• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

På förlossningen idag fråga bm när de andra barnen kommit och jag svara v. 39 och responsen blir att då är det ju inte långt kvar. Men är det inte falsk marknadsföring ??? Denna kanske behagar komma två veckor för sent !!! Dumt att hoppas på annat, eller hur ??!!
    Det märks att man inte är på banan ännu när jag inte är sugen på något att äta alls. I vanl

• anjiali

Ooppsss.... Tryckte fel

I vanliga fall kan jag alltid äta med god aptit, det är det bästa jag vet :-/.

Grattis på bröllopsdagarna :D

• Sladdis

Grattis på bröllopsdagen Grahnkotten och AAEV.

Själv firade vi min son i helgen. Han fyller 16 år om tre veckor så jag tog det säkra före det osäkra och hade hans kalas nu. Man blir ju inte piggare precis och ville heller inte att han skulle missa kalas för att hans lillebror kanske behagar dyka upp då.

• snoffsan08
    EllaBella02 skrev 2012-06-18 17:04:05 följande:
    Är det bara hallonblad i ditt te snoffsan? I mitt är det hibiskus och något mer i. Skönt att höra att det inte bara är jag som nojjade, Nile : )

Ja, det är endast hallonblad i mitt te. Fick lite förvärkar dom första dagarna som jag drack det, men nu känner jag ingenting. Vet inte ens om det hade med teet att göra.
  • snoffsan08
    AAEV skrev 2012-06-18 17:35:43 följande:
    Grattis på bröllopsdagen grahnkotten!! Ja och till mig själv som också har bröllopsdag idag :)

Grattis på bröllopsdagen!
  • millifjor

I mitt te är det lite allt möjligt Yogi te är det, får sammandragningar när jag dricker det, tar nu två koppar om dagen, om nån vecka eller så tänker jag öka dosen (är i v 36 nu). Har druckit det i ett par veckor nu o jag tycker att jag märker skillnaden på de dagar då jag inte tagit en kopp o de dagar jag druckit ett par, vet ej om det är så ändå eller på grund av teet

• grahnkotten
    anjiali skrev 2012-06-18 18:29:01 följande:
    På förlossningen idag fråga bm när de andra barnen kommit och jag svara v. 39 och responsen blir att då är det ju inte långt kvar. Men är det inte falsk marknadsföring ??? Denna kanske behagar komma två veckor för sent !!! Dumt att hoppas på annat, eller hur ??!!
    Det märks att man inte är på banan ännu när jag inte är sugen på något att äta alls. I vanl
    Jo, det känns som falsk marknadsföring. Sedan kanske det oftast är så.. Men man vet ju aldrig. Min mamma fick sin första 4 veckor för tidigt, mig 2 veckor för tidigt och min lillasyster på BF.. Och det var helt normala graviditeter utan några problem..Så man vet aldrig! Men visst hade det varit skönt om dem ville titta ut några dagar eller 1 vecka innan BF, det hade inte jag klagat på iaf! =)
  • Tekla78

Dricker hallonbladste nu, märke Clipper med nypon o annat i. Tror det står så för att det eventuellt kan sätta igång något (kanske om man överdoserar), men tror inte att teet kan sätta igång förlossningen av sig självt utan mycket annat måste vara moget först. Går in i v 38 på torsdag och för mig gör det inget om han kommer nu. Jag har varit o hyrt TENS idag och nu har jag "befriat" mig från mitt rörelsefängelse jag haft pga SD. Känner mig så FRI av att gå korta promenader utan oro igen! Visserligen blir nog foglosdningen värre då, men den smärtan står jag gärna ut med.

• En liten

Min första kom i vecka 36 och jag är i v 38+6 idag....

Grattis på bröllopsdagarna. Vi gifte oss också kring midsommar så den 27 firar vi med <3

Vi har äntligen hittat ett namn till bebisen som vi båda gillar. Hoppas vi tycker det om några veckor med!

• Tekla78

Vad har ni andra omföderskor för erfarenhet av färdknäpp förresten? Har det kommit igång av sex för er? I helgen har vi långtidsbarnvakt för första gången på 3,5 år och visserligen vore det skönt att få en sista helg bara vi innan allt drar igång, men det vore ändå skönt om allt sätter igång typ på midsommar:) Vi planerar promenader & färdknäppar

Svar på tråden Juli bebis 2012