• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Grattis Tundra=) vad underbart!
    Spännande En Liten snart är bebis här=)

froggyL skrev 2012-06-29 20:11:05 följande:
    Grattis till alla som fått bebisar och håller på :) Sajo, fy vad segt. Hoppas du får en rolig dag iaf imorgon, skickar lite styrka!
     tack tack=) kan behöva lite styrka....ska försöka färga mitt hår nu sen tror jaf fasiken jag går och lägger mig....
  • Bragdoll

Grattis Tundra! Vad skönt att du fick en sån kanonförlossning Min var den längsta av alla tre, men jag hade räknat med det och trodde faktiskt att det skulle ta ännu längre tid. Den tredje ska ju vara lite lurig säger de som tror sig veta

Lycka till En liten! Gud vad spännande det är i tråden nu!

• Alemonia

Själv sitter jag just nu i min storasysters hus där vi ska sova i natt. I morgon är det fest som gäller och hela min familj håller tummarna för att jag ska föda på söndag så de får träffa bebisen först (och inte om flera veckor).

Babyskyddet är med liksom lite saker till bebisen och eftersom vi ska sova borta två nätter har jag med mig för övernattningar så skulle det bli något är jag rimligt förberedd. Barnvakter finns det gott om i form av min familj men troligen lär det dröja ett tag till även att jag just nu känner att det vore skönt att få det "avklarat".

Grattis alla ni som fått och jag hoppas allt går riktigt bra för er som det verkligen är på gång för nu!

Intressant att det blir så många juni-barn här i tråden.   

• HannaVirrpanna

Jag måste få klaga! Har fått så himla ont i magen nere till vänster. Det är som att bebisen lagt huvudet där istället för rakt ner... Har vaknat varje timma hela natten och nu kan jag inte somna om... Somnade dessutom halv ett så timmarna räcker inte riktigt för att jag ska orka med dagen om den ska börja nu... Jag tycker så synd om mig... :)

• enilorac81

Grattis Tundra!

Idag kl 00:11 föddes vår lilla prins, som ännu inte fått något namn. Blev igångsatta i torsdags kl 19 med gel då mitt vatten gick i tisdags o värkarbetet inte startat, fick ytterligare en omgång gel på morgonen. Runt 14-tiden var jag öppen 4 cm och man satte i värksrimulerande, till en början hjälpte lustgas men sen blev det ryggbedövning, då öppnades jag med en vändans fart. Födde på alla 4, sprack inget men fick lite bristningar på blydgläppen. Har precis kissat och det gjorde inte ont.

Ut kom ifall en kille på 2900 g och 49 cm lång i vecka 38+4. Han var den första att födas på BB Sthlm de. 30 juni

Kram!

• MissMurrig
    Bragdoll skrev 2012-06-29 22:41:23 följande:
    Vart är listan man ska fylla i? :-O
    Finns ingen lista än, så någon måste skapa en. Men vi kan inte lägga in den i TS utan bevingad, och hon har inte varit här inne i tråden sedan december....
Svar på tråden Juli bebis 2012