• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jamtlandstaus

Här blir heller inga hallonblad, med min förra störtförlossning så önskar jag inte snabba på något!
    Skulle inte säga nej till lite sex men vet faktiskt inte om jag vågar då det just kan bli den färdknäpp som jag inte önskar ännu
    Men jag tycker inte min mage har sjunkit ner något direkt o inget mer som liknar slempropp har kommit så kanske är det riskfritt... :-P
    Nåja, idag ska jag packa den där väskan i alla fall, kan vara bra att ha det klart...
    Spjälsängen är målad så nu är den oxå redo att bäddas, ska bara röja plats för den i vårt renoveringskaos

• chess07
    Jamtlandstaus skrev 2012-06-19 10:45:06 följande:
    Här blir heller inga hallonblad, med min förra störtförlossning så önskar jag inte snabba på något!
    Skulle inte säga nej till lite sex men vet faktiskt inte om jag vågar då det just kan bli den färdknäpp som jag inte önskar ännu
    Men jag tycker inte min mage har sjunkit ner något direkt o inget mer som liknar slempropp har kommit så kanske är det riskfritt... :-P
    Nåja, idag ska jag packa den där väskan i alla fall, kan vara bra att ha det klart...
    Spjälsängen är målad så nu är den oxå redo att bäddas, ska bara röja plats för den i vårt renoveringskaos
    När de gäller färdknäpp och andra saker för att få igång förlossningen så fungerar det endast om kroppen redan börjat ställa in sig och att det är dags Flört Om den inte är redo så kan vi försöka med hur mycket som helst utan att det fungerar Tungan ute
  • Trolla75
    Ålder: fyllde 37 år i april (men kommer aldrig bli mer än 25 år i huvudet)
    Tillsammans med pappan till barnet? Ja, sedan 9 år, förlovade sedan 8½
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Utbildad undersköterska, men jobbar som habiliteringsassistent/personligassistent
    Bor: i ett pyttelitet hus byggt -39, med en jättestor förfallen trädgård
    Barn sedan tidigare: Javisst, 2 flickor Wilma 12år född den 29 feb 2000 & Vanna 5år född den 13 feb 2007.
    Drömmer om: En storvinst så vi kan köpa ett nytt stort fint hus! Att lillebror kommer ut frisk & välmående, väldigt gärna snart, för jag håller på att längta ihjäl mig... Att flickornas rum nere i källaren ska bli klara och att jag ska få en riktig tvättstuga...
    En egen trädgårdsmästare & ett hembiträde hade inte varit fel det heller...
    Sedan drömmer jag om en långresa till Greklands övärldar...
    Intressen: Laga god mat, baka, leka med datorn, busa med barnen, scrapbooking (fast det ligger på is pga. platsbrist) Fynda på Tradera...
    Mitt nya intresse ska bli att sälja av alla gamla flickkläder både på loppisar och på Tradera...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • nilepile89

Ursäkta men va skönt det är att höra att man inte är den enda som inte har sex. Trodde nästan man var den enda. E det någon här som vet om hur ens mamma har haft det vid förlossning om det kan vara ärftligt ??

• Bellatrixx

Kampis - vad trist! Hoppas hon inte hakar upp sig idag, tycker inte din vikt verkar onormal och som gravid är enligt mig det viktigaste att man mår bra själv. Så försök prata med henne om det går?

Hehe, så snurrigt det kan bli ibland. Har hört talats om gravidglömska osv och har fnissat åt andras historier, trodde dock inte det skulle hända mig. Men igår var jag på mvc, vägde mig, tog kissprov osv för att sedan inse att jag var där på fel dag. Trodde bara det var ett ärligt misstag men imorse stod jag glatt och digga till musiken ifrån radion när jag borsta tänderna, inser först när jag kollar mig i spegeln att det är sambons tandborste jag putsar gaddarna med, haha. De är inte ett dugg lika heller

Någon mer som gör lite tokiga saker?

• Engla80
    Alemonia skrev 2012-06-18 14:34:39 följande:
    Engla80: Intressant att vi är jämngamla (skiljer säkert några dagar) och att vi dessutom redan har relativt jämngamla barn.
    Även jag jobbar på att väcka mitt trädgårdsintresse men det går sådär
    Där ser man Skrattande Det där med trädgårdsintresse går sådär för mig med... HATAR att rensa ogräs men har faktiskt börjat gilla att plantera blommor i krukor! Blir så fint med färg och form {#emotions_dlg.flower}
  • ToKar

Nån färdknäpp blir det inte förrän jag har passerat 37+0 (v 35+1 idag), eftersom jag vet att tappen är mogen. Men sen ska vi testa. Om det ska fungera när man är mogen så borde ju våran bebis titta ut tidigare? rent teoretiskt! haha :) Vill bara pyssla om bebisen nu... <3

• SaJo81

Fick nog av all ryggvärk och "mutt"värk och gick hem från jobbet på lunchen....det e min sista jobbvecka så nu är jag väl hemma för "gott" (året ut i alla fall) är så sjukt trött så jag ska vila mig en sväng..

• MissMurrig
    SaJo81 skrev 2012-06-19 12:01:33 följande:
    Fick nog av all ryggvärk och "mutt"värk och gick hem från jobbet på lunchen....det e min sista jobbvecka så nu är jag väl hemma för "gott" (året ut i alla fall) är så sjukt trött så jag ska vila mig en sväng..
    Ja, asså... Vad är det för muttvärk? Hade jag inte förra gången, min Vajay-jay känns som en babianrumpa, svullen och som om det putar ut. Och så gör det lite ont, som om jag hae suttit på en konstig cykelsadel alldeles för länge, lite blåmärke-lik värk... Tycker det känns konstigt iaf. Känner också att bäckenet börjar "öppna sig", det har börjat ila på ett annat sätt i fogarna och höften, än innan. Jag hade ju foglossning innan i svanskotan, men nu börjar j hela höftan ila.

Nu har jag imorn och torsdag att ta mig igenom med tårtbakandet. Sedan har vi ju midsommar och en lektion nästa vecka, men de är inte så viktiga just nu känner jag, JAG har inget emot om det kommer igång om en vecka typ, fast jag skulle iofs ha några vilodagar efter midsommar, där jag inte behöver tänkta på något annat än att vila och ta det lugnt... Min sambo skulle ju behöva jobba i någon vecka till minst också, han har ju planerat att gå på semester efter BF ungefär.

Här sexas det dock Tror inte det sätter igång något, tror inte riktigt på färdknäppen-grejen. Min kompis trodde stenhårt på det, för hennes första kom efter sex, så hon a till mig att det är bara att bestämma när man vill sätta igång, och ha sex för då kommer det igång... Njä, hennes andra barn fick sättas igång efter 16dagar, så då funkade ju inte färdknäppen. En liten hinnsvepning eller stimulerande av bröstvårtorna funkar nog bättre.

Har tappat all aptit, jättekonstigt. För  en månad sedan ville jag äta allt. All mat var god! Nu vill jag inte ha något... Är helt tom i huvudet när det gäller att komma på vad vi ska äta varje dag...
  • AAEV
    nilepile89 skrev 2012-06-19 11:03:36 följande:
    Ursäkta men va skönt det är att höra att man inte är den enda som inte har sex. Trodde nästan man var den enda. E det någon här som vet om hur ens mamma har haft det vid förlossning om det kan vara ärftligt ??
    Vi har inte heller sex, typ tre gånger under graviditeten tror jag. Först illamående, sen foglossning sen är man inte så smidig ;)

Min mamma har haft jättelånga och tuffa förlossningar precis som jag.
    Men min syster födde helt utan problem så vet inte om det går i arv :) 
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
Svar på tråden Juli bebis 2012