• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Lenafena
    millifjor skrev 2012-06-18 10:11:59 följande:
    Hej! en fråga, tror jag fått karpateltunnelsyndrom eller vad det nu heter, mina fingrar domnar om jag gör samma sak ett tag, typ stickar, mest vänstra handen. Sen har jag vaknat en massa gånger inatt med då händerna domnat bort. Vad gör man själv åt det? antar att de inte gör så mkt åt det om man ringer barnmorskan, så funkar det här iaf, att de svarar att allt är normalt och att man typ får stå ut om man nu har fått några krämpor av graviditeten...
    Jag är sjukskriven pga karpaltunnelsyndrom, har i både vänster och höger, men mest höger. Fick skenor av arbetsterapeuten, men de var så obekväma att jag tagit av mig dem i sömnen på natten. Jag rekommenderar dig att köpa de som apoteket har, kostar strax under 200 kr. Mycket bekvämare och man kan ha dem hela dagen utan problem. 

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=225878
    Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • Tekla78
    millifjor skrev 2012-06-18 10:11:59 följande:
    Hej! en fråga, tror jag fått karpateltunnelsyndrom eller vad det nu heter, mina fingrar domnar om jag gör samma sak ett tag, typ stickar, mest vänstra handen. Sen har jag vaknat en massa gånger inatt med då händerna domnat bort. Vad gör man själv åt det? antar att de inte gör så mkt åt det om man ringer barnmorskan, så funkar det här iaf, att de svarar att allt är normalt och att man typ får stå ut om man nu har fått några krämpor av graviditeten...

Det man ska tänka på själv är att försöka hålla handlederna så raka som möjligt (lättare sagt än gjort om man inte har skenor). Drick mycket vatten och undvik salt eftersom det (har jag för mig) är svullnaden inne i kroppen som trycker på nerverna i karpaltunneln inne i handleden. Skulle nog försöka undvika att sticka för ett tag om jag var du. Repititivt kontorsarbete gör mina symptom värre.
  • SaJo81

Ångrar stort mitt tilltag att åka till jobbet idag :( efter en hel helgs boande har jag nu ont som faaaan i ischias på båda sidorna! Kanske inte helt smart att åka till jobbet och lyfta massa tunga saker hela dagen och sen åka hem och ta hand om barnen!

Helgen med svensexa min man planerade är äntligen över och jag tänkte att nu blir det vila för mig, kollade mannens schema och tydligen jobbar han kväll idag, imon och på onsdag vilket betyder att jag är själv ned barn och hushåll tre dagar till.....

Bläää och fy för det här nu! Jag orkar inte mer :(

• Charlottetott
    Ålder: 24 år
    Tillsammans med pappan till barnet? Ja, 5 år tillsammans och snart 1 år som gifta
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: utbildad frisör/Make up artist men tänkte plugga om efter denna Föräldraledighet.
    Bor: Radhus 2 mil utanför Göteborg. 
    Barn sedan tidigare: Ja Kian 2,5 år.
    Drömmer om: Få flytta, vill ha större, Helst hus men de får vänta tills jag pluggat klart och vi hunnit spara lite, så kanske en större reahuslägenhet i området vi bor..Att vi ska få ett harmoniskt liv och en frisk liten tös i magen.
    Intressen: Min familj, men en hrlig middag med lite vin med tjejkompisarna är inte fel heller:)
  • Alemonia
    SaJo81 skrev 2012-06-18 11:52:36 följande:
    Ångrar stort mitt tilltag att åka till jobbet idag :( efter en hel helgs boande har jag nu ont som faaaan i ischias på båda sidorna! Kanske inte helt smart att åka till jobbet och lyfta massa tunga saker hela dagen och sen åka hem och ta hand om barnen!

Helgen med svensexa min man planerade är äntligen över och jag tänkte att nu blir det vila för mig, kollade mannens schema och tydligen jobbar han kväll idag, imon och på onsdag vilket betyder att jag är själv ned barn och hushåll tre dagar till.....

Bläää och fy för det här nu! Jag orkar inte mer :(
    Styrkekramat till dig!
    Det låter verkligen inte kul att ha så ont och att maken jobbar kväll på det är i tuffaste laget.
    Eftersom du måste så kommer du säkert att klara det på något sätt men slit inte ut dig på jobbet bara!
  • EllaBella02

En liten Blodtrycksrapport igen då. Första trycket idag var 145/100! Mitt högsta någonsin, inte kul. Men efter vila gick det ner till 120/75 vilket är bra. Proteinet i urinen hade gått ner från +2 till +1 och allt detta sammantaget tyder ju på att det inte är HF. Men ska tillbaka på torsdag igen. Hang in there brudar. : )

• JennyL88
    EllaBella02 skrev 2012-06-18 12:24:16 följande:
    En liten Blodtrycksrapport igen då. Första trycket idag var 145/100! Mitt högsta någonsin, inte kul. Men efter vila gick det ner till 120/75 vilket är bra. Proteinet i urinen hade gått ner från +2 till +1 och allt detta sammantaget tyder ju på att det inte är HF. Men ska tillbaka på torsdag igen. Hang in there brudar. : )
    finns de någon medicinsk anledning till att de tar blodtrycket 2ggr på dig??!, är ju egentligen inte normalt att ta blodtryck på någon som inte vilat i 10-15min.
  • EllaBella02

Jag vet faktiskt inte hur de tänker om det. Vet inte om de räknar tiden jag sitter i väntrummet först som vila, för är det inte bra då så får jag lägga mig ner i typ 5-10 min, sen tar de ett nytt när jag ligger kvar för de säger att de vill se att det går ner, och det har det gjort under hela tiden. Sp jag vet faktiskt inte varför jag inte kan få vila direkt.

• En liten
    smulan12 skrev 2012-06-17 08:50:45 följande:
    Nej jag vet. Det är därför jag sitter och överväger om man skulle börja packa ner kläder åt han. Oavsett hur det blir sen vill jag vara ensam nu ett tag känner jag. Hans problem är att han lyssnar, och är så himla vettig när man pratar med han, men sen i stunden går det ut genom örat igen tydligen.. Vissa dagar känns det som jag hade haft det bättre ensam.. :(
    Hej Hur har det gått? Hoppas han hade en bra förklaring!
Svar på tråden Juli bebis 2012