• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Här har färdknäpparna bara orsakat onödig smärta. Visst blev det värkar men inget som satte igång inte. Men det skadar ju inte att mysa innan, för sen vet man inte när det blir. Första gången vi fick barn....var tre månader i koma. Trötthet. Var som en zombie. Hon hade kolik. Mardröm var det som jag helst inte vill uppleva igen. Skulle va trevligt med lite "normalare" tid där man kan få njuta lite bebis också... Känns nästan som om det mesta kan bli bättre denna gång. Eller jag hoppas det. Det mesta var ju kasst förra gången. Graviditet med 9 månaders kräkningar, foglssning å annat. Jobbig utdragen förlossning där hjärtljuden gick ner och de kom stormandes in på rummet, men klarade mig iaf från snitt, på gränsen. Sen hängde de på magen och klippte sönder mig så jag inte kunde bära mitt barn första två veckorna, uppe och gå alltså. Sitta gick ju. Och sen koma-tiden. Nu vill jag ha det bättre! Vet iaf vad som KAN vänta... Grattis till er som firar :) vi firar om en månad. Gifte oss på 10årsjubileumet när vi hade varit tillsammans såpass länge. Helt sjukt vad tiden går. Redan varit gifta i fem år...då låg dottern i magen...så ni förstföderskor...tiden går äckligt fort, så njut av era bebisar, trots sömnbrist, såriga bröstvårtor och annat besvärligt. Ursäkta om jag skrämmer upp er...

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • En liten

Hahaha en färdknäpp är det inte tal om. Mannen har inte varit i närheten av mig sedan jag blev gravid.... han är livrädd att skada oss Skrattande Men men det är hans sätt att reagera, vi får ta igen det sen som med lillan.

Bara för att inte skrämma bort förstagångs mammorna. Min förlossning var katastorfal men sedan fick barnmorskan sparken för yrkes fel (ej i sverige...).

Tiden efter var helt ok, amningen fungerade från början, lillan åt iof var annan timme dygnet om men hon tömde båda brösten på 15-20 min så det var ingen lång tuttare! Det ända krångliga var att tajma in det när jag skulle ta bilen någon stans men jag lärde mig snabbt vart man kunde stanna och amma på vägen.

Hon gick upp i vikt som hon skulle och allting var ok.

DOCK så upplevde jag inte den där "kärlek vid första ögonkastet" känslan, men det kommer!

• anjiali

Båda mina förlossningar har startat efter färdknäpp. Första så gick vattnet efter några timmar och andra så startade med värkar. Men vet inte, kanske hade startat ändå.

Vet inte om jag vågar dricka hallonbladste. Min förra förlossning gick ju så vansinnigt fort. Så mer effektiva värkar behöver jag kanske inte. Hur skulle ni gjort ???

• En liten
    anjiali skrev 2012-06-19 08:49:40 följande:
    Båda mina förlossningar har startat efter färdknäpp. Första så gick vattnet efter några timmar och andra så startade med värkar. Men vet inte, kanske hade startat ändå.

Vet inte om jag vågar dricka hallonbladste. Min förra förlossning gick ju så vansinnigt fort. Så mer effektiva värkar behöver jag kanske inte. Hur skulle ni gjort ???
    Jag skippar det med tanke på att förra gången tog det 4,5 timmar från start hemma tills att hon var ute...
  • EllaBella02

Färdknäpp är inget för oss heller. Vi har inte haft sex på hela graviditeten eftersom det inte känts rätt.:) Provar nog stark mat och trappor istället : )

• Alemonia
    En liten skrev 2012-06-19 09:53:59 följande:
    V 39 idag.... det närmar sig!
    Det är samma här så det känns overkligt nära.
    Med idag har jag 2 heldagar och en 5h dag  kvar att jobba sen blir det att fokusera på det som komma skall dvs förlossning och att bli tvåbarnsmamma.
  • FruSandra

Färdknäpp är inget för oss heller.. Trots att de är våra 3 åriga bröllopsdag idag ;)
    Istället blir de trädgårdsfix, ja ska plantera mina blommor, iväg med skräp till tippen och senare en picknick vid ett jättemysigt slott vid vattnet :)

Svar på tråden Juli bebis 2012