• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Engla80

Knappt två timmar kvar av sista arbetsdagen... Känns lite märkligt! Nästan som att man bara ska gå på semester...
    Sist jobbade jag tom dagen innan dottern föddes så det känns lite som "Vad ska jag göra hemma innan babyn kommit?" Men man kommer säkert på massor + att jag har ju dottern hemma att underhålla Glad

Har jag tur fungerar ju helgens diet Flört och lilleman bestämmer sig för att titta ut!!

Nu spöregnar det här... Obestämd Härlig sommar vi haft hitils *suck* Så jäkla tradigt! Har f'n inte varit en vettig sommar här nere på år känns det som! Hoppas det blir fint i juli/augusti så man kan va i sin trädgård! Som det varit dom sista åren så kan man lika bra bo i lägenhet Skrikandes

• eken

Inatt har varit en skitnatt, sovit så dåligt. Så idag har inte blivit många knop gjorda. Laddar mentalt för att gå ut och käka på restaurang ikväll (turkiskt) med mannen. Tog första magbilderna i onsdags (bra att göra det i v.39+1 ð??? )

Idag är första gången som bebben ligger på vänster sida (inte hänt tidigare som jag känt). Kanske är ett tecken??

• Jamtlandstaus

Skorpan; jag har oxå lite mindre SF-mått som du de senaste veckorna. Men som det oxå skrivits här lite tidigare så är det ett ganska trubbigt mått o det viktigaste är ju att det ökar.
    Jag var till BM idag, 38+6, 8dagar kvar:
    BT 105/70 (ser en hel del stjärnor...)
    SF 35
    Lillan fortfarande rörlig

Igår försökte jag känna tappen men kunde inte ens hitta den... Tror dock att jag kände barnets huvud (inte direkt på hennes hud). Frågade BM om det var möjligt o det var det absolut sa hon man kan känna den vid sidan om tappen eller så är tappen utplånad...så jag kände det genom hud/hinnor.

Vaknade vid 04.30 av molvärk o blev nervös att det var på gång men det gick över. Känner mig jättenervös för hur det kommer att starta o verkar vara den enda här som gärna ser att hon stannar åtminstone tiden ut... Men så trött jag blir av allt oroande o dålig/lite sömn!

• En liten

Jag känner mig så omotiverad för att klä upp mig och gå bort ikväll helt plötsligt. Jag springer på toa hela tiden men det har jag iof gjort sedan en vecka tillbaka, jag känner mig uppblåst hela jag. Halsbränna och värkar. Det brusar i öronen och huvudet snurrar.... 
    Det värsta är nog värkarna, det är så typiskt att det ska komma nu. Jag har ändå vilat hela dagen för att fixa den här kvällen. 

Men det blir nog bra bara jag hämtat lillan på skolan, satt på mig mina nya linser (äntligen!) och fått klä upp mig och lillan!

Det ska faktiskt bli kul att få träffa kollegor och höra vad som händer på jobbet. Dessutom har jag ju sällskap istället för att vara ensam!

Ha en trevlig kväll alla och så får vi se om det händer något nytt tills i morgon bitti!

• anjiali

Ligger och laddar för att åka och handla färsk ananas och sen ta en promenad. Ikväll kommer inte mannen undan. Färdknäpp, levandes ljus med lite lavenderdoft . Borde öka på oxicontinet . Eller ??!!

• smulan12

Idag går vi in i v.39 och måtte bebis komma snart! Jag är helt slut. har sovit i två omgångar nu på dagen, sammanlagt lite över 3 timmar. Annars brukar jag vila en stund på em bara. Är fortfarande jättetrött. Pust.

Får se om man lyckas lura till sig lite mys i helgen och att det går igång. Vi börjar bli otåliga..:

Grattis till bebisarna! 

• tundra

Skriver kort från telefonen.
    Idag föddes vår David i v 38+2. Han vägde 3660g och var 50 cm.

Jag blev igångsatt med att de tog hål på hinnorna kl 11:08. Var öppen 3-4 cm.
    1,5h senare var jag öppen 5 cm.
    13:52 är han född. Knappt 3h från start. Använde lustgas på slutet.
    Fick 3 små revor som fick sys.
    Jättenöjd med allt och får åka hem ikväll.

• Jamtlandstaus

Grattis Tundra!!
    Det gick väldigt fort! Vad olika snabba förlossningar kan upplevas, jag tyckte min var hemsk!!

• tundra

Min första förlossning var supersnabb och den var "lätt". Minus min ruptur
    Men jag hoppades på att få vila lite mellan värkarna den här gången och det fick jag - men inte länge.
    Var ändå mer kontrollerat den här gången. Misstänkte att det skulle smälla till fast det blev igångsättning.

Svar på tråden Juli bebis 2012