• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tekla78
    froggyL skrev 2012-06-17 08:58:51 följande:
    Tekla78: tröttnar du inte på att behöva säga till? Just att behöva det....
    Jo, absolut. Emellanåt är han helt fantastiskt bra (för det mesta om jag säger till ordentligt på skarpen) och tar egna initiativ och fixar tillräckligt här hemma. Sedan är det som om han går in i någon form av perioder av icke-görande här hemma. Jag vet att han får dåligt samvete när han kommer på sig själv, men det är liksom inte tillräckligt för att han ska ta sig i kragen. Å andra sidan ser jag detta som detaljer eftersom han är väldigt bra på många andra sätt. Jag har lärt mig att ibland dra det tyngre lasset hemma och ibland helt enkelt blunda för det som behöver göras.

De allra flesta måsten är inga "riktiga" måsten utan bara sådant som man själv skapat. Det måste finnas mat på bordet, men disken måste t.ex. inte fixas direkt efter maten. Det är inget måste att dammsuga varje vecka (om man inte är dammallergiker) etc. Vi har nog fått till en ganska bra kompromiss för att jag taggat ner på mina måsten och han har blivit avsevärt bättre på att göra "mina" måsten för att jag inte ska bli sur. Ibland ber jag honom om konkreta saker som jag verkligen vill att han ska göra istället för att han ska ta egna initiativ / upptäcka det själv för då vet jag att det blir gjort snabbare.
  • anjiali

Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete.

Jag tränar på att släppa många av mina måsten och min petighet. Är periodare på att vara pedantisk och stämningen blir mindre mysig när jag går efter man och barn och tjatar om små saker.

• Maryveken

Woho, snart kommer bebis till oss! :) Exakt på min mans 30 års dag faktiskt :)
    Jag var ju dock upp på TUL där det visade sig att jag hade på gränsen till för mycket fostervatten, så har det ökat än mer nu i veckan kanske de väljer att lägga snittet i vecka 37. Då är det ju rakt bara lite mer än en vecka kvar!!! :O 

Ålder:
     27 år
    Tillsammans med pappan till barnet? Gift sen Februari, men vi ska ha bröllop nästa sommar! 
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Utbildad idrottspedagog och Kvalificerad inköpare.
    Bor: Ett litet hur i Örnsköldsvik. Norrrrland ;)
    Barn sedan tidigare: Yep, lilla Vilde 2011 05 18. Så det blir strax över 13 månader emellan dem.
    Drömmer om: Framtiden, kort och gott :) 
    Intressen: Mina katter, familj och vänner, inredning, renovering, shopping, båtliv, trädgård och faktiskt min blogg. Jag lägger ner otaliga timmar på den! :) 

• Jamtlandstaus
    anjiali skrev 2012-06-17 14:10:59 följande:
    35 år ( äldst här ???).

Långt ifrån äldst!! Flört

Jag:
    Ålder: 41år 
    Tillsammans med pappan till barnet? Japp Hjärta
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Jobbar med personalutbildningar
    Bor: Hus i Östersund
    Barn sedan tidigare: 15-årig son
    Intressen: vårt renoveringsobjekt till hus och biodling

• En liten

Här kommer det ingen bebis oavsett vad läkarna påstår och kroppen säger. Sedan i fredag är jag hur pigg som heldst. Har massor av värkar men inget som hindrar mig mer än 5 min i taget

Ålder: 33 snart 34.

Gift med barnets far sedan 3 år. Jag är utbildad dr. i kärnfysik och jobbar med projekt koordination i Frankrike.

Bor i ett gammalt stenhus som vi har renoverat<3 .

En dotter på 4 år

Intressen just nu är att lista ut hur i himla friden man skaffar vänner och lär känna andra:-/ . Annars tränar jag mycket och tycker om att springa!

• En liten

...Vi har en dotter på 4. Intressen just nu är att lista ut hur man skaffar vänner och lär känna folk :-/ Annars så tränar jag mycket och gillar att springa.

• Lenafena

Ålder: 43 år i september (tror jag är äldst ;) )
    Gift med barnets far sedan maj 2012, tillsammans sedan 2010
    Jobbar som webbredaktör
    Bor: Hus i Åmål, Dalsland
    Barn sedan tidigare: Nope, 6e graviditeten, första barnet. Den som väntar på nåt gott...
    Intressen: Pyssla hemma, caféturista, umgås med släkt o vänner

Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • froggyL

Lenafena..cafeturista säger du. Du har väl varit i cafestaden Alingsås?

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Lenafena
    froggyL skrev 2012-06-18 07:31:02 följande:
    Lenafena..cafeturista säger du. Du har väl varit i cafestaden Alingsås?
    Nej, tyvärr! Har passerat Alingsås på väg till Borås många gånger (är med i en barnlöshetsstudie där) men inte åkt inom. Min svägerska jobbar där, så jag får nog ta en sväng dit nån gång framöver :)
    Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • FruSandra

Ja glömde ju såklart ett av mina intressen :) bloggen :) jag älskar den och har bloggar sedan 2006. O den ligger just nu som 2 mest besökande bloggarna i Södertälje kommun :) kul tycker jag!
    Den får stor del av mina dagens timmar :)
    Http://frusandrasjoberg.blogg.se

Svar på tråden Juli bebis 2012