 i annan del av Sverige, 2 nära vänner i USA och Irland).
Svar på tråden Juli bebis 2012