• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Någon mer än jag som tycker det börjar bli väldigt tugnt? Känns som det går snabbt nu att man blir mer och mer trött och otymplig. Men det är bara att hänga i. : )

• mousetrap
    Ålder: 37 år
    Tillsammans med pappan till barnet? Ja, 5 år tillsammans nu
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Datatekniker sedan evigheter tillbaka
    Bor:  I hus i Floda (utanför Gbg)
    Barn sedan tidigare: Ja det kan man säga :)
    Tvillingflickor födda 2001 och en flicka född 2009. Sedan har jag totalt haft 2 missfall och 1 utomkvedshavandeskap. 
    Drömmer om: Ett friskt barn, att jag ska må bra efter förlossningen, att sköldkörteln håller sig i schack. Att ha en härlig sista föräldraledighet!
    Intressen: Min familj!
  • Alemonia

2 veckor till BF idag! Men 4 dagar kvar att jobba. För min del får förlossningen gärna dröja till BF+5 så jag hinner med allt jag vill vilket inkluderar en bokcirkelträff torsdag efter BF.

Ålder: 23 år (32 i oktober)
    Tillsammans med pappan till barnet? 13 år i september, 30 maj hade vi varit gifta i 3 år.
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Projektledare inom styr- och reglersystem
    Bor: I ett hus på landet sydöst om Norrköping.
    Barn sedan tidigare: Ida som blir 4 i augusti.
    Drömmer om: Att kunna delta i löpartävlingar igen, att allt ska bli bra som 2 barnsfamilj, att ha ett hem i god ordning och en välskött trädgård samt att bli bättre på att göra sådant jag mår bra av i stället för att bli sittande vid datorn. Att få till regelbunden träning.
    Intressen: Min familj, vänner, läsa böcker, bokcirkeln jag varit med i i 3,5 år, spela spel på facebook, lösa griddlers, motionslopp, brodera i korsstygn (även att jag knappt sysslat med det senaste halvåret). Jag ägnar även lite tid åt att vara kyrkvärd samt har nyss börjat sälja Oriflame (så jag har givetvis en förhoppning om att det ska gå bra).

• Alemonia

Jag läser om att ni har karlar av varierande kvalisort.
    Jag leder med er som har oförstående och oförstående samt blir lite avis på er om har rena drömkillarna.
    Min egen är lite mitt emellan. Han har inte varit med till BM en enda gång men både på KUB och RUL och ena stunden säger han åt mig att ta det lugnt och sen hamnar jag ändå i en situation som är mindre kul.
    Dessutom tror han ibland att jag är tankeläsare och undrar varför jag inte ringde (från bilen) när jag kom hem så han kunde bära in matvarorna i stället för att jag släpar själv när han är hemma.

I morse fick jag en kommentar om att jag fått en riktigt stor mage när han såg mig i trosor och bh. Ja, jag vet! Jag har gått upp nästan 15 kg och har fortfarande antydning till midja (dock lite svullen i händer och fötter).

I helgen har jag varit till en kompis i Alingsås med dottern. Det har gått bra men jag var riktigt sliten när jag kom hem då de har tvåvåningshus och på det var vi i går och kollade in marknaden mm så det blev lite väl mycket promenader. Det gick bra att åka tåg trots en del tjat om när vi skulle vara framme.

• enilorac81

Ålder: 31 år Tillsammans med pappan till barnet? Ja, sen 2008 Jobbar med: IT konsult Bor:  På Kungsholmen, Stockholm Barn sedan tidigare: Nope Drömmer om: allt möjligt, men självklart ett friskt barn, att jag ska må bra efter förlossningen, att vi får en underbar sommar. Drömmer även om ett större boende, men allt i Stockholm är svindyrt! Intressen: Mat, vin, resa, vänner, familj och när jag har energi; träna Är det någon mer än jag som har molande mensvärk o samband med SD? Jag har det inte hela tiden, men ibland, lite jobbigt måste jag säga. Ska träffa min BMW på onsdag, då får jag ta upp det med henne, men nyfiken på ifall någon annan känner som jag, BF 9:e juli...

• millifjor

Hej! en fråga, tror jag fått karpateltunnelsyndrom eller vad det nu heter, mina fingrar domnar om jag gör samma sak ett tag, typ stickar, mest vänstra handen. Sen har jag vaknat en massa gånger inatt med då händerna domnat bort. Vad gör man själv åt det? antar att de inte gör så mkt åt det om man ringer barnmorskan, så funkar det här iaf, att de svarar att allt är normalt och att man typ får stå ut om man nu har fått några krämpor av graviditeten...

• grahnkotten

Millifjor: kontakta arbetsterapeuten på din vc så du kan få skenor t handlederna! Så minskar smärtan!

• froggyL

Molande mensvärk? Jo tack. Mer å mer oftare. Skitjobbigt. Det är nästan bättre med ordentliga värkar som sen går över efter ett tag. Jag orkar knappt andas nu. Brösten ligger på magen och nu spyr jag vid fler och fler mattillfällen. Det fins ingen plats i min mage! Känns som om magsäcken börjar i halsen.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • FruSandra

Ellabella
    Jag med!! O fyy vad less jag är ni på att vara gravid.. Jag vill bara ha ut min lille gosseman!

• JennyL88

Kul och läsa om alla..Flört

Har haft grymt ont i blygdbenet i natt och velat spy, mår illa men ville behålla Alvedon i kroppen.
    Ja de känns som de inte är meningen att man ska äta längre,
     magen och tuttarna klämmer åt magsäcken tror ja så man mår apa.
    Lyllos er som magen sjunker på.Tungan ute

Svar på tråden Juli bebis 2012